Motorevija
PRETRAGA
2010-03-04 , Autor: Stefan Kaschel, Slike: Jorg Kunstle
Bookmark and Share

Radikalna, glasna, usmjerena isključivo na sport - yamaha YZF-R6 bila je najbeskompromisniji supersportaš. S naglaskom na „bila“ jer za 2010. godinu tonovi su ipak - stišani

 Motogalerija Yamaha YZF-R6 (2010)

O tome bi se moglo podugo raspravljati, a riječ je o znaku raspoznatljivosti yamahe YZF-R6 - njezinom ispušnom topu. Dok su svi posezali za sterilno kloniranim „underseat“ rješenjem, Yamaha je postavila novi trend te ga prema pravilima centralizacije masa smjestila pod motor, i to u kompaktnom i oštrom obliku.

 Motogalerija Yamaha YZF-R6 (2010)

Naravno, ironija sudbine se, kao i mnogo puta dosad, poigrala s motociklističkim svemirom. Budući da se ponovno vraća ondje gdje je već odavno bila, novu izvedbu ispušnog topa za Yamahu smatramo korakom unazad. No, kao što smo već rekli - nećemo debatirati o tome jer smo sigurni da će domišljato aftermarket tržište vlasnicima nove R6 ponuditi vizualno prihvatljivije rješenje.

Na svu sreću, ostatak „šestice“ ostao je vjeran dizajnerskim rješenjima koja su nas u prošlosti oduševljavala. Naime, sve je na njoj i dalje izuzetno oštro, puno bridova i naglih lomova ploha, a dizajnerska ustaljenost u tom slučaju nije vezana za tehničku stranu medalje.

- Cilj tehničkih izmjena na YZF-R6 bio je poboljšati karakteristike motora u režimima u kojima se motocikl svakodnevno, normalno kreće - govori Yamahin čovjek za odnose s javnošću Karleheinz Vetter. No, takva je odluka morala imati i štetne nuspojave pa je R6 za 2010. nominalno čak pet KS slabija od svoje prethodnice. Budući da se radi o sportskom motociklu koji je u posljednjoj generaciji napravio radikalan zaokret i ponajprije se orijentirao na trkaću stazu, uistinu neobična odluka. Štoviše, upravo je njemu - više od svih drugih - snaga dosad značila sve! Ili možda gotovo sve?

 Motogalerija Yamaha YZF-R6 (2010)

Tehničke su izmjene zahvatile ispuh, mapping i airbox, odnosno komponente koje „civilnim“ korisnicima predstavljaju bilješku na samom rubu papira. No, jesu li one ubrzale svakodnevicu? Lakoća vrtnje R6 agregata je i do ruba limita ostala nepromijenjena - živahna, lagana i eksplozivna. I to ne samo subjektivno, već i objektivno. Od 0-200 km/h izmjerili smo 9,8 sekundi, što je tek za 0,1 sekundu lošije od prethodnice. Rekli bismo, sve je u okvirima dopuštene tolerancije.

Uz to, sve što smo naveli za više režime, može se primijeniti i na niže. Tko se nada da će do početka peteroznamenkaste brojke okretaja zamijetiti bilo kakve razlike, vara se. Naime, do 11.000 o/min su krivulje gotovo identične (pogledaj okvir) a zatim aktualni model počinje slabjeti.

 Motogalerija Yamaha YZF-R6 (2010)

I još nešto, a nimalo nebitno - nova R6 je utišana! Dominiraju niži tonovi, i to zbog dužeg ispušnog topa. Srećom, još uvijek je prisutno agresivno disanje koje stiže iz kutije airboxa. Također, izravnost primanja gasa ostala je njezinom sveprisutnom radikalnom vrlinom, tako da yamaha YZF-R6 u klasi supersport ostaje „vruća igračka“.

Ipak, ako se nas pita, Yamahi bismo kod sljedećeg dotjerivanja predložili dvije izmjene. Prva, vratite nam stari, kraći ispuh, a druga - maknite dunlop qualifier što dalje od tog izvrsnog motocikla. Naime, neki bi drugi odabir serijskih pneumatika osjetno naglasio njezine vozačke vrline i talente. Na kraju krajeva, pomoglo bi i kod ocjenjivanja na usporednom testu klase 600.




Nema velike razlike

Usporedimo li krivulje stare i nove R6, uočit ćete da razlike gotovo i nema. Do 11.000 o/min gotovo su iste, izuzevši raspon od 6000 do 8000 kada je model 2010. snažniji za dva Nm. No, da se može i znatno bolje, vidljivo je na krivulji honde CBR 600 RR koja - kada su u pitanju srednji režimi - slovi kao mjerilo te klase. I s dva KS manje, yamaha YZF-R6 u visokim režimima snažnija je od honde te oduševljava eksplozivnijim nastupom.

Zaključak

Unatoč tehničkim modifikacijama i izmjenama, napredak yamahe YZF-R6 u svakodnevici je na koncu ipak izostao.






Yamaha YZF-R6

�daje

Obujam: 599 cm3

Snaga: 122 k (91 KW) 14500 rpm

Okretni moment: 66 Nm @ 10500rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 166 kg

Maksimalna brzina: 267 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R