Test | Ducati Multistrada V4 Rally: Prva vožnja
Treće izdanje Multistrade V4 u nazivu nosi dodatak 'Rally' i cilja na konkurente poput BMW-a 1250 GS-a Adventurea ili Triumpha Tigera 1200 Rally Explorera. Donosimo ekskluzivne prve dojmove iz vožnje sa svjetske dinamičke prezentacije na Sardiniji
U godini u kojoj Multistrada slavi svoj 20. rođendan, Ducati nam je na Sardiniji predstavio treću po redu izvedbu pogonjenu V4 motorom naziva Rally! Riječ je o nasljedniku Multistrade koja se nekoć nazivala 'Enduro' a koja je na tržište stigla 2016. godine. Tri godine kasnije MTS Enduro je imala opsežan facelift u kojem je V2 obujma 1200 zamijenjen onim od 1260.
Crveni iz Bologne u svojim promotivnim materijalima ističu da je riječ o 'Svjetskom putniku' (Globetrotteru) s velikim 'S'. No, dilema koja je sve pristutne zaokupila jest - koliko u ovom Ducatijevom Rally-paketu treba biti 'endura' a koliko 'putovanja'? U svemu tome se pomalo smetnulo s uma da pogonski agregat V4 Granturismo i u ovom 'ublaženom' izdanju razvija priličnih 170 KS, što znači da je Multistrada i dalje primarno alat za one koji preferiraju sport, ili barem osjećaju da gaje simpatije spram njega.
Model Rally je samim time u startu poprimio oštriji profil no prethodnik Enduro, a tomu treba pridodati: hod ovjesa od 200 mm (sprijeda i straga), visinu sjedala postavljenu na najmanje 870 mm, 230 mm udaljenosti od tla te oko 20 kg manje u odnosu na prethodnika. Ipak, koliko god mjerili, uspoređivali i hvalili, 260 kg mase je prilična brojka, pa je Ducati ponovno zagrabio u kutiju s (elektronskim) trikovima. Sustav 'Minimum Preload' snižava visinu vozila u trenucima dok ono miruje ili se vozi sporo, dok 'Easy Lift' omekšava ovjes (i snižava visinu) u trenutku dok je Rally na bočnom osloncu, a sve kako bi ga vozač lakše zajahao.
Takve čarolije su moguće samo uz pomoć poluaktivnog ovjesa 'Skyhook', koji se prilikom vožnje na terenu postavlja u novi mod 'Enduro' (bilo bi prikladnije da su ga nazvali 'Rally'). Snaga je u tom slučaju zauzdana na 115 KS (baš kao i u 'Urbanu'), ABS straga je deaktiviran a sve su elektroničke uzde u principu prilično 'popuštene'. Veliki aluminijski spremnik goriva (30 litara), žbičani kotači (olakšani) te 19-colni prednji kotač uklapaju se u priču o 'Svjetskom putniku'. Veće vjetrobransko staklo - koje je moguće podešavati i u vožnji - glavni stajni oslonci te aluminijski bočni koferi i topcase su pak nešto što dodatno podiže komfor na takvim svjetskim turnejama.
Multistrada Rally koju smo imali prilike provozati na Sardiniji je konfigurirana za touring i offroad, dakle upravo za one uvjete u kojima bi ju većina i mogla koristiti. Kvrgave gume Pirelli Scorpion Rally STR su se pokazale fantastičnima i na asfaltu, pa smo se unatoč montiranom setu kofera i bočnih štitnika kroz labirint sardinijskih zavoja kretali vrlo dinamično. Nakon cjelodnevne vožnje po terenu (60 km) i cesti (120 km), dvije su stvari očite. Nadasve, Multistrada V4 Rally nije samo bogato i kvalitetno opremljen putni enduro, već je i riječ o motociklu na kojem je ovjes podešen iznimno uspješno. V4 Rally se vozi precizno, izvrsno je uravnotežen te je vrlo agilan.
S druge strane, na njemu možete uživati i u visokoj razini komfora. Sustavi pomoći u vožnji stalno su angažirani, no interveniraju neprimjetno i vrlo istančano. Ukoliko je potrebno, poluaktivni ovjes nudi tvrdu postavku i, unatoč 200 mm hoda, vrlo lako podnosi sportski tempo vožnje. Nakon nekoliko manipulacija u izborniku, Rally postaje puno udobniji i neprimjetno klizi preko grubog sardinijskog makadama na kojem se utrkuje i WRC-svita.
Multistrada V4 Rally se činila robusnom na makadamskim etapama, a pojedinačni načini vožnje nudili su praktičnu postavku s vrlo širokim rasponom podešavanja. S funkcijom 'Minimum Preload' prednaprezanje opruge možete smanjiti na minimum pritiskom na tipku u trajanju od svega tri sekunde. U praksi je, međutim, opseg smanjenja visine sjedala bio podnošljiv. Po potrebi je bolje koristiti nisko sjedalo iz Ducatijevog asortimana, s kojim se visina može spustiti do 825 mm.
Sve u svemu, naša testna Multistrada V4 Rally bila je u 'full opremi', no ukoliko imate visoke prohtjeve sigurno ćete pronaći mjesta za napredak! Recimo, pretinac za mobitel je bio dostatan za naš iPhone 11, no oni noviji u formatu ProMax i sl. se neće moći puniti budući da se kabel neće moći priključiti. Isto tako, bočni koferi se ne mogu zatvoriti ukoliko ih ne pri tome ne zaključate, pa neprestano vađenje 'keylessa' (s kojim bi svakodnevica trebala biti ugodnija) s vremenom postaje iritantno.
Veliki napredak možemo pripisati na račun deaktivacije stražnjeg reda cilindara. Motor je u vožnji i dalje nudio finu i mekanu reakciju na dodavanje gasa, s razlikom da je u predjelu sjedala emitirao znatno manje topline. Zadivljujuća je širina upotrebljivosti V4-agregata, njegova linearnost, silina potiska.... Doduše, ispod 4000 o/min je malo grublji (ukoliko je iznad drugog stupnja prijenosa, tada radi na dva cilindra) no to ne mijenja na činjenici da se radi o vrhunski podešenom pogonu.
Zaključak
Čak i s 260 kg, žbičanim naplatcima te setom aluminijskih kofera, Multistrada V4 Rally je izrazito sportski nastrojen putni enduro koji na dugim putovanjima nudi iznimnu porciju komfora. Kako za vozača, tako i za suvozača. Cijena? Od 29.490 eura/222.192 kuna
Zajednica | Komentari