Motorevija
PRETRAGA
2024-03-08 , Autor: Motorevija, Slike: MPI
Bookmark and Share

Oba japanska nakeda strijeme istom cilju, no do njega pokušavaju doći na različite načine. Naša usporedba otkriva koji od njih je u tome uspješniji



Različiti karakteri Honde CB 750 Hornet i Suzukija GSX-8S sažeti su na sljedeći način: Honda kombinira sportski motor s touring ovjesom, što se u usporedbi ne čini tako skladno kao touring motor sa sportskim ovjesom Suzukija. Potonji je slijedom toga osvojio pobjedu u usporedbi naked modela srednje klase na lokalnim magistralnim cestama. Dakle, sve je već rečeno? Nikako. Na Alpenmastersu se karte preslaguju iznova.

Koje prednosti neki motocikl može iskoristiti, a koji su nedostaci posebno negativni, u konačnici značajno ovisi o području korištenja. Stani-kreni zavoji, 'ukrašeni' dubokim izbočinama i pukotinama na asfaltu, s kratkim strmim usponima ili nizbrdicama između njih - to možete pronaći samo na nekoliko lokalnih ruta u vašoj blizini. Ali takve veličanstvene panorame rijetko se ili nikada ne događaju i zato mnogi od nas ljeti idu u Alpe. Ima smisla da se Hornet ovdje osveti Suzukiju GSX-8S.



Krenimo, popnimo se zajedno na vrh prijevoja Stelvio s ova dva naked motocikla. Gore spomenuti sportski redni twin iz Honde - sa 755 kubičnih centimetara obujma i pomakom radilice od 270 stupnjeva poput V2 - uvijek iznova oduševljava visokim okretajima i živahnošću između serpentina. Tamo gdje motor GSX-8S-a, koji je konstrukcijski vrlo sličan, ali ima potpuno drugačiji karakter, pojuri i zahtijeva promjenu stupnja prijenosa prije ponovnog kočenja, Hondin motor oduševljeno vrišti i snažno ubrzava. Potaknuti tolikim sportskim duhom, također možete uživati u robusnom, ali ne i nametljivom zvuku kojim Honda komunicira s okolinom.

Suzuki slijedi akustički gotovo neprimjetno. Njegov motor od 776 kubika u tom je pogledu suzdržan. Odnosno, mišiće pokazuje na drugačiji način. Iz niskih okretaja toliko ležerno potiskuje unaprijed da Honda ne može pratiti Suzuki u prvih nekoliko metara nakon polukružnog zavoja. Dok Hornetova radilica još zvecka i lanac snažno udara, GSX-ov motor s velikim zamašnjakom već dugo uglađeno radi i stvara fini potisak. Također ima prednost na tjemenu zavoja od 180 stupnjeva. GSX-8S glatko reagira na otvaranje gasa iz niskih okretaja, dok se snažno trzanje Horneta može ublažiti samo korištenjem mekane spojke.

Nakon što svladate interakciju spojke, gasa i stražnje kočnice, brzo ćete pronaći radost u bacanju upravljivog Horneta iz jednog nagnutog položaja u drugi. Impuls upravljanja, promjena opterećenja ili čak samo gledanje u smjeru tjemena zavoja - Honda skreće glatko i lako prati vozačeve misli. Međutim, kada je u nagnutom položaju, Horneta lakše ometaju neravnine na cesti nego manje upravljivog, ali naizgled opuštenijeg GSX-a. Hondinoj agilnosti suprotstavlja se stabilnošću održavanja smjera i čvrstim držanjem ceste. Sigurno usmjeravanje prednjeg kotača podupire dobro odmjeren ovjes (kao i kod Horneta, ne može se dodatno podešavati, osim predopterećenja amortizera). To znači da su uski i široki lukovi skretanja puno opušteniji kod Suze. Na (gotovo) istim gumama, Honda (posebna specifikacija L) i Suzuki (X) odabrali su Dunlop Roadsport 2 kao prvu tvorničku ugradnju za njihove nakede srednje klase.



Jedna disciplina u kojoj Hornet ima koristi od na početku spomenutog touring ovjesa je udobnost vožnje. Niska razina stlačivosti opruge i meko podešenje vilice i amortizera apsorbiraju snažne udarce, ali brže dosežu granice kada je motocikl pod opterećenjem ili u vožnji s dvije osobe u odnosu na čvršći i tvrđi hardver GSX-8S-a. Suzuki ide drugim putem i na vlastiti način teži udobnosti. Naime, u odnosu na Horneta ima nešto opušteniji položaj sjedenja s otvorenijim kutom svijanja koljena. Međutim, oba su složna u ovom pogledu: pristupačan naked motocikl srednje klase ne treba dodatke za udobnost kao što su vjetrobran ili grijane ručke. Svatko tko na to gleda drugačije, pronaći će što traži na popisu dodatne opreme.

Hornet i GSX-8S, s druge strane, tvornički dolaze sa sustavima pomoći relevantnim za dinamiku vožnje, iako u oba slučaja ne ovise o kutu nagiba. Prilagodljive kontrole proklizavanja i različite mape motora su uključeni (ali Hondin odziv ostaje malo pregrub čak i u “najmekšoj” postavci). Odabir pojedinačnih postavki jednostavniji je u Suzukijevom dobro strukturiranom izborniku, a njegov TFT-zaslon također je lakše čitljiv nego Hondin, gdje izbor mapa motora privlači veliku pažnju s ceste na zaslon.



Sustavi protiv blokiranja kotača nemaju različite modove. Što se mjerenja kočenja s dvoje ljudi pri spuštanju nizbrdo tiče, koordinacija oba sustava i dalje ne daje razloga za prigovor. Prije nego što Hornet ili GSX-8S počnu dizati stražnji kotač u zrak, pouzdano interveniraju. S obzirom na to da Hondina vilica pri kočenju nizbrdo brzo zaroni, njezin je put kočenja nešto duži nego kod Suzukija. U oba slučaja, same kočnice ostaju neopterećene stalnim stresom spuštanja s prijevoja. S jasnijom točkom pritiska i jačim početnim 'ugrizom', Suzukijeve kočnice malo su ispred što se bodova tiče.

Testna runda bliži se kraju. Kao i uvijek, završni bodovi dodjeljuju se na benzinskoj postaji. Malo ekonomičnija i također opremljena većim spremnikom goriva, Honda osigurava pobjedu protiv Suzukija u pogledu dosega vožnje. Ali to još uvijek nije dovoljno da preokrene ishod u svoju korist. GSX-8S ima predobre rezultate u smislu karaktera motora i kvalitete ovjesa. Hornet u revanšu na prijevoju ne može iskoristiti činjenicu da je lakši, snažniji i jeftiniji. Čestitamo Suzukiju na zasluženoj pobjedi.



Zaključak
Teži je, slabiji, kruće namješten i, povrh svega, nije baš toliko upravljiv. Pa ipak, po drugi put Suzuki GSX-8S ostvario je respektabilnu prednost u odnosu na Hondu CB 750 Hornet. Na prijevoju, Suzukijev vrhunski podešeni motor mazi vas uglađenim radom i snagom u srednjem rasponu okretaja, a ovjes s puno stabilnosti i neutralnom upravljivosti. Kvalitete koje nijedan popis tehničkih podataka ne može otkriti. Honda i dalje pruža solidne performanse i nudi više za uloženi novac.


Suzuki GSX-8S

PLUS
opsežan paket elektronike
kultivirani motor s obiljem potiska
uglađeno doziranje gasa
neutralna upravljivost
harmoničan ovjes
velika nosivost

MINUS
trom na brzim izmjenama pravca
ograničen doseg
quickshifter u određenim režimima 'kasni'



Honda CB 750 Hornet

PLUS
opsežan paket elektronike
mala masa i laka upravljivost
motor sklon vrtnji
povoljna cijena
mekana spojka
dobar doseg

MINUS
grube reakcije na komandu gasa
nedostatak kultiviranosti u niskim okretajima
premekano ublažavanje





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R