Test | Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu
Iako nudi kvalitetniju opremu po nižoj cijeni, cestovno orijentirana izvedba Benellija TRK 702 nije prvi izbor domaćih kupaca. Otkrivamo koje su joj prednosti
Za početak, malo o brojkama. Benelli je ove godine, zaključno s 1. rujnom, u Hrvatskoj isporučio ukupno 142 motocikla, što je bilo dovoljno za izvrsno šesto mjesto u uspješnosti prodaje. Od toga, čak 82 jedinice otpada na hit-model TRK 702 koji je drugi najprodavaniji motocikl u Hrvatskoj! Zaključimo ovaj uvod s još jednom brojkom – tek je svaki deseti od spomenutih 82 TRK-a onaj cestovno orijentiran, s aluminijskim 17-colnim kotačima!
Publika očigledno luduje isključivo za adventure stilom, jer kako drugačije objasniti da se isti motocikl s boljom opremom (radijalne kočne čeljusti) po 300 eura nižoj cijeni prodaje deset puta lošije. A pri tom je zapravo set-up cijelog motocikla znatno primjereniji crossover izvedbi kakvu sada vozimo no adventureu kojeg smo testirali početkom godine.
U principu, 70 KS snažan TRK 702 razvijen je po istom obrascu kao i slabiji TRK 502 koji je zamišljen kao A2-motocikl. Dakle, riječ je o agresivno dizajniranom putnom enduru kojem je primarno mjesto na asfaltu. Na njemu prevladava klasična tehnologija, uključujući konvencionalne sajle za gas, zbog čega nema promjenjivih modova vožnje niti kontrole proklizavanja. Paralelni twin pretvara vozačeve želje u potisak na pomalo neodlučan način - u donjim režimima oklijeva. Tek od 4000 o/min pa nadalje naglo oživljava, a veselje traje sve do uključivanja limitatora. Gornja trećina radnog područja nije izuzeta od vibracija, no kontrabalansna osovina ih reducira na prihvatljivu razinu.
Općenito, TRK 702 tijekom žustrije vožnje zavojitim magistralnim cestama gotovo uvijek tražio stupanj niže no što biste očekivali, a mekana spojka fino se dozira. Benelli po tehničkim specifikacijama obećava potrošnju od 4,6 l/100 km, no mi smo je tijekom testa na magistralnoj cesti nadmašili za gotovo pola litre (4,2 l/100 km). To znači da s punim spremnikom (20 l) imate doseg od gotovo 500 km!
Zahvaljujući serijskim gumama Pirelli Angel GT, gripa na staroj Riječkoj cesti nije nedostajalo, a uz širinu stražnje gume 160 promjene pravca su prilično dobre za motocikl koji na vagi pokazuje priličnih 239 kg. S druge strane, ergonomski trokut sjedalo-oslonci-upravljač ne odaje takav dojam. Previsoko postavljen upravljač odgovarat će pasivnim vozačima nižeg rasta, dok je kut svijanja koljena za naš ukus preoštar.
Ipak, daleko najveći nedostatak TRK-a je ovjes koji se teško nosi s grubim izobličenjima i dubokim utorima. Vozač će u takvim uvjetima imati pune ruke posla, posebno u nagnutom položaju, kako bi motocikl održao na željenoj putanji i brzini. Konkretno, moćna upside-down vilica promjera 50 mm - koja ne nudi mogućnost bilo kakvog podešavanja - vrlo je tvrda i s jako malo povrata, što unosi nemir u ciklistiku. Doduše, ima pozitivan učinak prilikom usporavanja jer ne zaranja previše, što pruža puno stabilnosti tijekom oštrijih kočenja.
Kad je oprema u pitanju, Benelli je prilično korektan: podesive poluge spojke i kočnice, pozadinsko osvjetljenje prekidača, USB priključak odmah do 5-inčnog TFT zaslona u boji, štitnici ruku... Pomno zagledavanje u detalje otkriva malo toga lošeg, izuzev poluga kočnice i mjenjača koje i nisu trebale biti tako jeftina izgleda. Ipak, sve na TRK-u 700 se čini funkcionalnim i čvrstim, jednako dobro kao na mnogim drugim skupljim konkurentima. Jedan od njih je i Suzuki V-Strom 650 koji u međuvremenu košta 600 eura više, budući da je TRK 702 nedavno - malo poskupio.
Tehnički podaci
Benelli TRK 702
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna kontrabalansna osovina, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 41 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 320 W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-Ring, sekundarni prijenos n.p..
Promjer x hod 83,0 x 64,5 mm
Obujam 698 ccm
Kompresija 11,6:1
Snaga 70 KS (51,5 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 70 Nm pri 6000 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down promjera 50 mm, stražnja klasična alu-vilica, monoamortizer, direktno montiran, podesiv po stlačivanju opruge i povratu, sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 260 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, ABS
Kotači alu-legura 3.50 x 17; 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 160/60 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1505 mm, kut glave okvira 65,0 stupnjeva, predtrag n.p., hod sprijeda/straga 140/154 mm, visina sjedala 790 mm, masa praznog vozila 239 kg, ukupna dopuštena masa 441 kg, spremnik goriva 20,0/4,0 litara
Garancija dvije godine
Boje siva, zelena, bijela
Cijena 8698 eura
Zajednica | Komentari