Povijest modela
Kralj je mrtav, živio novi kralj! BMW R 1150 GS, u prodaji od jeseni 1999. godine, držao se stare slave svoga prethodnika obujma 1100 ccm. Ljubav prema 1150 ne dolazi slučajno, jer je debeli enduro boxer talent za sve u pravom smislu riječi. Usprkos velikoj težini, jednako se ugodno osjeća po zavojitim običnim cestama, uskim zavojima, na blažim šljunčanim putevima i na autocesti.
Jasno je da ima i stvari koje se nikom neće svidjeti. Na primjer: poskakivanje u vožnji konstantnom brzinom, što je izraženo nekad jače, a drugi put manje, vibracije koje se pojavljuju u višim režimima okretaja ili jeka što je proizvodi prednji vjetrobran koji je previše udaljen od vozača i pruža premalu zaštitu od vjetra. No, sve kritike blijede pred odličnom kočnicom s ABS-om, komforom koji motocikl pruža na duljim putovanjima, umjerenom potrošnjom goriva, osjećajem apsolutne sigurnosti koji BMW pruža vozaču... Ukratko, BMW R 1150 GS, koji je bio u ponudi do 2004. godine, još je preporučljiv motocikl na tržištu rabljenih.
Stanje na tržištu
U Hrvatskoj se cijena BMW-a R 1150 GS-a kreće oko 35.000 kuna za modele 1999. do 2001. godine, a za one iz 2002. do 2004. između 50.000 i 70.000 kuna.
Provjera
U osnovi se s izdržljivim boxer-agregatom može prijeći i više od 100.000 km. Usprkos svemu, između pojedinih modela iz iste serije postoje poprilične razlike, posebno na mjenjaču, nakon pojave vibracija, u razvoju zvuka iz sustava prijenosa i trzanju u konstantnoj vožnji. Osim toga, potrebno je još obratiti pozornost na nategnutost žbica na kotačima te na curenje ulja na cilindrima, kućištu stražnjeg pogona i na izlazu iz mjenjačke kutije.
Razvoj modela
1999. Početak prodaje R 1150 GS-a u kasnu jesen. Produžena šesta brzina i regulirani katalizator ugrađuju se serijski, po želji se može dobiti kraća šesta brzina
2001. Promijenjeno je polje sustava za ubrizgavanje radi boljeg pročišćavanja ispušnih plinova
2002. Uvođenje modela R 1150 GS adventure sa 20 mm dužim hodom ovjesa, stražnji amortizer marke White Power, sjedalo iz jednog komada, povećan prednji vjetrobran, ugrađena aluminijska zaštita agregata kao i štitnici za ruke te čelična crijeva kočnog sustava, spremnik od 30 litara može se dobiti isključivo uz doplatu. Oba modela kao novitet imaju poluintegralni kočni sustav evo, s kliještima i kočnim pločicama sintermetal iz Japana
2003. Od proljeća je sustav proizvodnje prebačen na dvostruko paljenje, da bi se dobili ravnomjernije izgaranje, niža potrošnja i povoljnije vrijednosti ispušnih plinova. Modele s dvostrukim paljenjem prepoznajemo po oznaci “2-spark“ na pokrovu kanala za svjećice
2004. Kompletno novi, 98 KS jaki i 22 kilograma lakši R 1200 GS u travnju zamjenjuje standardni 1150, dok se adventure R 1150 GS još tu godinu zadržava u prodajnom programu
Problemi
2003. Povrat zbog mogućnosti blokiranja mjenjača, čiji je uzrok greška u proizvodnji. Odnosi se na sve modele boxera koji su s proizvodne trake sišli u rujnu i listopadu 2002.
2004. U servisne radionice pozvani su svi modeli s dvostrukim paljenjem. Razlog je moguća pojava lošeg paljenja prouzročena preuskom montažom kabela paljenja i lambda sonde
2004. R 1150 GS-i izrađeni od studenog 1999. do siječnja 2004. (i adventure) moraju na provjeru u servisne radionice zbog moguće pojave nebrtvljenja sustava za dovod goriva (brza spojka na crijevu za gorivo)
Stanje na tržištu
U Hrvatskoj se cijena BMW-a R 1150 GS-a kreće oko 35.000 kuna za modele
1999. do 2001. godine, a za one iz 2002. do 2004. između 50.000 i 70.000
kuna.
Mjerenja
Najviša brzina 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,7 s
Elastičnost 60-140 km/h 12,6 s
Potrošnja na 100 km 4,3 do 7,9 litara