2008-07-26 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Iako su mnogi očekivali i povećanje obujma, yamaha T-max ostala je na standardnih 499 ccm raspoređenih u paralelni twin. Poboljšan ovjes, kočnice i okvir samo su dodatno potvrdili njezin status najsportskijeg maksi skutera današnjice
Slika u uglovima naše kacige izuzetno brzo postaje zamućena, a kazaljka brzinomjera nezaustavljivo se penje prema dnu donje polovice pokazivača. Vjetar u predjelu prsa i glave gotovo da se ne osjeti, a u isturenim, vrlo preglednim bočnim ogledalima automobili iza nas nestaju poput snijega na prvom proljetnom suncu.
Iz uvoda bi se moglo zaključiti da je riječ o nekom novom motociklu klase sport-touring, no nije tako! Yamahin T-max 500 ove je godine dorađen u segmentima poput instrumenta, ovjesa i okvira te kočnica. U ukupnom zbroju tih dorada dobiva se dosad neviđen štih „motociklističkog“ duha, i to sportskog.
Još 2000. godine Yamaha je utemeljila dvocilindarsku klasu maksi skutera obujma 500 ccm, koju su ostali proizvođači tijekom godina stizali i u nekim elementima na koncu čak i prestigli. Štoviše, dorađeni T-max 2008. letvicu je podignuo na još višu razinu, a ionako već izvrstan ovjes postavio na granicu onog što volimo nazvati - vjerovali ili ne!
Osim toga, ni jedan skuter te klase ne vozi se kroz zavoje tako oštro i precizno, bez imalo nesigurnosti ili širenja putanje. Cijelo vrijeme kroz zavoj pada ravnomjerno, a povratne informacije ni u jednom trenutku ne nedostaje. Položaj vozača, odnosno ergonomija iznimno je slična filozofiji maksi skutera iz iste kuće - majestyja 400. Drugim riječima, upravljač širokog hvata svijen prema vozaču, široko i tvrdo postavljeno sjedalo te visoko podignute noge. Netko je u Iwati ipak procijenio da T-maxovom sportskom karakteru jednako dobro pristaje i odvažnost da se krene i na duže relacije, što je - budući da je prije svega riječ o maksi skuteru - vrlo pohvalno.
Te činjenice postajete svjesni i kada podignete sjedalo. Unatoč kotaču 15-colnih dimenzija prostora pod sjedalom ne manjka, a ondje stane integralna kaciga te oprema poput kišnog odijela ili recimo rezervne majice i hlača. Uz to, cijeli je prostor primjereno uređen - podstavljen tepisonom i na vrhu obložen gumenim brtvama kako unutrašnjost ne bi popustila toliko neželjenoj vodi ili prašini.
Kao što smo već spomenuli, T-max ima bolju zaštitu od vjetra i od nekih putnih motocikala. Čak i na brzinama iznad 140 km/h viši vozači neće imati problema sa strujanjem zraka o prsa ili glavu, a pri najvišoj brzini od 165 km/h (prema instrumentima 175 km/h) nema za skuter karakterističnog „lelujanja“ ili remećenja stabilnosti što se postiglo povećanjem prednjeg kotača na dimenziju od 15 cola (prije 14) te već spomenutim vrlo dobrim podešenjem ovjesa.
Karakter dvocilindarskog motora nije se umnogome mijenjao. Stoga još uvijek na gasu leži izrazito čisto i izravno, a variomatika svoj posao odrađuje korektno i svu raspoloživu snagu završno preko lanca prenosi na stražnji kotač. Potrošnja je prikladna performansama motora obujma 499 ccm - u prosjeku 4,7 litara na prijeđenih 100 km.
No, znatno su se promijenile kočnice. Njihov učinak prilagođen je T-maxovom karakteru, što znači - oštro i snažno. Sustav četveroklipnih čeljusti preuzet je s modela R1, a doziranje prednje kočnice proporcionalno je stisku što se ne bi moglo reći i za stražnju kočnicu koja reagira gotovo na „ubod komarca“, te u trenutku tjera stražnji kotač na blok.
Da yamaha T-max 500 nije vozilo bez mana, pokazuju i neki detalji poput izvedbe prostora između stražnjeg kotača i vilice. Naime, Yamaha se nije potrudila taj detalj sakriti od radoznalih i začuđenih pogleda, što bi na jednom skuteru koji u osnovnoj verziji stoji 68.800 kn svakako trebalo. Kažemo „osnovnoj verziji“ jer u ponudi je i model s ABS-om koji stoji daljnjih 4700 kuna nadoplate, odnosno 73.500 kuna.
Sve u svemu, yamaha T-max 500 bila je i ostala miljenica sportski nastrojenog svijeta maksi skutera. U svim dorađenim ili izmijenjenim elementima vidljiv je napredak, a u segmentu ovjesa i voznosti drugi je tek trebaju dostići. Njezina vrijednost time je samo - dodatno potvrđena.
Obujam: 1490 cm3
Snaga: 125 k (92 KW) 7200 rpm
Okretni moment: 144 Nm @ 4200rpm
Obujam spremnika: 13 l
Dužina: 189 kg
Maksimalna brzina: 250 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |