2006-08-15 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
LX je 139. Vespin model u 60 godina, a zadržava zaštitne znakove prethodnih generacija - visok stil, komfor, jednostavno upravljane i performanse optimalne za gradsku vožnju. Uz to, jednako je privlačan i muškarcima i ženama
Kad bismo postavili pitanje koje je vozilo na dva kotača bilo izbor mnogih generacija, a pritom zapravo nikad u šest dekada nije izišlo iz mode, većina bi iz prve ispalila - vespa! I odgovor bi, naravno, bio točan.
Ni 139. vespa u povijesti u tome nije iznimka. Pokretana četverotaktnim motorom leader koji se hladi strujanjem zraka, ukrašena okruglim svjetlom i kromiranim bočnim ogledalima, opremljena prostranim sjedalom presvučenim hrapavim materijalom te obojena u vrlo privlačnu srebrnu metalik, djeluje svevremenski atraktivno i magično odolijeva zubu vremena.
Vespa LX nasljednik je modela ET predstavljenog 1996. godine. Svoju prethodnicu tek treba nadmašiti, jer brojka od 460.000 prodanih jedinica postavlja cilj koji je čak i za vozilo poput „osice“ vrlo visok. Što znamo o ovom Vespinom modelu? Proizvođač navodi da i LX zadržava zaštitne znakove prošlih generacija - visok stilski dizajn, komfor, jednostavnost upravljanja i performanse optimalne za gradsku vožnju. Poznato je također da je oduvijek bila „uniseks“ vozilo, krojena podjednako za žene i muškarce. Pa hajmo onda sagledati stvari i s muškog i sa ženskog aspekta.
Njega će zasigurno privući već spomenuti pogonski agregat leader, koji razvija performanse od 10,3 KS pri 8000 o/min te okretni moment od 9,6 Nm pri 6000 o/min, što je dovoljno da vespu vrlo jednolično ubrzaju do najviše brzine od 95 km/h prema instrumentima. Privući će ga i niska potrošnja od 2,5 do tri litre na 100 km, te komforan položaj i prostrana podnica. Pogled na instrumente potpuno će ga zadovoljiti, jer tu je taman ono što mu treba - pokazivač brzine i razine goriva u spremniku, točno vrijeme, brojač prijeđenog puta te indikatori pokazivača smjera, dugog i kratkog svjetla te razine ulja. Da bi se osjećao sigurno kad svoju vespu ostavi na glavnom ili bočnom osloncu i ode prošetati gradskim trgom, pomoći će mu elektronska blokada protiv krađe koja na LX-u dolazi kao dio standardne opreme.
Učinak prednje disk-kočnice neće ga razočarati, dok bi preblago djelovanje stražnje bubanj-kočnice moglo ostaviti neke želje neispunjenima. Povećanje dimenzija prednjeg kotača sa 10 na 11 cola također mu ne trebalo biti razlog za neku polemiku, jer prednji kraj sad djeluje stabilnije pri prelasku preko neravnina na gradskim ulicama. Definitivno će mu biti potrebna određena doza navikavanja na padanje ove vespe u nagibe. LX-ica, naime, pada prebrzo, što izaziva određeni osjećaj nesigurnosti. Na kraju i o cijeni s njegovog aspekta - 21.011 kuna i tradicionalno proračunatim muškarcima koji neprestano kalkuliraju u kupovinama trebala biti fer ponuda s obzirom na omjer uloženo-dobiveno!
A kako će na vespu gledati nježniji spol? Otprilike ovako. Najveća dvojbe njoj će se pojaviti pri odabiru boje - hm, elegantna plava i srebrna unijet će pravi nemir u njen život. Presudit će vjerojatno boja njenih omiljenih cipela ili možda kompleta nakita, da bi ona i vespa izgledale savršeno skladno. Definitivno će joj se svidjeti prostor pod sjedalom i top-case, koji je dio dodatne opreme, a obujam mu je 32 litre, u koji će moći potrpati sve svoje stvari (ili gotovo sve). Vrlo će joj se korisnom učiniti i kukica za vješanje njezine torbice, koja je ugrađena u vrh sjedala, a izvlači se po potrebi. Prednji široki štit oduvijek joj se sviđao, jer zahvaljujući njemu neće uprljati svoju omiljenu večernju haljinu. Spremnik goriva od 8,6 litara i niska potrošnja omogućit će joj velik doseg, i tako će njena noćna mora zvana „posjet benzinskoj pumpi“ biti svedena na najmanju moguću mjeru. Cijena od 21.011 kuna njoj ne bi trebala biti prepreka, jer to je ionako svota koju „emancipirana ona“ potroši za liječenje osrednje depresije šopingom! One lukavije će reći: „Baš me briga koliko košta, ionako je on plaća!“
Vespa LX, unatoč tomu što je 139. po redu u 60 godina, i dalje je tipična vespa - elegantna, oku ugodna, smirenih linija, praktična, upravljiva i podjednako atraktivna muškarcima i ženama, a popularnost joj nije uspjela poljuljati ni najezda najrazličitijih skutera. I njoj i njemu model LX bit će isto ono što i njegovi prethodnici - svevremenska ikona čija popularnost ne blijedi.
Obujam: 999 cm3
Snaga: 120 k (88 KW) 9000 rpm
Okretni moment: 100 Nm @ 7000rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 18,5 l
Dužina: 185 kg
Maksimalna brzina: 232 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |