Motorevija
PRETRAGA
2011-05-31 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Zanimljivi dostavljač s Tajvana prilagodio se potrebama transportera te ponudio gotovo vozilo na kojem je sve podređeno samo jednome - efikasnoj dostavi



Specijalizacija je dobila novo značenje! Iako svaki motocikl, a i svaki skuter, ima svoju domenu i specijalnu namjenu, kod ovog čistokrvnog dostavljača i dizajn i tehnička rješenja podređeni su funkciji. Tako nam ovaj mali speedy donosi niz inovacija, sve dograđeno na provjerenom kosturu TGB-ovih poznatih skutera.
 
Krenimo redom. Veliki integrirani sanduk glavna je karakteristika ovog skutera koja ga na prvi pogled izdvaja iz mora ostalih. Površinom je dovoljno velik da se u njega polegne jedna velika (premda ne i jumbo) pizza, ali širinom ipak nije otišao predaleko. Naime, širinom ne premašuje granice ramena i laktova vozača. Ipak je stvoren za provlačenje kroz gradsku gužvu pa gabariti prtljažnog prostora nisu prepreka funkcionalnosti u vožnji.

Vizualno, sanduk se prirodno uklapa u dizajn skutera jer je njegov sastavni dio, a veličina bočnih stranica ostavlja veliki prostor za reklamu, što se vidi i na našem testiranom skuteru s natpisom „TGB express“. Volumen spremnika je bogatih 150 litara, a radi sigurnosti opremljen je i sigurnosnom bravicom na ključ. Za brzo otvaranje ugrađeni su i brzopotezni gumeni zatvarači.



Nadalje, uz glavni stražnji prtljažnik, naš testni primjerak bio je naoružan i dodatnim košaricama ispred prednjeg svjetla te na unutarnjoj strani, ispod upravljača. Taj dodatak učinio ga je još sposobnijim za dostavljačke poslove, ali je istovremeno prouzročio i problem - skučen prostor za koljena - smanjivši njegove male dimenzije. Podnica za noge potpuno je ravna i tako dopušta dodatni prostor za jednu kutiju među nogama. Ovaj je mališan očito stvoren za rad, ali zato bi ipak bila poželjnija nešto niža podnica, koja bi malo manje umarala u duljoj vožnji.

Ovaj skuter pokreće dvotaktni motor s gotovo pet konjskih snaga pa solidno ubrzava. U samom startu, čak i opterećen teškim teretom, prati prosjek prometa oko sebe. To se mijenja već na 40 km/h, kada vidno gubi snagu, a ako ručicu gasa držite otvorenu još neko vrijeme, na analognom brzinomjeru pročitat ćete 60 km/h. Na bržim cestama sada ćete zaostati jer ste zbog zakonom određene blokade dosegnuli speedyjev maksimum. Zamjerka motoru je dugo vrijeme potrebno da se dovoljno zagrije, pa da na semaforima ostane raditi i bez turiranja. Olakotna je okolnost što su temperature cijelo vrijeme testiranja bile vrlo blizu nuli.

Uz inovacije vidljive na prvi pogled, u vožnji se ističe i nekoliko praktičnih rješenja. Na prvom mjestu to su duži retrovizori koji omogućuju nesmetan pogled unazad, usprkos širini kutije. Zatim, uz podnicu su ugrađeni i sklopivi oslonci za noge koji pomažu vozačima da udobnije sjede, a već spomenutu ravnu podnicu čine iskoristivom za transport kutije. Udobnosti vožnje pomaže i kožni naslonjač za leđa, no na neravnoj cesti postaje neudoban zbog tvrđeg ovjesa. Ta je pojava srećom nešto manje izražena kada je skuter opterećen.

Zbog prevelike krutosti ovjesa prelazak preko neravnina nije ugodan. Obično ovaj skuter biraju dostavljači tople hrane koja nema problema s povremenim drmanjem, ali oni koji prevoze robu s natpisom „lomljivo“ morat će pripaziti. Ovjes prilagođen velikim opterećenjima jednostavno mora biti tvrd. Zato se speedy 50 može pohvaliti s dva stražnja amortizera i pojačanom stražnjom osovinom.

Odlikuje se i niskom potrošnjom. Na našem testu našao se pod velikim opterećenjem i u većini slučajeva pod punim gasom, ali potrošnja je ipak bila oko tri i pol litre. Uz spremnik od sedam litara speedy je spreman obaviti mnogo dostava s jednim točenjem goriva.

Pri zaustavljanju je osjetna razlika između jake i pouzdane prednje disk-kočnice koja preuzima gotovo cijelu odgovornost i stražnjeg bubnja koji jedva usporava vozilo. Iz tog razloga vozač će se gotovo potpuno oslanjati na prednju kočnicu.

Za lakše parkiranje tu su dva bočna oslonca pa se skuter može osloniti i na jednu i na drugu stranu, a ugrađena je i jednostavna, ali djelotvorna parkirna kočnica. Ona blokira stražnji kotač pa omogućuje i parkiranje na kosini. Iskreno, u praksi se aktiviranje te kočnice pokazalo nespretnim zbog jeftine izvedbe mehanizma, ali neosporno je da nakon aktiviranja drži. Slična je i izvedba blokade upravljača, pri čemu ključ zna zapeti pri okretanju, ali na taj nedostatak lako se naviknuti već nakon nekoliko pokušaja.

Ne možemo ne spomenuti izolacijsku torbu koja se može ugraditi u glavni sanduk. Očito se puno pažnje posvetilo prilagođavanju vozila za transport hrane pa se ta kutija, koja spada u dodatnu opremu, može iskoristiti za održavanje njene temperature tijekom transporta. Na nižem je dijelu upravljača mali prekidač kojim se aktivira grijanje, uz koje će dostavljači sigurnije nego ikad prije moći garantirati - uvijek toplu hranu! Naravno, za taj dodatak doplatit će otprilike 1000 kuna.

Na kraju možemo reći da smo za vrijeme testa osjetili prednosti koje bi se mogle pokazati korisnima i za osobne potrebe pojedinaca i za djelatnike servisnih službi koji voze priručni alat. Međutim, ovaj je skuter ipak namijenjen prije svega dostavljačkim službama i transportnim djelatnostima. Dosad su ga već odabrale mnoge pizzerije i restorani, a da bi svoj potencijal iskoristio do kraja, još ga moraju izabrati i dostavljači teže robe. U svakom slučaju, uz atraktivan dizajn, niz domišljatih inovacija, poznatu TGB-ovu izdržljivost i cijenu od 12.590 kuna, zbog tog izbora vjerojatno neće požaliti.





TGB speedy 50

TGB Speedy 50

�daje

Obujam: 49,3 cm3

Snaga: 4,9 k ( KW) 7,500 rpm

Prednja kočnica: 190 mm , , koďż˝nih klipova

Obujam spremnika: 7 l

Dužina: 105 kg

TGB
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R