Test | Yamaha majesty 400 - Novi dah života
Novi majesty 400 se iz sna preobrazio u javu. Yamaha je svog „veličanstvenog“ i izvana i iznutra obnovila. Tako je postao još efektnijim i atraktivnijim, a istodobno je zadržao cjelovitost
|
U brzom ritmu vožnje sve djeluje precizno, pouzdano i pribrano |
Nakon uvođenja posebnih poticaja za kupnju skutera obujma do 400 ccm, ta je klasa u europskim mjerilima postala vrlo bitnom. Također, njezini budući vlasnici mogu računati na savršenu kombinaciju mogućnosti putovanja preko srednjih udaljenosti i učinkovitog kretanja gradom, mogu postići poštene najviše brzine na otvorenim cestama, ali i provlačiti se kroz očajno zakrčene gradske gužve.
Valja napomenuti da je majesty u tom sektoru pravi veteran te - zahvaljujući pet godina iskustva koje su postale referencom među „četristotkama“ – itekako dobro zna što traže njegovi korisnici. Pojavio se 2004. i, godinu dana kasnije, Yamaha ga je učinila još boljim. Drugim riječima, dala mu je drugi disk sprijeda što je rezultiralo znatno boljim kočnicama. Potom je do 2007. – kada se uz male estetske korekture pojavila i inačica s ABS-om – ostao nepromijenjenim. No, trenutačno je, premda mnogi nisu primijetili njegova poboljšanja, predstavljen vjerojatno ponajbolji majesty ikad. Naime, uz pomlađivanje imidža i najbolje usavršavanje dizajna, mnogo pažnje se – radi uklanjanja dosadašnjih problema s pomalo lijenim ubrzanjem – posvetilo cijelom sustavu prijenosa.
Dakle, započnimo s onim što se vidi na prvi pogled. Kao prvo, majesty je zahvaljujući osjetno agresivnijim te modernijim linijama podignut na višu razinu. Uz to, promijenjene su sve oplate, estetski je posve pomlađen sa svih strana, a redizajniran je i izgled prednjih te stražnjih svjetala.
|
Automobilska prostranost i instrumentna ploča na majestyju su standard |
Tako se odsad dvostruka prednja svjetla protežu u aerodinamičnim i valovitim formama uz malo veći otvor ispod vjetrobranskog stakla koji sprječava turbulenciju, ali dopušta ventilaciju zraka. Jednako vrijedan spomena je i redizajn stražnjih svjetala. Naime, napušten je tradicionalni izgled žarulja, a uvedene su izdržljive i modernije LED-diode koje su na raspolaganju u obliku slova „V“ te majestyju daju uistinu futurističku sliku stražnjeg kraja. Kompletni novi stajling odiše novim dahom života, a da se od dijelova – koji su dosad savršeno funkcionirali – ništa nije promijenilo. Stoga možemo reći da su sve promjene isključivo poboljšanja.
Povrh toga, instrumentna ploča, koju čine dva kruga s klasičnim iglama na pokazivaču brzine i brojaču okretaja te jedan središnji digitalni zaslon koji pokazuje sve ostalo, ostavljena je sasvim nepromijenjenom. Međutim, budući da su informacije kontrolne ploče gotovo savršeno precizne, to je nesumnjivo dobra vijest.
|
"Veličanstveni" je sada atraktivniji i efektiniji |
Isto tako, nepromijenjen je ostao i prostor ispod sjedala koji, ruku na srce, nije ni trebao promjene. U njega bez problema možemo staviti dvije integralne kacige, a još uvijek ostaje prostora za još nešto. Dakle, usprkos istaknutoj središnjoj izbočini koja se nalazi između nogu i na kojoj je smješten pristup spremniku goriva, obujam prtljažnika za majesty neće biti nikakav problem.
Jedna od velikih novosti u opremi nalazi se u kočnicama koje su od T-maxa naslijedile novu pumpu te podesive ručice što je – budući da se mogu podesiti prema našem ukusu te potrebama – svakako dodalo novu razinu sigurnosti i udobnosti.
Međutim, Yamaha srećom vrijeme nije posvetila samo onom izvana, nego se usredotočila i na sve što se ne vidi, ali se zato primijeti. Bivši je majesty oduvijek patio od lijenosti pri kretanju i ubrzavanju, i to djelomice zbog konzervativnog variomata te očigledne velike mase skutera. Naime, Yamaha se njome pozabavila uvođenjem spektakularnog aluminijskog okvira koji dovodi do smanjenja ukupne mase. U slučaju ubrzanja, završni prijenos i mjenjač su pretrpjeli promjene, a ne moramo ni reći da se to osjeti od prvog dodavanja gasa. Uz to, poboljšan je omjer prijenosa u mjenjaču u području prve brzine tako da je primarni zupčanik optimalno spojen s remenom, a postignuta su ubrzanja snažnija od dosadašnjih. Poboljšanje se osjeti kod svakog starta, a posebno ondje gdje je bilo najpotrebnije – sa suvozačem. Sada nam ubrzanje od 0 do 50 km/h, ono najvažnije za kretanje po gradu, dopušta da budemo najbrži na svakom semaforu.
|
Prtljažni prostor nije trebalo pretjerano mijenjati jer je i prije primao dvije
integralne kacige |
U brzom ritmu vožnje sve djeluje precizno, pouzdano i pribrano. Već spomenuti okvir od aluminija pruža nam potrebnu stabilnost te – dodamo li mu ovjes koji je toliko čvrst koliko i udoban – dobivamo komplet potreban za svaki tempo vožnje, i to posve neovisno o vozačevom stilu te vrsti ceste po kojoj se vozi. U skladu s majestyjevim standardom na raspolaganju će biti i inačica s ABS-om (od srpnja) te redizajnirani sustav kočenja koji sada teži 43 posto manje, a također – kada se aktivira antiblokirajući mehanizam – ublažava osjećaj.
Na kraju nešto i o cijeni. Raspoloživ u trima različitim bojama - bijeloj, crnoj i sivoj – majesty 400 već je dostupan na hrvatskom tržištu, i to za cijenu od 52.500 kuna. Dakle, preferirate li inačicu s ABS-om, morat ćete pričekati njezin skorašnji dolazak, te za nju izdvojiti nešto više – 56.500 kuna.
Zajednica | Komentari