Test | Aprilia SR Max 300 - Nexusova druga mladost
Kako bi probudila interes za pomalo zaboravljenim GT skuterom sportskog
predznaka, talijanska uprava rebrandirala ga je pod značkom Aprilije i
nadjenula mu zvučnije ime
Isti potez Piaggio grupa već je bila povukla, osmislivši „novi model“ imena Aprilia SRV 850. U suštini, radilo se o optičkoj preinaci Gilere GP 800, a dvocilindarskom je motoru podarena jedna konjska snaga više. Otprilike isti recept primjenjen je u slučaju Gilere Nexus i to će upućeno oko primjetiti iz aviona. Zapravo, ovaj je projekt bio bitno jednostavniji za izvedbu nego ranije spomenuti, jer ga nisu pratile nikakve tehničke izmjene, kako na vanjštini, tako ni ispod plastika. Bilo je dovoljno odabrati nove grafike i naljepnice i to je otprilike to.
Ruku na srce, Nexus je gotovo pa kultni skuter s mnoštvom zadovoljnih vlasnika, stoga logičnom zvuči ideja o njogovoj drugoj mladosti. Gledajući snagu brenda, Aprilija je puno „teža“ od Gilere, a sportski je predznak još bolje percipiran kod nešto mlađe populacije i tim je tragom odjel marketinga i krenuo.
Budući da se (i dalje) radi o skuteru koji po mnogočemu naginje motociklima, ergonomija je poglavlje koje traži pristanak na određene kompromise. Prije svega, radi se o visokom središnjem grebenu koji onemogućava lagodno uspinjanje i silaženje sa sjedala, pa je potrebno odraditi kretnju desnom nogom kao da se i uspinjete na motocikl. To može prilično iritirati u gradskoj svakodnevici, ali u ovom bi se slučaju na to trebalo gledati s pozitivne strane, jer i to je jedna od „poveznica“ sa svijetom motocikala.
Sjedalo je prilično udaljeno od tla, što smeta vozačima nižeg rasta, ali je pozicija u odnosu na upravljač dobra i vozača postavlja u ugodno uspravljen položaj, s gornjim dijelom tijela blago pognutim prema naprijed. Pod sjedalom je dovoljno mjesta za jednu integralnu kacigu i mnoštvo sitnica, prostor je (neučinkovito) osvijetljen ali i opremljen 12 V utičnicom za punjenje mobitela, navigacije i sl., što je pohvalno.
I o motoru koji pogoni SR Max 300 već je sve rečeno. Dok je hladan, jednocilindraš radi nešto grublje, ali stvar se ublažava s porastom broja okretaja, odnosno postizanjem radne temperature. Na raspolaganju je pristojna porcija okretnog momenta, pa ubrzanja od starta djeluju vrlo britko. Skuter vrlo žustro nabire do nekih 80 km/h, ali tada mu pada elan, pa na otvorenoj cesti treba malo taktizirati s pretjecanjima.
Prema instrumentima, na autocesti je na dužoj ravnici uhvatio 148 km/h i to nas je prilično zadivilo imajući na umu snagu od svega 22 KS. No, tada smo odlučili provjeriti stvarno stanje stvari, pa smo krajnju brzinu ispitali putem GPS-a. Uslijedilo je pravo razočaranje, premda smo već znali da Nexus voli prikrivati istinu, ali da „laže“ gotovo 20 km/h, ipak je previše. Preciznije, kada digitalni zaslon putnog računala zabilježi maksimalnih 148 km/h, SR Max prema GPS-u juri okruglih 130. No, i to je zadovoljavajuće, premda nitko ne voli da mu se mažu oči.
Za pohvalu je stabilnost na pravcu, što je velikim dijelom zasluga prednjeg kotača od 15 cola, te solidna zaštita od vjetra (visina vjetrobrana podesiva u tri stupnja), stoga dulja putovanja ne predstavljaju nikakav problem. Čak ni za hladnijeg vremena, jer otvori za topli zrak vrlo učinkovito griju gležnjeve vozača.
Budući da je s ovakvim dvokotačem na autocesti faktor zabave blizak ili čak jednak nuli, situacija je puno bolja na magistralnim pravcima. Zbog niskog težišta (spremnik goriva smješten je u središnjem grebenu) i stabilnog okvira koji dobro podnosi i snažniji motor, SR Max pruža određene užitke za upravljačem. Lako se obrušava u nagib i precizno drži zadanu putanju, pa ga se donekle i može usporediti s motociklima. Ograničavajući faktor je suzdržana snaga, ali u okvirima klase nema mjesta prigovorima. Posebice kada se uzme u obzir prosječna potrošnja u testnom režimu, koja je iznosila skromnih 3,6 l/100 km.
Neki će reći, kada je već pod Aprilijinom značkom, zašto SR Max 300 nema i drugi disk sprijeda? Za njime zaista nema potrebe, jer i ovaj usamljeni svoju funkciju ispunjava korektno, uz precizno doziranje i primjeren osjećaj pod prstima, dok u kombinaciji sa stražnjim diskom osigurava adekvatnu zaustavnu moć.
Naposlijetku, ovim je rebrandiranjem inače solidnom GT skuteru podareno još više sportskog štiha, a zadržane su poznate kvalitete vezane uz praktičnost i jednostavnost korištenja. Sve to skupa nudi zanimljiv miks osobina, a poboljšan imidž može biti razlog više za kupnju maksi-skutera koji dobro služi - u svakoj prilici.
Tehnički podaci SR Max 300
Motor
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, četiri ventila, jedna bregasta osovina, elektroničko ubrizgavanje, prijenos CVT
Promjer i hod 75 x 63 mm
Obujam 278 ccm
Snaga 22 KS (16 kW) pri 7250 o/min
Moment 23 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda teleskopska vilica promjera 35 mm, straga amortizeri s dvostrukim djelovanjem, tri razine podešavanja tvrdoće opruga
Kočnice Sprijeda disk promjera 260 mm, čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm, čeljust s dva klipa
Gume 120/70-15, 140/60-14, michelin city grip
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1515 mm, visina sjedala 815 mm, suha masa 161 kg, spremnik goriva 15,5 litara (2,8 l rezerve)
Garancija dvije godine
Boje crno-bijela, crveno-crna
Zajednica | Komentari