Test | Dunlop Trailmax Raid: Prvi dojmovi iz vožnje
Raid je novi član u Dunlopovoj obitelji Trailmax. Guma u konfiguraciji 50/50 dostupna je u devet dimenzija, a imali smo je prilike isprobati u Toskani, kako na terenu tako i na asfaltu
"Ovaj segment raste već 15 godina, no u posljednjih pet, šest godina svjedočimo strelovitom uzletu. Logičan je to slijed, budući da sve više adventure motocikala pronalazi svoje mjesto među bestselerima" – otkrivaju nam čelni ljudi Dunlopa na predstavljanju novog člana obitelji Trailmax.
Riječ je o izvedbi Raid koja je namijenjena svjetskim putnicima koji će tijekom svojih avantura često izbivati izvan asfalta. Dakle, Trailmax Raid je tzv. guma 50/50, s najgrubljim i najdubljim profilom unutar obitelji Trailmax. Zamišljena je kao nadopuna najpopularnijeg Trailmaxa naziva Meridian (90/10) te Missiona (70/30). Raid dimenzijama odgovara uobičajenim velikim putnim endurima, ali i novoj srednjoj klasi. Primjeri? Na prezentaciji smo je imali prilike isprobati na BMW-u R 1250 GS-u, Hondi Africi Twin 1100, Triumphu Tigeru 1200 Exploreru te na Yamahi Tenere 700, KTM-u 890 Adventureu, Apriliji Tuareg 660 kao i novoj Hondi Transalp 750.
Novi Trailmax Raid profilom je najsličniji modelu D908 RR Rally Raid, gumi koja se koristila za pustinjske i enduro utrke. D908 RR Rally Raid je prepoznatljiva po središnjim blokovima u obliku križa a koji čine isprekidanu središnju traku. No, prema Dunlopovim navodima, Trailmax Raid je ispod grubog profila potpuno redizajniran. Naime, riječ je o gumi koja prvenstveno u sebi ima tehnologije i iskustva stečenih iz cestovnog sport-touring segmenta (Roadsmart 4), što bi trebalo biti jamstvo njezine dugotrajnosti i jednolikog trošenja. I da, zahvaljujući grubom profilu, dozvoljava i off-road izlete.
Naravno, kao takva mora pružati izvrsnu trakciju na terenu i asfaltu, ponuditi dobar grip na mokrome, izvrsnu stabilnost i laku upravljivost. Testna ruta koju nam je Dunlop 'servirao' u Toskani simulirala je uvjete u kojima će se Trailmax Raid koristiti, što znači da smo polovicu rute odvezli na asfaltu a polovicu na makadamu i terenu. Raid se u svim uvjetima snalazio prilično dobro, nudeći poprilične rezerve gripa na cesti te dobru trakciju na terenu.
Njegove reakcije su vrlo predvidive (nema baš nikakvih iznenađenja), u nagib pada ravnomjerno i prenosi dobar osjećaj s prednjeg kotača (19 ili 21 col). Valja naglasiti da su se temperature zraka tijekom vožnje kretale oko 10 stupnjeva Celzijevih, te da je Raid od prvih metara ulijevao priličnu dozu sigurnosti. Offroad vožnja svodila se na prašinu, tvrdu zemlju i u manjem dijelu na kamenje i šumu, a raid niti tu nije pokazivao izražene slabosti.
Novi Trailmax Raid za sada se nudi u ukupno devet dimenzija koje su pogodne za velike putne endure, kao i za već spomenutu novu srednju klasu adventure motocikala. Na raspolaganju su tri dimenzije za prednji kotač te šest za stražnji. Sve dimenzije imaju oznaku M+S, što ograničava maksimalnu brzinu motocikla (ovisno o modelu). Trailmax Raid je u Hrvatskoj dostupan od lipnja, a cijene i dodatne informacije potražite na unikomerc.hr.
Zaključak
Dunlop je s novim Trailmaxom Raidom predstavio svoju prvu gumu u konfiguraciji 50/50. Struktura i oblik dizajnirani su da omoguće mješovitu upotrebu, kako na cesti tako i izvan nje, što ga razlikuje od postojeće obitelji Trailmax čiji je naglasak dominantno stavljen na cestovnu uporabu. Prvi utisci su vrlo pozitivni, kako po pitanju cestovne uporabe tako i terena.
Dostupne dimenzije:
Sprijeda:
110/80R19 59T M+S (do 190 km/h)
120/70R19 60T M+S (do 190 km/h)
90/90-21 54T M+S (do 190 km/h)
Straga:
130/80-17 65S M+S (do 180 km/h)
140/80-17 69S M+S (do 180 km/h)
150/70R17 69T M+S (do 190 km/h)
170/60R17 72T M+S (do190 km/h)
140/80-18 70S M+S (do 180 km/h)
150/70R18 70T M+S (do 190 km/h)
Zajednica | Komentari