Test | Dunlop TrailSmart
Nasljednik modela Trailmax TR 91 zadržava sve pozitivne karakteristike na suhoj i mokroj podlozi, uz poboljšanu trajnost
Najnoviji član Dunlopove obitelji Smart namijenjen je modernim adventure motociklima. Radi se o nasljedniku vrlo uspješnog modela TR 91, viceprvaka na našoj velikoj usporedbi maksi-enduro guma u sezoni 2013. Podsjetimo, Trailmax je oduševljavao u dva od tri poglavlja: prvi je izbor za suhu cestu jer oduševljava upravljivošću i neutralnošću, a na mokrome je također u samom vrhu, zahvaljujući visokoj razini gripa i općenito dobroćudnom ponašanju. Koje su mu onda slabe strane, gdje je bio prostor za napredak?
Dunlopovi inženjeri najviše su energije usmjerili u poboljšanje trajnosti gume, što i jest poglavlje našeg testa u kojem je u TR 91 bio deficitaran. Ujedno, to je kupcima vrlo bitna stavka, posebice ljubiteljima maratonskih etapa. Isto tako, valja biti svjestan činjenice da su veliki enduro motocikli sve popularniji alati za putovanja, a prodajne statistike bilježe konstantni rast.
Dunlop je sustavno pristupio razvoju nove gume i odlučio ispraviti taj, zapravo jedini nedostatak. Prema njihovim internim mjerenjima, TrailSmart je u odnosu na TR 91 trajniji za 14 posto. Istovremeno je proširena ponuda dimenzija, ali i brzinskih indeksa. Tako su pokrivene potrebe za novi R 1200 GS (stražnja guma širine 170), dok viši brzinski indeks (Z, >240 km/h) pokriva potrebe motocikala kao što je 160 KS snažan KTM 1290 Super Adventure i slični.
Iako je na prvi pogled gazni sloj gume identičan prethodniku, optimiziran je profil kanala koji sada još učinkovitije odvode vodu. Isto tako, sekcije karakterističnih blokova imaju nešto veću površinu, čime je usporeno trošenje gaznog sloja. Zgodan je detalj što se guma i estetski lako poistovjećuje s terenskom namjenom i na taj je način „udaljena“ od cestovnih guma sport-touring vokacije.
Prema tvorničkoj klasifikaciji, TrailSmart je guma 90/10, dakle primarno orijentirana cesti. Prve kilometre prevalili smo andaluzijskim prometnicama, koje obiluju različitim konfiguracijama, od uskih serpentina do dugih brzih zavoja. Dojmovi su vrlo pozitivni i poklapaju se s Dunlopovim obećanjima. Ukratko, zadržana je visoka razina gripa na suhoj cesti (mokro nismo imali prilike isprobati), uz poznati osjećaj neutralnosti i stabilnosti u dubokim nagibima.
Povjerenje se izgrađuje brzo, a osjećaj za prednji kotač uvijeva dodatnu dozu sigurnosti jer je kontaktna površina u dubokim nagibima veća nego prije. Uglavnom, dinamičke su osobine ponajbolje u klasi, u što smo se uvjerili za upravljačem referentnog motocikla BMW R 1200 GS, ali i manjeg i lakšeg F 800 GS. Potonji je više terenski usmjereniji (prednji kotač 21 cola), čime su Dunlopovci željeli naglasiti širinu primjene same gume ali i dostupne dimenzije koje odgovaraju velikoj većini enduro modela.
Osim asfaltiranim podlogama, testna ruta vodila je i makadamskim dionicama te utabanim zemljanim putevima. Ukratko, svim tipovima podloga koje se susreću na putovanjima s primjesom avanture. Jasno, TrailSmart nije namijenjen za blato i pijesak, ali dok god je podloga manje zahtjevna, prepreke za njega ne postoje. Pohvalno je što s prednjeg kotača velikog GS-a (telelever) dopire više povratnih informacija, pa vozač ima jasniji uvid u ono što se događa između gume i podloge.
Ako je za vjerovati tvorničkom obećanju o povećanju trajnosti za 14 posto, Dunlopov novitet ispravio je jedinu manu svojeg prethodnika. Drugim riječima, uživanje u preciznosi i stabilnosti, kako na suhoj tako i na mokroj podlozi, odsada traje – još dulje.
DIMENZIJE I CIJENE
90/90 -21 54H – 723,75 kn mpc
100/90 R19 57H – 815,00 kn mpc
110/80 R19 59V – 963,75 kn mpc
120/70 R19 60V – 1025,00 kn mpc
120/90 -17 64S – 933,75 kn mpc
130/80 R17 65H – 1070,00 kn mpc
140/80 R17 69H – 1128,75 kn mpc
150/70 R17 69V – 1145,00 kn mpc
150/70 R18 69V – 1206,25 kn mpc
170/60 R17 72V – 1176,25 kn mpc
Na sve navedene cijene u poslovnicama Unikomerca odobravaju se popusti od 15% za gotovinsko plaćanje, te 10% za kartično
U idućem broju Motorevije (5/2015., na kioscima od 15. srpnja) objavljujemo veliki usporedni test maksi-enduro guma, u kojem se TrailSmart bori protiv izravnih konkurenata.
Zajednica | Komentari