Test | Alpenmasters 2020: Ducati Multistrada 950 S vs. BMW S 1000 XR
Može li umjerenija i opuštenija Multistrada 950 S iznenaditi snažnog atletu kao što je S 1000 XR? Kao i uvijek, presudile su - nijanse
Iako je kvaliteta ceste neupitna, Grossglockner ipak nije trkalište. Tu činjenicu nikako ne treba smetnuti s uma, osobito jer visoka alpska cesta voli 'ponijeti' vozača u svakome zavoju. Kada se sjurite nizbrdo, neodoljivo podsjeća na bob-stazu, a nagibi koji se mogu ostvariti su fascinantni. Poglavito vozite li pobjednika 'testa 1000 bodova' - BMW S 1000 XR - a u cijeloj toj priči ništa sporija nije ni Ducatijeva Multistrada 950 S koja se ovdje pojavljuje kao Alpenmasters-joker. Već od prvih metara svima je jasno da je riječ o dva izrazito brza crossovera, koji ni na 2000 metara nadmorske visine ne posustaju u svojoj žustrini i okretnosti.
BMW S 1000 XR je za ovu sezonu temeljito modificiran, pri čemu je preuzeo pogonski agregat iz aktualnog S 1000 RR-a - ali bez varijabilnog razvoda. Naglašeno sportska motorizacija pravi je rasadnik snage, što je u vožnji, naravno, odmah primjetno. Nominalno na papiru stoji vrijednost od 165 KS, no naša mjerenja pokazuju da su Bavarci u službenim navodima ponovno bili suzdržani. Naime, naša mjerenja bilježe čak 171 KS! Iz priloženog bi se moglo zaključiti da će u ovoj usporedbi Multistrada 950 S biti debelo podmotorizirana, no kao mnogo puta dosad - život kroji neobične priče.
Naime, kod Multice je situacija suprotna BMW-ovoj - na putu od Italije do Austrije su od deklariranih 113 putem valjda odlutala četiri 'cavalija'. No za suživot u Alpama dostatno je i 109 KS, pod uvjetom da su idealno raspoređeni. Multistrada 950 S je vrlo dobro izbalansiran motocikl čije su kvalitete neupitne. Naša tablica to uostalom i potvrđuje, jer je BMW odnio pobjedu samo u poglavlju pogonskog agregata (svega dva boda više), dok se u svim ostalim kategorijama Multica pokazala jednako dobrom ili uspješnijom. I s dužim završnim prijenosom no prije, XR je u poglavlju međuubrzanja i dalje prava sila, no budući da voli visoke okretaje, BMW se rastrošnije ophodi i s gorivom. Multistrada 950 S zbog toga ostvaruje prednost u dosegu od čak 50 km, što u Alpama nije zanemarivo.
Nije zanemarivo ni što je XR za 2020. prošao kuru mršavljenja. Između ostaloga, značajno su olakšani stražnja vilica i okvir pa XR na vagi pokazuje čak 12 kg manje od prethodnika. Manje kilograma (ukupno 234 kg) donosi prednosti u agilnosti i upravljivosti, posebice kada u drugom kraju ringa stoji teškaš koji mjeri 10 kg više (244 kg).
No suhoparne brojke nikada nisu bile pravi pokazatelj zbilje, stoga hvatamo zalet s Fuscherl Torla. Vitka i kratka Multistrada osvaja ugodnom ergonomijom, dok kod XR-a odmah do izražaja dolazi sedlasta kontura sjedala koja ne ostavlja mnogo prostora za bilo kakvo namještanje. Različitosti u ergonomiji vrlo se brzo u vožnji pretvaraju u prednosti i nedostatke. Oštar kut svijanja koljena i veća opterećenost na prednji dio jasno aludiraju na sportski duh XR-a, dok ugodan kut svijanja koljena i otvoren upravljač na Multistradi kreiraju opuštenu, putnu atmosferu. Oba motocikla ciljaju na svoju specifičnu publiku, sve je dakle stvar prioriteta i ukusa, no isto tako oba motocikla vozaču nude vrhunski ovjes i ciklistiku.
Za razliku od standardne izvedbe Multistrade, ona s oznakom S se izuzetno dobro nosi s neravninama. Njezin poluaktivni ovjes reagira čisto i meko prilikom prelaska svake neravnine, dok BMW-ov (također poluaktivni) ipak djeluje nešto tvrđe, ali nipošto lošije. Mogućnosti podešavanja su neiscrpne, no esencija se zapravo svodi na razliku podešenja u solo-uporabi i s opterećenjem (suputnik, prtljaga). Zaključak glede podešavanja - BMW-ov meni je intuitivniji i logičniji, te se u kraćem vremenu i s manje pripreme dolazi do željenog podešenja.
Intuitivnost je birana riječ i kada je u pitanju BMW-ov infotainment. Naime, TFT-ekran i prigodno opsluživanje su na S 1000 XR-u nedvojbeno mjerilo u svijetu vozila na dva kotača. Kod Multistrade 950 S pak postoji problem 'poplave informacija' na izuzetno skučenom prostoru, što ne znači da se problem tijekom određenog vremena ne može prevladati.
Da, s vremenom se čovjek na sve navikne, pa tako i na posve različite karaktere ovih dvaju motocikala. Ni jedan od njih nema evidentnih prednosti u odnosu na drugi, kao cjeline djeluju vrlo ujednačeno i smisleno. Dvoboj će odlučiti nijanse, baš kako je to uostalom bilo bezbroj puta dosad na Alpenmastersu. XR nudi brutalnu snagu koju savršeno dozira iznimno efikasna elektronika, dok Multistrada osvaja ujednačenim i upotrebljivim potiskom te opuštenom ergonomijom. Ovo potonje se na zavojitim dionicama Grossglocknera pokazalo važnijim i korisnijim, te prije svega - iskoristivijim.
Multistrada 950 S pojačava vaše vozačke mogućnosti, i to evidentno. Samo zbog toga zaslužuje pobjedu nad favoriziranim BMW S 1000 XR-om koji se ipak nameće kao motocikl za iskusnije i srčanije vozače.
Zajednica | Komentari