Test | Aprilia Shiver 900 - Ponovno konkurentan
Trend je da obujam u srednjoj klasi raste, pa je Aprilia svoj naked
Shiver 750 'nabildala' na 900 ccm. Kakve je sve promjene donijelo
povećanje obujma?
Vratimo se na trenutak u prošlost, u godinu 2007. Aprilia je tada premijerno predstavila naked Shiver 750, koji je trebao biti velika prekretnica za mladu tvrtku iz Noalea. Shiver je bio vrlo važan model, i to ne samo zbog pripadnosti segmentu koji je tada nosio većinu prodaje u Europi, već i stoga što je Aprilia prvi put koristila pogonski agregat iz vlastite radinosti. Naime, V2 s kutem od 90 stupnjeva razvijao je 95 KS pri 9000 o/min i mogao se pohvaliti čak i tehnologijom ride-by-wire.
Deset godina kasnije 750-ka je otišla u ropotarnicu povijesti, a pred nama je Shiver 900 koji udovoljava normi Euro 4. Talijani su, kao što i sami vidite, iskoristili postojeću tehničku osnovu te povećali obujam putem većeg hoda (promjer ostao 92 mm). Dakle, hod sada iznosi 67,4 mm, što je 11 mm više no dosad. Mnogi će sada pomisliti da je i snaga porasla, no ništa od toga - V2 i dalje razvija 95 KS, ali na nižih 8750 o/min. U Apriliji kažu da su to svjesno napravili kako bi zadržali potencijalne kupce s vozačkom dozvolom A2 kategorije. S druge strane, okretni je moment porastao 11 Nm, što znači da Shiver 900 razvija 90 Nm pri 6500 o/min.
No, promjene se ne svode isključivo na povećanje obujma, već je Aprilia doradila i neke tehničke detalje u unutrašnjosti motora. Naime, ugradila je lakše klipove, unaprijedila ride-by-wire, s V4-modela prenijela ECU Marelli 7SM te prilagodila kontrolu trakcije. Ugradila je i lakše naplatke, novi ispušni sustav te prednju vilicu Kayaba promjera 41 mm.
No, znatno važnije od nabrajanja promjena je odgovor na pitanje - kako se novi Shiver 900 vozi? Upravljač je ugodno svijen i dobro leži u rukama, sjedalo na visini od 81 cm je vrlo udobno, a komande su sve odreda podesive (ručica spojke i kočnice) pa će svatko pronaći svoju idealnu poziciju. Od trenutka kretanja s mjesta odmah je jasno - Shiver se vratio! Djeluje istovremeno ugodno i snažno, a duboki bas koji dopire iz ispušnih topova naglašava njegov šarm. Inače, umetci na krajevima ispušnih topova trebali bi plinove usmjeravati više u stranu, a manje na suvozačeva leđa - što je prije bio slučaj.
Vozaču su na raspolaganju tri moda vožnje - sport, touring i rain - a može ih se mijenjati i u vožnji, baš kao i kontrolu trakcije. Rain smanjuje snagu na 70 KS te ublažava reakcije na gas, dok touring ne smanjuje snagu agregata, ali ublažava reakcije. Sport je pak izravan i oštar, i kao takav je potpuno primjeren karakteru Shivera na otvorenoj cesti.
Nakon vožnje kroz alpski krajolik postaje jasno da 900-ka nije čudo agilnosti. Naime, zavoje prolazi neutralno, no traži vrlo konkretan impuls, što je možda djelomice i zasluga Dunlopovih pneumatika Sportmax Qualifier D 209. Subjektivni osjećaj podupire i pogled na tehničke podatke - uz predtrag od 109 mm, kut glave okvira od 64,1 stupnja i međuosovinski od čak 1465 mm, teško da može biti drukčije no što jest.
S druge strane, Shiver je na pravcu izuzetno stabilan, a novi ovjes nudi dovoljne rezerve za svladavanje najizraženijih neravnina na cesti. Isto vrijedi i za vrlo učinkovite kočnice koje nadzire Continentalov dvokanalni ABS - doziranje je jasno i čisto, a točka kočenja se ni nakon nekoliko uzastopnih oštrih kočenja ne mijenja. Isto tako, hidraulična spojka je meka i precizna, kroz mjenjač se prolazi ugodno i bez zastajanja.
Dodamo li tome osjetan porast okretnog momenta te široko radno područje koje započinje već na 2000 o/min, jasno je da je Shiver vrlo iskoristiv motocikl za svakodnevicu. Kontrola trakcije intervenira prerano u trećem stupnju podešenja, a vožnja je znatno ugodnija i primjerenija prebacite li u prvi ili drugi stupanj. Pohvalno - kontrola trakcije i ABS se po želji mogu sasvim isključiti.
Promjene u kokpitu su također godile. TFT-instrumenti su vrlo pregledni, prolazak kroz menije intuitivan, a individualna podešenja se izvode lako i brzo. Promjene su Shiver ponovno pretvorile u konkurentan motocikl na tržištu, a koliko je zaista konkurentan, pokazat će usporedni testovi koji slijede.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni V2 s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 52 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 450 W, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 44:16
Promjer x hod 92 x 67,4 mm
Obujam 896 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 95 KS (70 kW) pri 8750 o/min
Okretni moment 90 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, stražnji dio od alu-legure vezan maticama, prednja vilica upside-down promjera 41 mm, podesiva po stlačivanju opruge i povratu, dvostruka aluminijska stražnja vilica, monoamortizer direktno montiran, podesiv po stlačivanju opruge i povratu
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, ABS
Kotači i gume
Alu-legura 3,50 x 17; 6,00 x 17
Sprijeda 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1465 mm, kut glave okvira 64,1 stupanj, predtrag 109 mm, hod sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 810 mm, masa praznog vozila 218 kg, spremnik goriva/rezerva 15/3,5 litara
Garancija dvije godine
Boje srebrna
Cijena 74.690 kn
Zajednica | Komentari