Test | Bridgestone Battlax S22: Revolucija u segmentu hypersport
Novitet iz Bridgestonea isprobali smo na stazi u Jerezu
Bridgestone je izbacio potpuno novu gumu u segmentu hypersport, i mi smo jedini medij s ovih prostora na stazi Jerez, na službenoj svjetskoj prezentaciji. Dakle ne radi se o evoluciji prethodnika S21 već o novajliji u ovoj sve zahtjevnijoj klasi. A gumama nikada nije bio teže - novi motocikli prepuni su snage i elektronskih pomagala, prometnice na kojima bi se ove gume trebale koristiti sve lošije a sve to pod budnim okom nadzornih organa. Stoga itekako ima smisla prezentirati gumu na trkaćoj stazi, iako izvorno nije niti zamišljena da bi svoj kratki životni vijek provela na njoj.
Ujedno, postavlja se pitanje gdje uopće ispitati njene granice i mogućnosti? Na cesti? Teško izvedivo jer bismo vrlo vjerojatno napunili španjolske zatvore zbog kršenja prometnih propisa u regularnom prometu. Stoga smo novi Battlax S22 testirali na kultnoj stazi Jerez. Da, to je staza s možda najpoznatijim zadnjim zavojem koji je toliko puta odlučivao o pobjedi: Doohan- Criville, Rossi-Gibernau, Marquez- Lorenzo... Upravo po Lorenzu je taj zadnji zavoj i dobio ime 2013. Ne možemo se pohvaliti da smo isprobali potez ovih velikana u zadnjem zavoju ali smo stavili japansko crno zlato na kušnju.
Battlax S22 sprijeda koristi tehnologiju 3LC - tvrda smjesa u sredini za dugovječnost s mekanom smjesom na bokovima za grip i upravljivost - dok je straga tehnologija 5LC - tvrda smjesa u srednjem dijelu gume te kombinacija srednje tvrde i mekane na samim rubnim dijelovima gume. Cilj ovog segmenta je stvoriti univerzalnog vojnika koji ima grip poput racing street gume a traje približno kao redovna cestovna guma. Težak posao u svakom smislu jer današnji motocikli su toliko napredovali da sportski vozač-amater a ne može iskoristiti niti 50 posto od onoga što mu stroj nudi.
Testna gama na Jerezu bila je impresivna. Zvijezda testa svakako je novi BMW S 1000 RR koji je predstavljen nekoliko dana ranije na stazi Estoril. Uz Bavarca imali smo priliku voziti i novi Kawasaki ZX6R te Ducati Panigale V4S. Krugove smo također vrtjeli na Hondi CBR1000 SP i Kawasakiju ZX10R SE.
Prvi dio testa smo odradili po mokroj stazi jer nam vrijeme nije išlo na ruku. Realno, drago nam je da je bilo tako jer po kiši se poznaju junaci. Guma je briljirala iako je od velike pomoći bila sva sila tehnologije koje posjeduju najnoviji motocikli. Imate osjećaj da igrate igricu i da jednostavno nema sile koja će vas zaustaviti u zabavi.
Popodnevni dio testa je prošao po suhom. Trenutak odluke, jer ipak ovdje govorimo o cestovnoj gumi na trkaćoj stazi. Tijekom cijelog testa vodiči su nam bili Colin Edwards, bivša Moto GP zvijezda i dvostruki prvak klase WSBK, te Josh Brookes, vozač britanskog superbike prvenstva i Isle of Man TT-a. Bio je gušt dijeliti isti komad asfalta s ovakva dva svjetska kalibra te vidjeti gdje je uistinu granica jedne cestovne gume pod maksimalnim opterećenjem.
Guma je trpjela sav teror koji su joj priuštili litreni motocikli te je na samom kraju krenula popuštati ali kontrola trakcije je odrađivala svoje. Prednja guma nudi jako dobar osjećaj i za jednu cestovnu gumu nudi pristojnu rezervu kod kočenja duboko u nagibu na ulasku u zavoj.
Ono što je bitno napomenuti, ovakvu količinu stresa guma na cesti nikada neće osjetiti. Stoga su rezerve gripa iznimno velike ako precrtamo sve ovo na cestovnu vožnju. Vrlo bitna stvar svim krajnjim korisnicima je trajnost gume. Tijekom prezentacije Bridgestoneovi tehničari su tvrdili da je guma dugotrajnija od prethodnika Batlaxa S21. Na vama je da tu tvrdnju probate i ako želite povratno nam javite kako se novi Battlax ponaša u dugotrajnoj eksploataciji. S naše strane nova Bridgestone Battlax S22 ima palac gore.
Zajednica | Komentari