Motorevija
PRETRAGA
2006-09-13 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

GTS 250 je ugradnjom jakog i štedljivog pogonskog agregata quasar, obogaćivanjem instrumenata i modernizacijom kočnica postao uzor u obitelji vespa



Svaka obitelj ima dominantnu figuru, vođu koji je autoritet svim ostalim članovima. Upravo to je GTS 250 i.e. - glava obitelji, iliti „pater familias“ unutar porodice Vespa.
Prije točno pedeset godina Piaggio je iznenadio i šokirao javnost modelom GS (gran sport) 150 koji je blagim i oblim linijama „osice“ dodao i dotad nepoznatu karakteristiku - oštrinu. 150 ccm obujma rezultiralo je najvišom brzinom koja je premašivala brojku 100 km/h.
Slično je i s aktualnim modelom GTS-a. I on je, kao i mnogobrojni prethodnici, zadržao elegantan i uglađen stil koji traje već punih šest desetljeća, a uvelike je obogaćen i najmodernijim tehničkim komponentama. Tu prije svega mislimo na ABS, koji se - doduše - može dobiti uz doplatu, ali i na vrlo funkcionalne instrumente koji se sastoje od analognog pokazivača brzine i digitalnog LCD-a. Vozaču se na ekranu pružaju informacije o broju okretaja motora, razini goriva u spremniku, prijeđenom putu, temperaturi rashladne tekućine u sustavu, točnom vremenu i vanjskoj temperaturi zraka.

Ipak, zaštitni je znak ove vespe prije svega odlični motor quasar 250 koji nas je već prije oduševio u, primjerice, beverlyju i X8. Odlična podešenost elektronskog ubrizgavanja goriva ne mora strahovati od mjerenja emisija štetnih plinova, jer GTS već ispunjava nadolazeće norme Euro 3.
Performanse od 22 KS i 20,2 Nm dale su vespi sasvim novu dimenziju, koju dosad nismo doživjeli. Kroz gradsku gužvu GTS se probija lako i suvereno, variomat je podešen odlično, za gradske režime - usudili bismo se reći - i savršeno. U cijelom području okretaja motor vuče linearno i uglađeno, s osjetnom dozom potiska. Do brzine od 100 km/h dolazite neprimjetno i lako, kao od šale, dok će vam do najviše brzine od 130 km/h ipak trebati malo više. Pritisak vjetra na gornji dio tijela tad je osjetan, što nije nikakav propust, nego dio koncepcije ovog vozila koje je prije svega ipak konstruirano za gradsku upotrebu. No, oni koji žele svladavati i međugradske relacije nisu zakinuti, jer pogonski agregat ima dovoljno potencijala, a u dodatnoj je ponudi i vjetrobransko staklo.




Prednja jednostruka ruka i stražnji amortizeri funkcioniraju dobro na gradskim neravninama, a komfornoj i ugodnoj ergonomiji znatno pridonosi i široko te dobro postavljeno sjedalo čiji hrapavi materijal sprečava klizanje vozača i suputnika. Kad smo već kod suputnika, valja istaknuti da za njega na ovom vozilu mjesta ima u izobilju, a probleme bi mu mogli praviti samo rasklopivi oslonci za noge na kojima nema gume koja bi spriječila klizanje stopala.
Na vespu GTS ugrađeni su kotači dimenzija 12 cola, koji su najzaslužniji za dobru stabilnost po pravcu, dok ćete se na tipično vespističko „padanje“ u nagib morati priviknuti. Nekad je ta radnja toliko laka da jednostavno preplaši vozača, što uzrokuje potpuni kontraefekt. Po jedan disk promjera 220 mm sprijeda i straga sigurno zaustavljaju GTS, i na neki način simboliziraju evoluciju, modernizaciju ovog vozila, jer kočnice su na gotovo svim vespama godinama bile rak-rana.
Budući vlasnici GTS-a zasigurno će morati investirati u top-case. Možda je baš zato i naša testna vespa bila opremljena tom komponentom dodatne opreme, čije su 42 litre obujma u gradskoj vožnji neprocjenjivo korisne. Govorimo to stoga što je prostor pod sjedalom dosta ograničen, a od modela do modela vrlo je upitan čak i smještaj jet-kacige s vizirom.





Nije, pak, upitna cijena vespe GTS. Vrlo je realna za ono što nudi - prihvatljive 32.992 kune, a ako želite investirati u sigurnost, tad ćete za izvedbu s ABS-om morati izdvojiti 36.992 kune.
Vespa GTS 250 i.e. uspješno je „križanje“ klasike i modernog high-techa, a za najveće poboljšanje i kvalitetu zaslužan je štedljivi i jaki pogonski agregat na koji se ostali članovi obitelji vespa mogu ugledati - pravi „pater familias“.





2010-02-02 17:54:03

Vozim Gt-200 2004 godište i želja mi je Gts 250 i.e po mogučnosti crvena kao iz testa!

Suzuki B-King

Suzuki B-King

�daje

Obujam: 1,340 cm3

Snaga: 184 k (135 KW) 9,500 rpm

Okretni moment: 146 Nm @ 7,200rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 260 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70ZR17 MC (58w)

Stražnja guma: 200/50ZR17 MC (75W)

Dužina: 235 kg

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R