Povijest modela
R 1200 GS je oduvijek predstavljao rijetko viđeni fenomen. Jer kako je moguće da motocikl koji je najskuplji u svojoj klasi, i koji je dugo vremena slovio kao „najružniji svih vremena“, postane najprodavanijim modelom u cijeloj Europi, pa čak i u jednoj Italiji. Jednostavno - njegova svestranost i vozna dinamika su toliko superiorni da proteklih šest godina nisu imali ozbiljnijeg konkurenta. Da je cjelina sastavljena od sigurnosti, ekskluzivnosti te allround kvaliteta uspješna formula, potvrđuje i sve veći broj konkurenata koji grade „svoj GS“, odnosno pokušavaju odgristi dio BMW-ovog velikog „kolača“.
|
Instrumenti su jednostavni i vrlo informativni |
No, recimo nešto i o GS-u. Prije svega tu je kvalitetan ovjes te vrlo ugodna ergonomija. Položaj sjedenja je opušten, a sjedalo je podesivo po visini, baš kao i vjetrobran. Zaštita od vjetra je za vozače do 190 cm iznimna, a upravljivost je za 225 kg težak motocikl naprosto fantastična. Uz to, mnoge će ponajviše oduševiti mekane reakcije na dodavanje gasa te nesvakidašnje učinkovite kočnice te naposljetku ABS. Svima kojima je početnih 98 KS u GS-u premalo, savjetujemo kupnju modela iz 2008. sa 105 KS snažnim agregatom. Također, mjenjač u tom motoru radi znatno tiše i mekše. No, vozačima koji vole duga putovanja, kao realna opcija nameće se model adventure s velikim spremnikom goriva od 33 litre te još boljom zaštitom od vjetra.
Provjera
Motorradov test na 50.000 km otkrio je probleme početne serije GS-a 1200. Naime, radilo se o kapitalnom kvaru mjenjača koji je uzrokovao ležaj na međuosovini te o izbijanju uzubljenja pogonskih flanši na sustavu kardana. Oba kvara BMW je otklonio na garanciju i prema njihovim navodima slični problemi nisu zabilježeni.
|
Kardanski sklop GS-a jedan je od najrobusnijih na tržištu |
Ostatak motora oduvijek je slovio kao stabilan i pouzdan pa nije nimalo neobično vidjeti GS sa 100.000 km na kojem vlasnici - osim redovitih servisa - nisu imali nikakvih dodatnih troškova. Ipak, neki su motocikli imali problema s elektronskim sustavom protiv krađe pa treba provjeriti jesu li bili obuhvaćeni opozivom.
Razvoj modela
2004.
Uvođenje modela R 1200 GS koji mijenja dotadašnji R 1150 GS. U odnosu na prethodnu generaciju novi GS je snažniji za 12 KS (ukupno 98), te čak oko 20 kg lakši (ukupno 224 kg). Cijena za Hrvatsku 105.990 kuna (početna verzija). Verzija adventure ostaje i dalje s motorom od 1150 ccm
2006.
Uvođenje novog modela GS adventure. Masa praznog vozila 256 kg, spremnik goriva 33 litre, veće vjetrobransko staklo, štitnici motora, duži hod ovjesa. Cijena za Hrvatsku 125.700 kuna (početna verzija)
2007. R 1200 GS s novim integralnim ABS-om koji se može isključiti (po uzoru na model adventure). Cijena 110.900 kuna (početna verzija)
2008.
Vizualne, ergonomske i mehaničke promjene na oba GS-ova modela. Snaga je povećana na 105 KS, srednji režimi okretaja su upotrebljiviji, omjeri u mjenjaču su drukčiji, izmijenjene su bočne oplate. Cijena za početnu verziju ostaje nepromijenjenom
2010.
Ugradnja novog motora s dvije bregaste osovine u glavi te četiri radijalna ventila. Snaga raste na 110 KS, a okretni moment na 120 Nm.
Stanje na tržištu
Iako ih je u Hrvatskoj u proteklih pet godina prodano preko stotinjak,
GS-ovi su kao rabljeni rijetki, što podosta govori i o profilu njegovih
kupaca. Naime, oni ga kupuju za dulje vremensko razdoblje jer su sigurni
da u toj klasi nema boljeg motocikla i jer se kao model neće previše
mijenjati. Isto tako, ti uvjeti omogućuju i stabilnu cijenu na tržištu
rabljenih. Primjerice, prva bi se 1200-tka iz 2004. godine trebala
kretati oko 70.000 kuna, što naravno ovisi o stanju i količini dodatne
opreme. Primjerak iz 2008. godine cijeni se oko 95.000 kuna, a većina
ponuđenih modela u dobrom je stanju iako im je kilometraža često veća od
50.000 km.