Motorevija
PRETRAGA
2013-09-19 , Autor: Danijel Puljek, Slike: razni izvori
Bookmark and Share

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)
Aprilia RSV Mille (1998. - 2003.)

Povijest modela
Nitko 1998. nije računao na tako dobar start aprilije RSV mille. Naime, tada se proizvođač iz Noalea upuštao samo u proizvodnju skutera, manjih dvotaktnih jurilica i motocikala srednje klase, a mille mu je bio prvi pokušaj u klasi big bikeova, i to upravo u vrućem segmentu sportskih motocikala. Sasvim novorazvijeni RSV mille otpočetka je osvajao izvrsnom završnom obradom, dobrim ovjesom te visokom pouzdanošću. U radu poprilično grub V2, izrađen u austrijskoj tvornici Rotax, i na Motorradovom je testu izdržljivosti od 50.000 km dokazao postojanost i kvalitetu.

Uz to, RSV mille se nije svidio samo našim testnim vozačima, već i mnogim motociklistima, što je kasnije potvrdila i prodaja. Štoviše, činilo se čak da je Apriliju tolika početna potražnja opteretila. Tako su žalbe zbog sporog otklanjanja problema nakon reklamacija te nedovoljna opskrbljenost dilera rezervnim dijelovima i višetjednim rokovima čekanja isporuke su i dan-danas tema mnogobrojnih čitateljskih dopisa.

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)    Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)

Koga zanima rabljeni RSV mille, na umu mora imati dvije stvari. Prvo, rabljeni će dobiti doslovce za šaku eura. I drugo - tog će se istog rabljenog kasnije vrlo teško riješiti.

Stoga je ponajbolji izbor zasigurno model iz 2004. godine, koji osim fizičkim izgledom, plijeni i povećanjem snage na 139 KS. Svoje trkaće kvalitete mille factory je dokazao i na masterbike testu 2006. godine, kada je bio najbrži motocikl na testu. No, gledajući trenutačno omjer dobiveno-uloženo, najpametnija je kupnja svakako model iz 2001. godine.


Provjera


 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)

Glavna provjera aprilije RSV mille trebala bi biti usmjerena na dokumente, odnosno na godinu proizvodnje motocikla. U Hrvatskoj je prodan popriličan broj „stock“ modela pa će vam mnogi vlasnici u prvi plan gurati datum prve registracije, a ne godinu proizvodnje. S druge strane, modeli od 2001. pa nadalje ističu se boljom kultiviranošću rada motora, mekše primaju komande gasa te bolje reagiraju pod opterećenjem. Uz to, kočnice se lakše doziraju, a kočni su diskovi manje osjetljivi nego na prethodnoj generaciji, na što - budući da su diskovi na milleu koji ne vibriraju pri kočenju iznimno rijetka pojava - valja usmjeriti povećanu pažnju.

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)    Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)
Aprilia RSV SP racing posebna je edicija modela mille koji se od standardnog modela razlikuje i po dvostrukim ispušnim topovima, te većom snagom i drugačijim glavama cilindara

No, motora s povećom kilometražom se ne trebate bojati jer Rotaxov agregat slovi za jedan od najpouzdanijih uopće. Stoga, nisu rijetki primjerci sa 70.000 do 80.000 km koji su u izvrsnom stanju. Na modelu R, čiji prvi modeli datiraju s kraja 2002. godine valja dodatno prekontrolirati stanje Ohlinsove prednje vilice i stražnjeg amortizera te stanje kovanih kotača od magnezija koji ne bi smjeli biti oštećeni. Neki modeli zbog nakupljanja prljavštine u spremniku goriva mogu imati problema s nepravilnim tlakom goriva gorivne pumpe te mogu zbog toga zatrzavati na srednjim okretajima. Također, modeli s ugrađenim zamjenskim auspuhom i protočnijim filtrom zraka, a koji nisu nakon toga podešeni u ovlaštenom servisu po pitanju količine ubrizganog goriva i dužine ubrizgavanja u pravilu lošije rade i nemirniji su u radu.

 
Razvoj modela

1998. Uvođenje modela RSV mille, 118 KS. Cijena u Hrvatskoj oko 90.000 kuna

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)

1999. Trkaća varijanta - RSV mille SP sa 146 KS, cijena oko 220.000 kuna

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)

2000. Lamele s povećanim učinkom trenja, modificirani stražnji amortizer, novi mapping, sintermetalne kočne pločice, prednja guma profila 65. Uvođenje modela RSV mille R, koji se od standardnog razlikovao u sljedećim detaljima: kovani alu-kotači marke OZ; prednja vilica, stražnji amortizer i amortizer upravljača firme Ohlins, plastični spremnik za gorivo, solo sjedalo

2001. Temeljito dorađen model - 18-litreni spremnik od plastike, novi izgled stražnjih i prednjih oplata i svjetla, prerađeni parametri usisa i ispuha, povećani ventili, novi airbox, deblje grane ispuha, lakši ispušni top, nova mapa ubrizgavanja, neregulirani katalizator, modificirana geometrija ovjesa, prednji kotač ponovno s profilom 70, manji akumulator, nova četveroklipna kočna čeljust s četiri odvojene pločice, uklonjen amortizer upravljača, novi stražnji amortizer. Cijena u Hrvatskoj 92.000 kuna

2003. RSV mille R s radijalno montiranim kočnim čeljustima, promijenjeni odnosi u mjenjačkoj kutiji, sjedalo za suvozača, straga montirana guma dimenzije 180; na standardnom modelu izmijenjeni stražnji kraj i prednji blatobran

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)

2004. Potpuno novi model RSV 1000 R s reguliranim katalizatorom i 139 KS, te model RSV 1000 R factory s Ohlinsovim elementima ovjesa i amortizerom upravljača, Marchesinijevim kotačima, karbonskim oplatama i u crno obojenim okvirom. Cijena u Hrvatskoj 92.000 kuna, (factory 110.000 kuna)



2006. Facelift aktualnog modela i povećanje snage na 143 KS. Standardna verzija dobiva prednju Ohlinsovu vilicu i kotače obojene u plavo. Verzija factory ima kompletan Ohlinsov paket, oplate su isključivo u crnoj boji, a okvir u zlatnoj

2007. Cijena: mille R 106.412 kuna, factory 122.912 kuna

2009. Uvođenje novog modela RSV4 factory te pretkraj godine i standardne RSV4. Cijena u Hrvatskoj 148.470 kuna (factory) te 112.297 kuna za standardni model

 Motogalerija Aprilia RSV4 2009

2010. Predstavljanje modela RSV 4 Factory APRC SE koji je još napredniji po pitanju elektronskih pomagala u vožnji poput ATC (Aprilia traction control), ALC (Aprilia lounch control) i AWC (Aprilia wheelie control) te je dodatno dorađen u odnosu na standardnu factory inačicu iz 2009. godine. Cijena za 2011. godinu iznosi 148.470 kuna

 Motogalerija Aprilia RSV mille (1998. - 2003.)


Stanje na tržištu


Ponuda na hrvatskom tržištu je iznimno korektna, a usudili bismo se reći da u ovom trenutku nema boljeg sportskog motocikla za manje novca. Početna cijena je nevjerojatno niskih 23.000 kuna za prvu seriju iz 98/99. godine, dok ćete za model iz 2001. morati izdvojiti oko 5000 kuna više. To je ujedno i najbolja kupovina millea, jer atraktivniji model iz 2004. je sa 45.000 kuna još uvijek mnogima „neuhvatljiv“. Uglavnom, riječ je o vrlo podcijenjenom motociklu koji će mnogima i na trkaćoj stazi i na cesti još uvijek pružati pregršt zabave.





Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.)

Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.)

�daje

Obujam: 999,6 cm3

Snaga: 180 k (132,4 KW) 12.250 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10.000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 200/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Maksimalna brzina: 250+ km/h

APRILIA
Aprilia RSV1000R 2004-
Aprilia RSV1000R 2004-

Aprilia RSV1000R 2004

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 138 k (101 KW) 9500 rpm

Okretni moment: 107 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 285 km/h

APRILIA
Aprilia RSV Mille R 2003
Aprilia RSV Mille R 2003

Aprilia RSV mille R 2003

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 130 k (95 KW) 9500 rpm

Okretni moment: 99 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 278 km/h

APRILIA
Aprilia RSV Mille 1998-2003

Aprilia RSV mille 1998-2003

�daje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 128 k (94 KW) 9300 rpm

Okretni moment: 103 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/50 ZR 17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 272 km/h

APRILIA
Aprilia RSV 4 R
Aprilia RSV 4 R

Aprilia RSV4 R

�daje

Obujam: 1000 cm3

Snaga: 180 k (132,4 KW) 12.500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10.000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 290 km/h

APRILIA
Aprilia RSV 1000 SP
Aprilia RSV 1000 SP

Aprilia RSV 1000 SP

�daje

Obujam: 996 cm3

Snaga: 150 k (110 KW) 11000 rpm

Okretni moment: 113 Nm @ 8500rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/65 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 175 kg

Maksimalna brzina: 289 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R