Motorevija
PRETRAGA
2019-04-26 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Bridgestone
Bookmark and Share

Novitet iz Bridgestonea isprobali smo na stazi u Jerezu

 

Bridgestone je izbacio potpuno novu gumu u segmentu hypersport, i mi smo jedini medij s ovih prostora na stazi Jerez, na službenoj svjetskoj prezentaciji. Dakle ne radi se o evoluciji prethodnika S21 već o novajliji u ovoj sve zahtjevnijoj klasi. A gumama nikada nije bio teže - novi motocikli prepuni su snage i elektronskih pomagala, prometnice na kojima bi se ove gume trebale koristiti sve lošije a sve to pod budnim okom nadzornih organa. Stoga itekako ima smisla prezentirati gumu na trkaćoj stazi, iako izvorno nije niti zamišljena da bi svoj kratki životni vijek provela na njoj.



Ujedno, postavlja se pitanje gdje uopće ispitati njene granice i mogućnosti? Na cesti? Teško izvedivo jer bismo vrlo vjerojatno napunili španjolske zatvore zbog kršenja prometnih propisa u regularnom prometu. Stoga smo novi Battlax S22 testirali na kultnoj stazi Jerez. Da, to je staza s možda najpoznatijim zadnjim zavojem koji je toliko puta odlučivao o pobjedi: Doohan- Criville, Rossi-Gibernau, Marquez- Lorenzo... Upravo po Lorenzu je taj zadnji zavoj i dobio ime 2013. Ne možemo se pohvaliti da smo isprobali potez ovih velikana u zadnjem zavoju ali smo stavili japansko crno zlato na kušnju.



Battlax S22 sprijeda koristi tehnologiju 3LC - tvrda smjesa u sredini za dugovječnost s mekanom smjesom na bokovima za grip i upravljivost - dok je straga tehnologija 5LC - tvrda smjesa u srednjem dijelu gume te kombinacija srednje tvrde i mekane na samim rubnim dijelovima gume.  Cilj ovog segmenta je stvoriti univerzalnog vojnika koji ima grip poput racing street gume a traje približno kao redovna cestovna guma. Težak posao u svakom smislu jer današnji motocikli su toliko napredovali da sportski vozač-amater a ne može iskoristiti niti 50 posto od onoga što mu stroj nudi.



Testna gama na Jerezu bila je impresivna. Zvijezda testa svakako je novi BMW S 1000 RR koji je predstavljen nekoliko dana ranije na stazi Estoril. Uz Bavarca imali smo priliku voziti i novi Kawasaki ZX6R te Ducati Panigale V4S. Krugove smo također vrtjeli na Hondi CBR1000 SP i Kawasakiju ZX10R SE.

Prvi dio testa smo odradili po mokroj stazi jer nam vrijeme nije išlo na ruku. Realno, drago nam je da je bilo tako jer po kiši se poznaju junaci. Guma je briljirala iako je od velike pomoći bila sva sila tehnologije koje posjeduju najnoviji motocikli. Imate osjećaj da igrate igricu i da jednostavno nema sile koja će vas zaustaviti u zabavi.



Popodnevni dio testa je prošao po suhom. Trenutak odluke, jer ipak ovdje govorimo o cestovnoj gumi na trkaćoj stazi. Tijekom cijelog testa vodiči su nam bili Colin Edwards, bivša Moto GP zvijezda i dvostruki prvak klase WSBK, te Josh Brookes, vozač britanskog superbike prvenstva i Isle of Man TT-a. Bio je gušt dijeliti isti komad asfalta s ovakva dva svjetska kalibra te vidjeti gdje je uistinu granica jedne cestovne gume pod maksimalnim opterećenjem.

Guma je trpjela sav teror koji su joj priuštili litreni motocikli te je na samom kraju krenula popuštati ali kontrola trakcije je odrađivala svoje. Prednja guma nudi jako dobar osjećaj i za jednu cestovnu gumu nudi pristojnu rezervu kod kočenja duboko u nagibu na ulasku u zavoj.



Ono što je bitno napomenuti, ovakvu količinu stresa guma na cesti nikada neće osjetiti. Stoga su rezerve gripa iznimno velike ako precrtamo sve ovo na cestovnu vožnju. Vrlo bitna stvar svim krajnjim korisnicima je trajnost gume. Tijekom prezentacije Bridgestoneovi tehničari su tvrdili da je guma dugotrajnija od prethodnika Batlaxa S21. Na vama je da tu tvrdnju probate i ako želite povratno nam javite kako se novi Battlax ponaša u dugotrajnoj eksploataciji. S naše strane nova Bridgestone Battlax S22 ima palac gore.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R