Test | Aprilia dorsoduro factory - Supermoto za izbirljive
Kako bi usvajanjem komponenata više klase postao još lakšim, ljepšim i zabavnijim, Aprilijin je „supermotard“ dorsoduro u verziji factory još pooštren
Dorsoduro, na neki način shiverov supermoto brat, zaslužio je da mu Aprilia oda počast te da mu podari zasluženi orden za hrabrost. U kući u Noaleu taj se orden ne dijeli kao u vojsci gdje se hrabrost podrazumijeva, već ga mogu dobiti tek najsportskiji modeli. Njegov višecijevni okvir od čelika i aluminija, jednako kao i kod brata shivera, nadahnuće crpi iz modela SXV 450 i 550 s kojima je Aprilia između 2004. i 2008. godine osvojila pet titula svjetskog prvaka. Isto tako, V2 motor s kutem od 90 stupnjeva između cilindara s elektronskim sustavom ubrizgavanja te trima mapama paljenja na izboru dijeli s bratskim modelom.
S druge strane, u verziji factory taj motocikl dobiva bolju opremu - originalne radijalne Brembove kočne čeljusti koje „grizu“ valovite diskove, Sachsov plinski monoamortizer s odvojenim spremnikom, vilicu upside-down istog proizvođača podesivu po svim parametrima te instrumentnu ploču s Matrixovim računalom. Osim toga, tu su i oplate od karbonskih vlakana na gornjem prednjem dijelu motocikla i prednjem blatobranu. Razlike izvana također uključuju i spektakularno ukrašene crvene cijevi te crne bočne elemente aluminijskog okvira. Ti su dijelovi specifični za factory, a uz njih su tu i poseban pokrov sjedala te ekskluzivni crni protektori na ispušnim cijevima.
Napajanje gorivom ušlo je, poput shivera, u drugu generaciju te omogućuje izravniju reakciju na okretanje ručice gasa. Elektronsko ubrizgavanje goriva je tehnički standardno na tom motociklu. Naime, isto kao i na shiveru, kako bi se vožnja prilagodila uvjetima na terenu ili vozačevom raspoloženju, može se - čak i u vožnji - izabrati između triju mapa paljenja, i to u modovima sport, touring i rain. Iako se može naručiti i verzija od 47 KS zbog ograničavanja kategorije motocikla, u otvorenoj verziji dorsoduro isporučuje 92 konja pri 8750 okretaja u minuti uz maksimalni okretni moment od 82 Nm pri 4500 što je svakako poboljšanje u nižim okretajima.
Ipak, u vožnji se - budući da je sjedalo ovdje znatno više (870 mm u odnosu na 800 mm kod shivera) što uzrokuje razliku u principu vožnje - ponajviše cijeni prilagođavanje ovjesa dorsodurovom supermoto karakteru. No, kod factoryja je ovjes osjetljiviji te je podesiv po sve tri veličine - prednapregnutosti opruge, kompresiji te povratnom hodu. Prednja vilica promjera 43 mm ima hod od 150 mm, dostojno istinskog supermoto motocikla, a straga je prati bočno vezani monoamortizer hoda 160 mm. Uz to, lijevane vilice doprinose čvrstoći prednjeg kraja što donosi torzijsku stabilnost i preciznost, te istodobno vozaču daje dobar osjećaj kod prebacivanja iz zavoja. Razliku čine i diskovi promjera 320 mm, s izvrsnim Brembovim četveroklipnim čeljustima te radijalnim prihvatom i metalnim nitima opletenim kočnim crijevima, koji apsolutno precizno i izravno reagiraju na stisak kočnice - što se i očekuje od sportskog karaktera tog motocikla. Naime, nadahnuće pronalaze u natjecanjima, od dorsodura s „medaljama“.
Iako nije pretjerano snažan, na zavojitim se cestama taj motocikl pretvara u istinski projektil, i to pred svim na kotačima što mu se usudi približiti na manje od 50 metara. U svakom slučaju, factory daje novi pogled na dorsoduro, ali naravno, to čini po cijeni mogućnosti da se u njemu uživa svaki dan. No, kao supermoto, factory je specijaliziraniji i grublji. Ovjes dugog hoda čini motocikl višim te manje preciznim u zamjenu za povećanje brzine padanja u zavoj, ali jedino prisili li ga se vrlo agresivnom vožnjom. Isto tako, dorsoduro ponajbolje prihvaća sumnjive terene i najveću prednost nad shiverom ostvaruje na planinskim cestama u odnosu na dobro asfaltirane ceste. Vozačima koji će ga znati voziti, pružit će im sa svojih laganih 185 kilograma vožnju začinjenu manevrima koja je od te specijalizacije i učinila jednu od najljepših, ako ne i najljepšu i najspektakularniju specijalizaciju za brzu vožnju motociklom na asfaltu. Štoviše, pružit će im užitak pri ubrzanjima i kočenjima te jedinstvenu sposobnost gutanja zavoja.
Zajednica | Komentari