Test | BMW R nineT/5: Jubilarac vrijedan pažnje
Povodom 50. godišnjice slavne serije '/5', BMW je lansirao model koji je puno više od R nineT Purea u plavoj boji
Plavo-bijeli! Da, bavarski jubilarac dolazi u nacionalnim bojama, baš kao i njegov 'praunuk' iz 1969. godine. Tada je naime proizvodnja motocikla iz Munchena preseljena u Berlin. Posebna edicija R nineT/5 trebala bi evocirati sjećanja na slavnu '/5' seriju koja je predstavljena točno prije 50 godina, uz naravno korištenje najmodernije BMW-ove tehnologije.
Iako, pogonski agregat R nineT/5 broji već devet godina... Riječ je o identičnom, zrakom hlađenom motoru koji se koristi u cijeloj R nineT-seriji a kojeg pamtimo i kao pogon R 1200 GS-a iz 2010. godine.
Razvija 110 KS i nudi obilje potiska iz nižih i srednjih režima, te je kao takav sasvim dostatan za svakodnevicu. Upravo zbog toga vam neće nedostajati brojač okretaja (opcija) kao i pokazivač stupnja prijenosa. Po uzoru na R nineT Pure, vozač ispred sebe ima okrugli instrument koji u sredini ima maleni LCD.
Sve je na R nineT/5 izvedeno puristički, pa tako na 43-milimetarskoj klasičnoj teleskopskoj vilici nema mogućnosti podešavanja. Unatoč tome, povratne informacije s podloge su u svakom trenutku transparentne, a sličan je osjećaj i na stražnjem kraju. Budući da je sjedalo na izvedbi Pure slovilo kao iznimno tvrdo i neudobno, R nineT/5 je dobio novo – deblje podstavljeno i užeg oblika. Naravno, komfor je sada na višoj razini.
Još jedna razlika u odnosu na izvedbu Pure su 17-colni žbičani kotači. Veliki je to plus za sve ljubitelje retra i klasike jer je BMW dobio na ekskluzivnosti i eleganciji. A plus za upravljivost i dinamiku su serijski montirane gume Metzeler Z8 Interact koje slove kao ponajbolji izbor za ovu vrstu motocikala.
R nineT/5 već je stigao u Hrvatsku a možete ga pogledati u BMW Tomić centru u Zagrebu. S cijenom od 114.407,00 kuna tek je 2500,00 kuna skuplji od izvedbe Pure, pa je samim time i – preporuka za kupnju.
Tehnički podaci
Motor
Zrakom/uljem hlađeni boxer, jedna osovina za uvravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 50 mm (2x), regulirani katalizator, suha spojka pokretana hidraulično, šest brzina, kardan
Promjer x hod 101,0 x 73,0 mm
Obujam 1170 ccm
Kompresija 12,0:1
Snaga 110 KS (81 kW) pri 7750 o/min
Okretni moment 116 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Noseći spoj mjenjač-motor, klasična vilica promjera 43 mm, hidraulični amortizer upravljača, jednostruka aluminijska vilica, direktno vezan monoamortizer
Kočnice
Sprijeda dva diska promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Žbičani alu-kotači 3,50 x 17; 5,50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1493 mm, kut glave okvira 63,4 stupnja, predtrag 105 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 125/120 mm, visina sjedala 825 mm, masa praznog vozila 219 kg, najveća dopuštena masa 430 kg, spremnik goriva/rezerva 17,0/3,0 litre
Garancija dvije godine
Cijena 114.407 kuna
Zajednica | Komentari