Test | Ducati Monster 797 - Povratak originalu
Ducati ga je 2013. prestao ugrađivati u Monster i činilo se da je era
zrakom hlađenih motora završena. No, nakon Scramblera, L-twin je od ove
godine ponovno pronašao put i do čeličnog cjevastog okvira serije
Monster
Verzija 797+ ima ugrađen vjetrobran i pokrov sjedala
Ne, niti za vrijeme fotografiranja nije bilo "mira". Ducati Monster 797 je tijekom poziranja ispred Nacionalne sveučilične knjižnice u Zagrebu neprekidno imao društvo, koje mu se uglavnom - divilo. Ekipa ga prepoznaje "na prvu", zna da se radi o citiramo: "...onom zračnom Monsteru po cijeni od oko deset tisuća eura". Doduše, ovaj se prodaje i za nešto manje (iz Ducati HR programa rabljenih; oko 67 tisuća kuna), no poanta ove uvodne pričice jest da su ga potencijalni kupci prepoznali, i to kao šarmantan naked po prihvatljivoj cijeni.
Stražnji je amortizer vezan direktno. Može se podešavati tvrdoća opruge i povrat
Zaista, ukoliko bacimo pogled na konkurenciju - Aprilia Shiver 900, Kawasaki Z900 – uviđamo da se radi o motociklima koji su cijenom pozicionirani gotovo "u lipu" kao i Ducati - koji je doduše i nešto skromnijih performansi od njih. No, bez obzira na to možemo reći da u klasi nakeda srednje klase napokon može odlučivati i srce, a ne samo razum.
Uspješna Monsterova priča započela je daleke 1992. - kao M 900 – a tijekom dva desetljeća su se izmjenjivali razni modeli, vrlo šarolikog obujma. Krajem 2013. su u Ducatiju odlučili da je zrakom hlađeni agregat dao svoje, te ga eliminirali iz ponude. No, kako su 'revivali' danas jako popularni, u Bologni su najednom promijenili priču i 797 postavili kao ulazni model u obitelji Monster.
Zavoje prolazi vrlo agilno, no Pirelli Diablo Rosso II nije najbolji partner za hladnije temperature
Ovaj smo L-twin (promjer x hod: 88 x 66 mm) već imali prilike voziti u Scrambleru, a za ovu su priliku dorađeni su mapping, pumpa goriva i ispušni top. Ducati je iz 803 ccm obujma izvukao vrlo živahnih 73 KS i konkretnih 69 Nm pri 5750 o/min.
Isto tako, nemojte poziciniranje Monstera 797 kao "ulaznog modela" shvatiti doslovno, jer on po svemu prikazanom to zaista ne zaslužuje. Svaki je detalj na njemu pravi praznik za dušu, kako idejno i konstrukcijski tako i kvalitetom završne obrade. 797 preuzima vrlo uspješan dizajn veće 1200-tke, sprijeda je ugrađena upside-down vilica marke Kayaba a kočnice su Brembove. Dakle, radi se o itekako konkretnom nakedu s hrpom kvalitetne opreme!
Ispušne grane su preuzete sa Scramblera dok je top nov
Ono što sve vjerojatno najviše zanima – može li vozač od 180-190 cm visine pronaći komforan položaj sjedenja na minijaturnom Ducatijevom nakedu? Može, i to bez problema. Naime, široki upravljač odlično leži u rukama, kut svijanja koljena nije suviše oštar a prostor u predjelu spremnika goriva je nevjerojatno uzak. Za one kojima ne odgovara visina sjedala od 805 mm, na raspolaganju je za 25 mm više ili niže sjedalo (Ducatijev program dodathne opreme). Kad smo već kod sjedala, čudan je njegov oblik. Naime, vozač tijekom vožnje cijelo vrijeme klizi unazad tj. udaljuje se od spremnika goriva. I drugo – sjedalo je izuzetno tanko podstavljeno, pritisak na stražnjicu se najviše osjeća na rubovima sjedala pa je gotovo nemoguće prevesti više od 100 km "u komadu", bez pauze.
Digitalni instrumenti lako se čitaju na jakom dnevnom svjetlu
S druge strane, svakako najveći benifit "maloga" Monstera je već spomenuti zrakom hlađeni agregat. Ne samo da odiše karakterom i šarmom, već ujedno pruža i nevjerojatnu kultiviranost i linearnost. Oduševljava u svakom pogledu, a uvijek iznova iznenadi preciznom mogućnošću doziranja gasa i vrlo malim intenziteom reakcija pod opterećenjem. Mjenjač je točno takav kakav treba biti – traži malo snažniji impuls, ali ga isto tako u svakom trenutku osjećate.
Završni prijenos je također vrlo dobro odmjeren, budući da motor u šestom stupnju prijenosa ubrzava žustro od 3000 o/min. Općenito, 797 se najbolje osjeća u režimima između 3000 do 6500 o/min, nudi zavidnu razinu potiska i živahna ubrzanja. Ono s čime tijekom ove jesenske vožnje nismo bili zadovoljni su serijske gume Pirelli Diablo Rosso II, koje nikako nismo uspjeli dovesti na radnu temperaturu. Cijelo vrijeme su nam tijekom spuštanja u nagib neugodno "sjeckale", što je unosilo nervozu. Možda su tijekom ljetnih mjeseci odličan izbor za ovaj motocikl, no na temperaturama oko 18 stupnjeva celzijevih i niže – jednostavno ne prolaze.
Kočnice su odlične, kako po pitanju doziranja tako i učinkovitosti
Nasuprot tome, ovjes je odličan i to bez obzira što ne dopušta previše podešavanja. Naime, serijsko podešenje odlično guta sve vrste neravnina, prednji i stražnji kraj djeluju harmonično a motocikl kroz cijeli nagib prolazi stabilno i predvidivo. Putanje su precizne, izmjene pravca lake, povratne informacije lako čitljive. Tek kada osjetno pojačate tempo vožnje, Monster 797 traži nešto više impulsa na upravljaču, što naprednijim vozačima neće biti nikakav problem. A početnicima? Njima će Monster 797 ispuniti sve želje i kao takav će dugo ostati njihov – prvi izbor.
Tehnički podaci
Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, jedna bregasta osovina u glavi pokretana zupčastim remenom, dva ventila po cilindru, desmodromika, klasičan karter, ubrzigavanje promjera 50 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 490 W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 88,0 x 66,0 mm
Obujam 803 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 73 KS (54,0 kW) pri 8250 o/min
Okretni moment 69 Nm pri 5750 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer montiran direktno
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 245 mm i čeljust sa dva klipa, ABS
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1435 mm, kut glave okvira 66 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod sprijeda/straga 130/150 mm, visina sjedala 805 mm, masa sa svim tekućinama 193 kg, spremnik goriva 16,5 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, bijela, crna
Cijena od 75.990 kn (crveni) do 80.990 kn (izvedba Plus – bijeli/crni)
Zajednica | Komentari