Motorevija
PRETRAGA
2023-03-31 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Dunlop
Bookmark and Share

Raid je novi član u Dunlopovoj obitelji Trailmax. Guma u konfiguraciji 50/50 dostupna je u devet dimenzija, a imali smo je prilike isprobati u Toskani, kako na terenu tako i na asfaltu



"Ovaj segment raste već 15 godina, no u posljednjih pet, šest godina svjedočimo strelovitom uzletu. Logičan je to slijed, budući da sve više adventure motocikala pronalazi svoje mjesto među bestselerima" – otkrivaju nam čelni ljudi Dunlopa na predstavljanju novog člana obitelji Trailmax.

 

Riječ je o izvedbi Raid koja je namijenjena svjetskim putnicima koji će tijekom svojih avantura često izbivati izvan asfalta. Dakle, Trailmax Raid je tzv. guma 50/50, s najgrubljim i najdubljim profilom unutar obitelji Trailmax. Zamišljena je kao nadopuna najpopularnijeg Trailmaxa naziva Meridian (90/10) te Missiona (70/30). Raid dimenzijama odgovara uobičajenim velikim putnim endurima, ali i novoj srednjoj klasi. Primjeri? Na prezentaciji smo je imali prilike isprobati na BMW-u R 1250 GS-u, Hondi Africi Twin 1100, Triumphu Tigeru 1200 Exploreru te na Yamahi Tenere 700, KTM-u 890 Adventureu, Apriliji Tuareg 660 kao i novoj Hondi Transalp 750.

 

Novi Trailmax Raid profilom je najsličniji modelu D908 RR Rally Raid, gumi koja se koristila za pustinjske i enduro utrke. D908 RR Rally Raid je prepoznatljiva po središnjim blokovima u obliku križa a koji čine isprekidanu središnju traku. No, prema Dunlopovim navodima, Trailmax Raid je ispod grubog profila potpuno redizajniran. Naime, riječ je o gumi koja prvenstveno u sebi ima tehnologije i iskustva stečenih iz cestovnog sport-touring segmenta (Roadsmart 4), što bi trebalo biti jamstvo njezine dugotrajnosti i jednolikog trošenja. I da, zahvaljujući grubom profilu, dozvoljava i off-road izlete.





Naravno, kao takva mora pružati izvrsnu trakciju na terenu i asfaltu, ponuditi dobar grip na mokrome, izvrsnu stabilnost i laku upravljivost. Testna ruta koju nam je Dunlop 'servirao' u Toskani simulirala je uvjete u kojima će se Trailmax Raid koristiti, što znači da smo polovicu rute odvezli na asfaltu a polovicu na makadamu i terenu. Raid se u svim uvjetima snalazio prilično dobro, nudeći poprilične rezerve gripa na cesti te dobru trakciju na terenu.

 



Njegove reakcije su vrlo predvidive (nema baš nikakvih iznenađenja), u nagib pada ravnomjerno i prenosi dobar osjećaj s prednjeg kotača (19 ili 21 col). Valja naglasiti da su se temperature zraka tijekom vožnje kretale oko 10 stupnjeva Celzijevih, te da je Raid od prvih metara ulijevao priličnu dozu sigurnosti. Offroad vožnja svodila se na prašinu, tvrdu zemlju i u manjem dijelu na kamenje i šumu, a raid niti tu nije pokazivao izražene slabosti.

 

Novi Trailmax Raid za sada se nudi u ukupno devet dimenzija koje su pogodne za velike putne endure, kao i za već spomenutu novu srednju klasu adventure motocikala. Na raspolaganju su tri dimenzije za prednji kotač te šest za stražnji. Sve dimenzije imaju oznaku M+S, što ograničava maksimalnu brzinu motocikla (ovisno o modelu). Trailmax Raid je u Hrvatskoj dostupan od lipnja, a cijene i dodatne informacije potražite na unikomerc.hr.



Zaključak
Dunlop je s novim Trailmaxom Raidom predstavio svoju prvu gumu u konfiguraciji 50/50. Struktura i oblik dizajnirani su da omoguće mješovitu upotrebu, kako na cesti tako i izvan nje, što ga razlikuje od postojeće obitelji Trailmax čiji je naglasak dominantno stavljen na cestovnu uporabu. Prvi utisci su vrlo pozitivni, kako po pitanju cestovne uporabe tako i terena.

Dostupne dimenzije:

Sprijeda:
110/80R19 59T M+S (do 190 km/h)
120/70R19 60T M+S (do 190 km/h)
90/90-21 54T M+S (do 190 km/h)

Straga:
130/80-17 65S M+S (do 180 km/h)
140/80-17 69S M+S (do 180 km/h)
150/70R17 69T M+S (do 190 km/h)
170/60R17 72T M+S (do190 km/h)
140/80-18 70S M+S (do 180 km/h)
150/70R18 70T M+S (do 190 km/h)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R