2006-09-13 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Osim mlađe klijentele, kojoj je namijenjen, ZS 250 GS zadovoljit će i nezahtjevne iskusnije vozače. Napravljen je u manirama gran sporta, s odličnim kočnicama i solidnom mehanikom, a najveći su mu nedostatak serijski ugrađene gume
Motocikli su dečkima uvijek bili dio odrastanja. Najprije ih dugo gledate, onda uhvatite priliku pa vam netko od starijih dopusti da sjednete na njegovu „pilu“. Dalje od toga teško se dolazi. Tek ste postali punoljetni, prihodi još ovise o tatinoj dobroj volji, a povremeni poslići poslužili bi za gorivo, ali ne i za kupnju motocikla. Takvu želju svi smo osjetili i pokušali utažiti. Jedan je od dobrih načina za to i motocikl koji smo za vas testirali - zongshen sport street ZS 250 GS. Motocikl koji po tko zna koji put potvrđuje da Kinezi definitivno hvataju priključak za brzi vlak prema vrhu moto scene.
Iako tehnički nisu dorasli japanskoj industriji, imaju svoje oružje - marljivi su, nedostatke brzo otklanjaju i nisu skupi. Idealno za svačiji početak. ZS 250 GS, kako mu i slova u imenu govore, motocikl je napravljen u manirama gran sporta, a svaki detalj podređen je vizualnom dojmu ili praktičnoj uporabi, upravo zbog ciljane klijentele koja će ga koristiti u svakodnevnom životu.
Agresivna pojava i fluidne linije oplata i stražnjeg kraja naglašene su odabirom dviju boja završnog mat laka. Od aerodinamično oblikovanog prednjeg kraja pa preko velikog spremnika goriva do donje oplate motora - primjetna je briga za detalje. Vozački je položaj ugodan, sportsko-turistički osmišljen i idealan za grad. Vozač sjedi na širokom i udobnom sjedalu blago pognut prema naprijed i oslonjen na dobro postavljen i ugodno otvoren upravljač. Položaj ne umara, unatoč laganom opterećenju ručnih zglobova, a dobar je i položaj oslonaca nogu. Preklopivi su kao i oslonci za suvozača, te kvalitetno izvedeni, što će obradovati početnike, koji će - stječući iskustvo - upoznati i pad kao sastavni dio motociklizma.
Instrumentna ploča je raskošna, s centralno postavljenim okretomjerom, brzinomjerom i pokazivačem količine goriva te signalnim lampicama. Više nego dovoljno podataka za ugodnu vožnju, koju omogućuju i meke komande na upravljaču. Jedino su retrovizori neučinkoviti. Lijepi su i moderni, ali vozaču ne govore previše o tome što se događa iza njega. Od detalja koji plijene pažnju svakako treba naglasiti velik i dobro postavljen ispušni top te trokrake kotače. Mehanika ispod oplata stvorena je po poznatom kineskom receptu. Jednostavna je, ne pretjerano napredna, ali je vrlo pouzdana, a održavanje nije zahtjevno.
Osnova svega je jednocilindarski zrakom hlađeni motor obujma 230 ccm i snage 22 KS pri 7500 o/min. Elektropokretačem ga je jednostavno prizvati u život, a kad je hladan, treba mu pomoći ručnim čokom ispod instrumenata. Agregat vuče linearno od niskih okretaja, elastičan je i ne traži prečestu upotrebu polugice mjenjača. Nije pretjerano živahan, niti sklon vrtnji, ali se zato najbolje osjeća u srednjim režimima okretaja, oko 5500, gdje je sasvim dovoljno snažan da pokreće vozača i 166 kg težak motocikl. Tjeranjem u visoke okretaje postaje ugodno bučan zahvaljujući dimenzijama ispuha, a potrošnja mu je vrlo prihvatljiva - oko 2,5 litara na 100 km.
Spojka je mekana, kratkog hoda i ugodna za korištenje, za razliku od malo prevelikog hoda mjenjača, posebno na dolje. To malo usporava prebacivanje brzina u žustrijoj vožnji, pa predlažemo podešavanje polugice mjenjača prema konkretnom vozaču. Okvir se u vožnji pokazao krutim i sposobnim i za veća opterećenja, kao i ovjes sastavljen od vilice upside-down dugog hoda sprijeda i monoamortizera spregnutog s čeličnom vilicom straga. U vožnji nema uvijanja niti bilo kakvog drugog nepotrebnog gibanja motocikla, pa ga se vrlo lako vozi sve do najviše brzine od 138 km/h. Promjena smjera i davanje nagiba nisu nikakav napor, pa vozač ima dojam da je masa i manja od deklarirane. Tome pridonose i uska silueta i oblik spremnika, koji omogućuju dobar položaj koljena i oslonac vozača. Ovjes je dobro podešen - ugodan u svakodnevnoj vožnji, dovoljno tvrd i usuglašen i za oštriju.
Posebno moramo pohvaliti kočnice. One na ovom zongshenu rade više nego dobro. Dva diska sprijeda i disk straga reagiraju u trenu, osjećaj na polugicama je jasan, a doziranje je lako. Ukupna kočna sila koju su u stanju proizvesti definitivno je veća od potrebne za zaustavljanja ovog motocikla. Sport street je dokazao da nije samo izgledom sportski nastrojen, nego su i elementi mehanike prilagođeni njegovom privlačnom tijelu.
Iskoristivost motocikla smanjuju možda malo tromiji motor i naročito gume. Čini nam se da bi serijska ugradnja trebala biti kvalitetnija i adekvatnija. Zadovoljavaju u prosječnoj vožnji, ali je šteta motocikl na kojemu se vide neki nedostaci vezani za porijeklo, ali na kojemu se definitivno očituje i potencijal, ograničavati lošim izborom guma. Na sport street 250 GS svatko se može naviknuti, a osim mlađe klijentele, kojoj je namijenjen, mogao bi zadovoljiti i nezahtjevne iskusnije vozače.
Cijena ovog modela u Hrvatskoj je 24.490 kuna, što je cjenovni vrh tog kineskog proizvođača i ne bismo je nazvali niskom, nego poštenom, jer ugrađena solidna mehanika ipak košta.
Obujam: 989 cm3
Snaga: 200 k (162 KW) 13500 rpm
Okretni moment: 150 Nm @ 10000rpm
Prednja kočnica: 330 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 292 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 130/60R23
Stražnja guma: 260/35VR21
Obujam spremnika: 15 l
Dužina: 137 kg
Maksimalna brzina: 320 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |