2008-08-28 , Autor: Tihomir Kotarski, Danijel Puljek , Slike: Vanda Kljajo | |
Yamaha je na osnovu višegodišnjih uspjeha svojih kros i enduro motocikala proizvela kvalitetan i vrhunski opremljen enduro model namijenjen početnicima i rekreativcima
Iskustva s natjecateljske staze brzo dolaze na cestu, ili bolje rečeno teren, jer novi Yamahin soft-enduro model WR 250 R nastao je upravo na tom principu. Puno moderne tehnologije i profesionalan pristup usmjereni su svakodnevici i početnicima koji uz cestovno korištenje polako upoznaju čari terenske vožnje.
Iako dvoslovno ime WR u Yamahinom proizvodnom programu postoji već neko vrijeme i označava ponajprije njen natjecateljski enduro program s vrhunskim modelima WR 250 i 450 f, ime WR pripisano je i jednom novom projektu. Jedan projekt, dva motocikla - rekli bismo za nastajanje novih enduro i supermoto modela WR 250 R i X.
Na naš terenski test stigao je izvancestovni model R skrojen prema sportskom predlošku WR 250 f-a i prilagođen manje zahtjevnim vozačima. Iako prvi pogled na njegovu „krhku“ građu tjera promatrača da pomisli kako je taj model poddimenzioniran i izrađen jeftino, to nije slučaj. Naime, novi WR rezultat je desetogodišnjeg Yamahinog iskustva u proizvodnji četverotaktnih agregata u takvom tipu motocikala.
Stoga treba započeti sa samim motorom. Za WR 250 R dizajniran je potpuno novi motor koji ima nekoliko glavnih odlika. Od prvih metara najviše dolazi do izražaja lakoća vrtnje i brzo prihvaćanje gasa te povelika snaga koja se linearno razvija do iznimno visokih okretaja što je posljedica moderne koncepcije motora s kovanim klipom, nikasilom presvučenim cilindrom, posebnom „pent-roof“ glavom cilindra i još podosta toga.
Da bi kultivirali motor, dobili snagu i zadovoljili eko-norme, konstruktori su izabrali odnos provrt-hod od 77 x 53,6 mm jednak onom na svojim pobjedničkim natjecateljskim motorima YZ 250 f i WR 250 f. Također, tu su titanski ventili i veliki kompresijski omjer, ali i podmazivanje motora putem klasičnog kartera, čime se izbjeglo smještanje spremnika ulja negdje na okviru, a dobila jednostavnost i bolje centrirana masa.
Trud oko motora nije jedini, jer je i šasija vrlo napredna, sastavljena od prešanih i lijevanih aluminijskih profila s nešto čeličnih profila smještenih ispod motora i pod sjedalom. Ovo je, iako cijeli motocikl čini krhkim, istome donijelo dovoljno čvrstoće u vožnji. Ovjes je također vrhunski s potpuno podesivom prednjom vilicom upside-down i monoamortizerom preko poluga vezanim za aluminijsku vilicu straga. Kočnice također zaslužuju pohvale, i zbog vizualno narebranih diskova i zbog svojih karakteristika.
Zato je pravi užitak otkrivati kako je model s kojim će početnici i rekreativci voziti svoje prve metre na terenu, prije svega agilan motocikl koji ulijeva veliko pouzdanje pri promjeni smjerova vožnje i kontroliranom zanošenju stražnjeg kraja kod naglog skretanja.
Pritom pomaže doista snažan agregat koji obožava visoke okretaje gdje se snaga odlično osjeti i može kontrolirati. No, mora se primijetiti i to da zato u niskim okretajima nema dovoljno snage i da tada maleni četverotaktaš ne može pretjerano „dati“ stražnjem kotaču. Još jednom ponavljamo, za početnike dovoljno.
Povrh toga, ovjes radi dobro na većini terena i uz minimalno podešavanje pravilno i ujednačeno ublažava bez uznemirenja motocikla. No, većina terena pritom ipak ne podrazumijeva teške terene za off-road kakve preferiraju profesionalci jer ondje ovjes brzo dolazi do kraja svojih mogućnosti. Primjetno je da malo ambiciozniji moraju smjerati prema „žešće“ opremljenijem modelu 250 f.
Stoga ergonomija, a posebice komande nude puno užitka prilikom upravljanja. Rad spojke oduševljava - njeno mekano i precizno ponašanje vozača naprosto tjera na pretjeranu igru, a tome svakako pridonosi i solidan šestobrzinski mjenjač. Kočnice su, kako smo već napomenuli, također na zavidnoj razini, iznimno precizne, snažne i s jako dobrim osjećajem na polugicama pri doziranju.
Sve u svemu, idealno okruženje za druženje u prirodi s puno sigurnosnog prostora za početnike. Ipak, mora se samo uzeti u obzir da je „mali“ R ciljano napravljen kako bi spektar njegovih korisnika bio što veći. Ono što se sviđa prosječnom svakodnevnom korisniku, nedostatak je profesionalcu ili ambicioznom vozaču s iskustvom.
Zato je Yamaha kao nožem odrezala vršne sposobnosti svog novog modela točno ispod početnih vrijednosti profesionalizmu više nastrojenog modela WR 250 f. Tako je i s cijenom. WR 250 R nije jeftin motocikl, no nije ni napravljen jeftino već da zadovolji prosječnog kupca koji za njega izdvoji 49.535 kuna i koji će za taj iznos dobiti motocikl najbliže pravom sportskom stroju, a koji će ipak moći koristiti.
WR 250 R napravljen je da svojom lakom građom i lakim korakom vozača koji upoznaje terensku vožnju odvede jako daleko.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |