Motorevija
PRETRAGA
2019-08-30 , Autor: Tobias Beyl, Slike: Markus Jahn
Bookmark and Share

Povodom 50. godišnjice slavne serije '/5', BMW je lansirao model koji je puno više od R nineT Purea u plavoj boji



Plavo-bijeli! Da, bavarski jubilarac dolazi u nacionalnim bojama, baš kao i njegov 'praunuk' iz 1969. godine. Tada je naime proizvodnja motocikla iz Munchena preseljena u Berlin. Posebna edicija R nineT/5 trebala bi evocirati sjećanja na slavnu '/5' seriju koja je predstavljena točno prije 50 godina, uz naravno korištenje najmodernije BMW-ove tehnologije.

Iako, pogonski agregat R nineT/5 broji već devet godina... Riječ je o identičnom, zrakom hlađenom motoru koji se koristi u cijeloj R nineT-seriji a kojeg pamtimo i kao pogon R 1200 GS-a iz 2010. godine.




Razvija 110 KS i nudi obilje potiska iz nižih i srednjih režima, te je kao takav sasvim dostatan za svakodnevicu. Upravo zbog toga vam neće nedostajati brojač okretaja (opcija) kao i pokazivač stupnja prijenosa. Po uzoru na R nineT Pure, vozač ispred sebe ima okrugli instrument koji u sredini ima maleni LCD.

Sve je na R nineT/5 izvedeno puristički, pa tako na 43-milimetarskoj klasičnoj teleskopskoj vilici nema mogućnosti podešavanja. Unatoč tome, povratne informacije s podloge su u svakom trenutku transparentne, a sličan je osjećaj i na stražnjem kraju. Budući da je sjedalo na izvedbi Pure slovilo kao iznimno tvrdo i neudobno, R nineT/5 je dobio novo – deblje podstavljeno i užeg oblika. Naravno, komfor je sada na višoj razini.



Još jedna razlika u odnosu na izvedbu Pure su 17-colni žbičani kotači. Veliki je to plus za sve ljubitelje retra i klasike jer je BMW dobio na ekskluzivnosti i eleganciji. A plus za upravljivost i dinamiku su serijski montirane gume Metzeler Z8 Interact koje slove kao ponajbolji izbor za ovu vrstu motocikala.



R nineT/5 već je stigao u Hrvatsku a možete ga pogledati u BMW Tomić centru u Zagrebu. S cijenom od 114.407,00 kuna tek je 2500,00 kuna skuplji od izvedbe Pure, pa je samim time i – preporuka za kupnju.

Tehnički podaci

Motor
Zrakom/uljem hlađeni boxer, jedna osovina za uvravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 50 mm (2x), regulirani katalizator, suha spojka pokretana hidraulično, šest brzina, kardan
Promjer x hod 101,0 x 73,0 mm
Obujam 1170 ccm
Kompresija 12,0:1

Snaga 110 KS (81 kW) pri 7750 o/min
Okretni moment 116 Nm pri 6000 o/min

Okvir i ovjes
Noseći spoj mjenjač-motor, klasična vilica promjera 43 mm, hidraulični amortizer upravljača, jednostruka aluminijska vilica, direktno vezan monoamortizer

Kočnice
Sprijeda dva diska promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i čeljust s dva klipa, ABS

Žbičani alu-kotači 3,50 x 17; 5,50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1493 mm, kut glave okvira 63,4 stupnja, predtrag 105 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 125/120 mm, visina sjedala 825 mm, masa praznog vozila 219 kg, najveća dopuštena masa 430 kg, spremnik goriva/rezerva 17,0/3,0 litre

Garancija dvije godine
Cijena 114.407 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R