Povijest modela
Nitko 1998. nije računao na tako dobar start aprilije RSV mille. Naime, tada se proizvođač iz Noalea upuštao samo u proizvodnju skutera, manjih dvotaktnih jurilica i motocikala srednje klase, a mille mu je bio prvi pokušaj u klasi big bikeova, i to upravo u vrućem segmentu sportskih motocikala. Sasvim novorazvijeni RSV mille otpočetka je osvajao izvrsnom završnom obradom, dobrim ovjesom te visokom pouzdanošću. U radu poprilično grub V2, izrađen u austrijskoj tvornici Rotax, i na Motorradovom je testu izdržljivosti od 50.000 km dokazao postojanost i kvalitetu.
Uz to, RSV mille se nije svidio samo našim testnim vozačima, već i mnogim motociklistima, što je kasnije potvrdila i prodaja. Štoviše, činilo se čak da je Apriliju tolika početna potražnja opteretila. Tako su žalbe zbog sporog otklanjanja problema nakon reklamacija te nedovoljna opskrbljenost dilera rezervnim dijelovima i višetjednim rokovima čekanja isporuke su i dan-danas tema mnogobrojnih čitateljskih dopisa.
Koga zanima rabljeni RSV mille, na umu mora imati dvije stvari. Prvo, rabljeni će dobiti doslovce za šaku eura. I drugo - tog će se istog rabljenog kasnije vrlo teško riješiti.
Stoga je ponajbolji izbor zasigurno model iz 2004. godine, koji osim fizičkim izgledom, plijeni i povećanjem snage na 139 KS. Svoje trkaće kvalitete mille factory je dokazao i na masterbike testu 2006. godine, kada je bio najbrži motocikl na testu. No, gledajući trenutačno omjer dobiveno-uloženo, najpametnija je kupnja svakako model iz 2001. godine.
Provjera
Glavna provjera aprilije RSV mille trebala bi biti usmjerena na dokumente, odnosno na godinu proizvodnje motocikla. U Hrvatskoj je prodan popriličan broj „stock“ modela pa će vam mnogi vlasnici u prvi plan gurati datum prve registracije, a ne godinu proizvodnje. S druge strane, modeli od 2001. pa nadalje ističu se boljom kultiviranošću rada motora, mekše primaju komande gasa te bolje reagiraju pod opterećenjem. Uz to, kočnice se lakše doziraju, a kočni su diskovi manje osjetljivi nego na prethodnoj generaciji, na što - budući da su diskovi na milleu koji ne vibriraju pri kočenju iznimno rijetka pojava - valja usmjeriti povećanu pažnju.
|
|
|
Aprilia RSV SP racing posebna je edicija modela mille koji se od standardnog modela razlikuje i po dvostrukim ispušnim topovima, te većom snagom i drugačijim glavama cilindara
|
No, motora s povećom kilometražom se ne trebate bojati jer Rotaxov agregat slovi za jedan od najpouzdanijih uopće. Stoga, nisu rijetki primjerci sa 70.000 do 80.000 km koji su u izvrsnom stanju. Na modelu R, čiji prvi modeli datiraju s kraja 2002. godine valja dodatno prekontrolirati stanje Ohlinsove prednje vilice i stražnjeg amortizera te stanje kovanih kotača od magnezija koji ne bi smjeli biti oštećeni. Neki modeli zbog nakupljanja prljavštine u spremniku goriva mogu imati problema s nepravilnim tlakom goriva gorivne pumpe te mogu zbog toga zatrzavati na srednjim okretajima. Također, modeli s ugrađenim zamjenskim auspuhom i protočnijim filtrom zraka, a koji nisu nakon toga podešeni u ovlaštenom servisu po pitanju količine ubrizganog goriva i dužine ubrizgavanja u pravilu lošije rade i nemirniji su u radu.
Razvoj modela
1998. Uvođenje modela RSV mille, 118 KS. Cijena u Hrvatskoj oko 90.000 kuna
1999. Trkaća varijanta - RSV mille SP sa 146 KS, cijena oko 220.000 kuna
2000. Lamele s povećanim učinkom trenja, modificirani stražnji amortizer, novi mapping, sintermetalne kočne pločice, prednja guma profila 65. Uvođenje modela RSV mille R, koji se od standardnog razlikovao u sljedećim detaljima: kovani alu-kotači marke OZ; prednja vilica, stražnji amortizer i amortizer upravljača firme Ohlins, plastični spremnik za gorivo, solo sjedalo
2001. Temeljito dorađen model - 18-litreni spremnik od plastike, novi izgled stražnjih i prednjih oplata i svjetla, prerađeni parametri usisa i ispuha, povećani ventili, novi airbox, deblje grane ispuha, lakši ispušni top, nova mapa ubrizgavanja, neregulirani katalizator, modificirana geometrija ovjesa, prednji kotač ponovno s profilom 70, manji akumulator, nova četveroklipna kočna čeljust s četiri odvojene pločice, uklonjen amortizer upravljača, novi stražnji amortizer. Cijena u Hrvatskoj 92.000 kuna
2003. RSV mille R s radijalno montiranim kočnim čeljustima, promijenjeni odnosi u mjenjačkoj kutiji, sjedalo za suvozača, straga montirana guma dimenzije 180; na standardnom modelu izmijenjeni stražnji kraj i prednji blatobran
2004. Potpuno novi model RSV 1000 R s reguliranim katalizatorom i 139 KS, te model RSV 1000 R factory s Ohlinsovim elementima ovjesa i amortizerom upravljača, Marchesinijevim kotačima, karbonskim oplatama i u crno obojenim okvirom. Cijena u Hrvatskoj 92.000 kuna, (factory 110.000 kuna)
2006. Facelift aktualnog modela i povećanje snage na 143 KS. Standardna verzija dobiva prednju Ohlinsovu vilicu i kotače obojene u plavo. Verzija factory ima kompletan Ohlinsov paket, oplate su isključivo u crnoj boji, a okvir u zlatnoj
2007. Cijena: mille R 106.412 kuna, factory 122.912 kuna
2009. Uvođenje novog modela RSV4 factory te pretkraj godine i standardne RSV4. Cijena u Hrvatskoj 148.470 kuna (factory) te 112.297 kuna za standardni model
2010. Predstavljanje modela RSV 4 Factory APRC SE koji je još napredniji po pitanju elektronskih pomagala u vožnji poput ATC (Aprilia traction control), ALC (Aprilia lounch control) i AWC (Aprilia wheelie control) te je dodatno dorađen u odnosu na standardnu factory inačicu iz 2009. godine. Cijena za 2011. godinu iznosi 148.470 kuna
Stanje na tržištu
Ponuda na hrvatskom tržištu je iznimno korektna, a usudili bismo se reći
da u ovom trenutku nema boljeg sportskog motocikla za manje novca.
Početna cijena je nevjerojatno niskih 23.000 kuna za prvu seriju iz
98/99. godine, dok ćete za model iz 2001. morati izdvojiti oko 5000 kuna
više. To je ujedno i najbolja kupovina millea, jer atraktivniji model
iz 2004. je sa 45.000 kuna još uvijek mnogima „neuhvatljiv“. Uglavnom,
riječ je o vrlo podcijenjenom motociklu koji će mnogima i na trkaćoj
stazi i na cesti još uvijek pružati pregršt zabave.