Motorevija
PRETRAGA
2022-07-21 , Autor: Boris Rukavina, Slike: Ksenija i Boris Rukavina
Bookmark and Share

Ovo je u konačnici kratak tekst, no nikako nije kratak osvrt na motorističke čizme Daytona Traveller GTX. Iz jednostavnog razloga – prevalile su gotovo četvrt milijuna kilometara



Daytona Frey bavarska je obiteljska tvrtka osnovana 1957. koja od 1962. proizvodi motociklističke čizme. Usprkos globalizaciji i popularnom rezanju troškova preseljenjem proizvodnje u države s jeftinom radnom snagom, braća Reinhard i Helmut Frey proizvodnju svojih čizama potpuno su zadržali u Eggenfeldenu u Njemačkoj. Ručni rad njemačkih radnika itekako se vidi u izuzetnoj kvaliteti svih Daytoninih čizama.



Iz velikog izbora sportskih i turističkih modela, Traveller GTX ističe se kao jedan od vrhunskih putnih modela. Riječ je o najboljim materijalima i preciznoj izradi, a održavanje se svodi na čišćenje i povremeno laštenje kremom za obuću te dodatnu zaštitu sredstvima za impregnaciju. Oznaka GTX skraćenica je od 'goretex', što znači da su čizme i vodonepropusne.



Iako je riječ o motorističkim čizmama koje su dizajnirane prvenstveno za što bolju zaštitu kod vožnje motora, Traveller GTX su i izuzetno udobne, pa ni višesatno hodanje u njima ne predstavlja problem. Izvrstan su izbor kako za svakodnevne vožnje, tako i duga putovanja. Budući da su dizajnirane za upotrebu po svim vremenskim uvjetima, vozači osjetljiviji na vrućinu će po vrlo toplom vremenu možda biti zadovoljniji s nekim lakšim čizmama iz bogatog izbora Daytoninih proizvoda. Meni vrućina ne smeta, a po hladnom vremenu itekako cijenim dobru toplinsku izolaciju koju mi pružaju. Čizme su počele puštati vlagu tek nakon 150.000 km, i to u zaista ekstremnim uvjetima, kada sam na motoru proveo tjedan dana na jakoj kiši i susnježici u Sibiru. Kraće vožnje od dva-tri dana po kiši još uvijek izdrže, a da pritom ne promoče.



Mogu pohvaliti i izvrsnu izradu, gotovo bez i jedne greške tijekom svih ovih kilometara. Svi su šavovi i spojevi čitavi, ništa se nije ni odlijepilo ni rašilo. Prva i jedina greška dogodila se na prošlom putovanju, kada je na desnoj čizmi otkazao unutarnji patentni zatvarač. Ništa strašno nakon tolike upotrebe, tim više što je Traveller GTX dizajniran s dva patentna zatvarača, pa sam grešku provizorno popravio tako da sam taj zatvarač zašio, a čizmu sam i dalje mogao obuvati i izuvati te uz samo jedan zatvarač. Kada sam se vratio kući, lokalni obućar je za stotinjak kuna promijenio pokvareni zatvarač i čizme su ponovno potpuno funkcionalne.



Inače, Daytona nudi i usluge servisa i popravka ovakvih kvarova, kao i promjenu potrošnih dijelova - potplata, goretex membrane, klizača na sportskim modelima i slično. No za nas je zbog troškova transporta do tvornice u Njemačkoj upitna isplativost tih zahvata. Nakon isteka jamstva financijski je stoga isplativije snaći se kod lokalnog obućara.



Odgovorni vozači koji misle na svoju sigurnost na motocikl uvijek sjedaju u potpunoj opremi, u koju - osim kacige, rukavica, jakne i hlača - spada i odgovarajuća obuća. Bim Bike, zastupnik Daytone za Hrvatsku možda nema u ponudi baš sve modele čizama Daytona, no ima uvjerljivo najniže cijene pa se Traveller GTX kod nas može kupiti za 2346 kuna.






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R