Motorevija
PRETRAGA
2023-02-13 , Autor: Fabian Dressler, Slike: Gargolov, Beyl, Lohse
Bookmark and Share

Savršen motocikl za Alpe ne mora nužno imati visoke performanse i obilje dodatne opreme. Upravo to su dokazala dva crossovera srednje klase, čiji paketi osobina imaju razumnu cijenu, a pritom generiraju i dovoljno emocija



Veći brat Tiger 1200 GT Pro već je osigurao ulaznicu u finale ovogodišnjeg Alpenmastersa, nadmašivši Harley-Davidson Pan Americu 1250 u izravnom dvoboju. Ima li i manji brat Tiger 660 iste, pobjedničke predispozicije? Prvo pogledajmo tko stoji u suprotnom kutu ringa. Riječ je o prvom kineskom crossoveru koji se našao na prijevojima Alpenmastersa. Može li CFMoto 650 MT ugroziti britansku mačku?

Mali Tiger tehnički se oslanja na model Trident 660, a premijerno je stigao na tržište krajem 2021. Uz agresivan pogled kroz prednja svjetla i uzak struk, tu je i asocijativni sufiks 'Sport'. Budući da su glavni dio okvira i motor preuzeti od nakeda, možemo reći kako navedeni sufiks ima određeno opravdanje. Triple razvija 81 KS, a riječ je o veselom i razigranom stadu koje će vrlo brzo razuvjeriti sve skeptike i one koje imaju fetiš na snagu izraženu troznamenkastim iznosom. Tiger 660 Sport vrlo spretno vijuga uskim serpentinama, a trocilindarski motor spaja ono najbolje iz dvocilindarskog i četverocilindarskog svijeta. Drugim riječima, radi uglađeno kao da ima cilindar više, a od niskih okretaja vuče srčano kao da ima cilindar manje. Jasno, tu je i karakterističan, vrlo zarazan zvuk koji izaziva mnoštvo emocija.

 

U suprotnom kutu ringa stoji CFMoto 650 MT koji ne preže od busanja prsa u prsa. Podjednakog obujma motora (649 ccm) iz rednog dvocilindarskog motora izvlači osjetno manje snage, točnije 56 KS pri 8250 o/min. U tako visokim okretajima motociklom se šire izražene vibracije koje su najintenzivnije osjećaju na nožnim osloncima i krajevima upravljača. Tko voli vožnju u visokom ritmu, s čestim korištenjem mjenjača, mora računati i na košćat osjećaj na polugici, kao i spojku koja se neprecizno dozira, odnosno nema jasno definiranu točku odvajanja.

 

Po tom je pitanju Tiger 660 osjetno bolji, a otvorena je i opcija doplate za quickshifter s blipperom. Triumphova serijska oprema podrazumijeva dva moda vožnje, kontrolu trakcije i TFT zaslon, dok kineski takmac također ima dva moda vožnje, ali su razlike između njih marginalne. Što se tiče kočnica, odnosno mjerenja zaustavnog puta nizbrdo sa suputnikom, oba motocikla ne zaslužuju hvalospjeve. Posebno ne Triumph, čije Nissinove kočnice grizu snažno i lako se doziraju, ali u situacijama paničnog kočenja može doći do opasnog salta unaprijed. Također, intervencije ABS-a su vrlo grube, što se negativno odražava na duljinu zaustavnog puta. CFMoto je na kočenju nešto sigurniji. Tijekom paničnog kočenja stražnji kotač se također diže u zrak, ali u kritičnom trenutku ABS popušta pritisak i stvar se vraća u normalu. 

Tijekom mjerenja primijetili smo da točka najjačeg pritiska nije jasno definirana, a nosnice su detektirale neugodan miris, što znači da je kočni sustav došao do svojih limita. Također, dugotrajna vožnja dugačkim nizbrdicama rezultira blagim propadanjem poluge kočnice, koju je potrebno privlačiti sve bliže upravljaču. Kad već govorimo o dosezanju limita, CFMoto ima mekano podešen ovjes koji pod opterećenjem suputnika i prtljage često dolazi na blok. Kao najslabija karika ovjesa pokazale su se opruge, koje nemaju dovoljno kapaciteta da podnesu teret suputnika, jer u solo-vožnji negativne nuspojave nisu toliko izražene.


 
I opet, Triumph revno skuplja bodove u tablici, njegov je ovjes kapacitetniji, a predopterećenje opruge stražnjeg amortizera lako se podešava putem kotačića. Rad ovjesa je osjećajniji i predstavlja se kao dobar kompromis između udobnosti i dinamike, a to posebno dolazi do izražaja na višim dijelovima alpskih prijevoja, gdje je asfalt u osjetno lošijem stanju nego u podnožjima. Na zahtjevnim dionicama godi uspravna pozicija sjedenja i jednostavna upravljivost, na Tigeru uvijek imate osjećaj potpune kontrole, a obaranje u nagib je vrlo jednostavno zahvaljujući širokom upravljaču. No, u dubokim nagibima, na gumama Michelin Road 5, motocikl baš i nije stoički stabilan.

 

CFMoto je primjetno sporiji motocikl koji za držanje visokog tempa zahtijeva nešto veći vozački angažman. U konkretnom slučaju, testni motocikl opremljen je gumama Metzeler Z8 Interact na koje nemamo primjedbi jer pogoduju fluidnosti vožnje. Iako još nismo došli do kraja ovog duela, Tiger Sport 660 ostvaruje evidentnu prednost, no 650 MT još uvijek ima nekakve šanse. Naime, Dolomiti su uvijek nepredvidivi, atmosferske prilike vrlo brzo mogu postati neprilike, stoga po pitanju zaštite od kiše i vjetra kineski motocikl ipak pruža nešto više, prvenstveno na račun većeg vjetrobrana. No, rezultat je poprilično izjednačen, jer Tigerov vjetrobran može se povisiti jednostavnim pokretom lijeve ruke, čak i u vožnji, dok CFMoto ima dva vijka koji zahtijevaju kratko zaustavljanje. Da, u brojnim detaljima Tiger djeluje kao promišljenije konstruiran motocikl, a to vrijedi i za prijevoz prtljage. Oba crossovera imaju velike bočne kofere koji nisu morali raditi ustupke ispušnom sustavu, pa i lijevi i desni mogu primiti kacigu ili veću količinu stvari.

 

U konačnici, Triumph odlikuje preciznija završna obrada, CFMoto je po tom pitanju druga liga jer su zazori na plastičnim panelima, vijčani sklopovi i zavareni spojevi primjetno šlampavije izvedeni. Zato je i bodovna razlika, od početka do kraja, dovela do primjetnog distanciranja britanskog crossovera koji je sasvim zasluženo osvojio ulaznicu u finale. Hoće li u finalnom srazu mala mačka ugroziti onu veću? Ništa nije nemoguće!

Zaključak

Triumph Tiger Sport 660 izbija u prvi plan već nakon prvih kilometara, stoga ne čudi da je deklasirao kineski crossover. Štoviše, veliki putni enduri koji su osigurali ulaz u finale imaju razloga za brigu. Živahan i kultiviran pogon, izvrsna ergonomija, kao i velika prostranost za suputnika i prtljagu jaki su aduti koji u Alpama znače – biti ili ne biti. CFMoto 650 MT nudi sličan paket osobina, ali ni blizu tako kompletan i promišljen kao Tigerov.

TRIUMPH Tiger Sport 660



Plus:
Snažan triple s izvrsnom kulturom rada
Upotrebljiv i koristan paket opreme
Dobra zaštita od vjetra i kiše
Uzorna završna obrada
Veliki bočni koferi
Jednostavna upravljivost

Minus:
Grube intervencije ABS-a
Zakašnjeli (ali mekan) odziv na gas
Nestabilnost u dubokim nagibima

CFMOTO 650 MT



Plus:
Komfor ovjesa u solo-vožnji
Ugodna ergonomija za duga putovanja
Povoljna cijena
Veliki bočni koferi
Solidna zaštita od vjetra i kiše

Minus:
Slabašan motor
Izražene vibracije
Troma upravljivost
Slabašne kočnice
Umjereno učinkovit ABS





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R