Motorevija
PRETRAGA
2011-09-30 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

TGB-ov trenutačno najveći skuter Xmotion 250 moderan je GT dobrih voznih karakteristika, privlačnog dizajna i prihvatljive cijene koji juriša na vrh svoje klase

U trenutku dok traju Olimpijske igre u Kini ne možemo ne spomenuti poznati olimpijski moto - važno je sudjelovati, a ne pobijediti! Na to geslo podsjetio nas je novi TGB-ov skuter obujma 250 ccm - Xmotion 250 EFI. Upravo tim modelom, koji mu je trenutačno najveći u ponudi, tajvanski TGB želi sudjelovati u vrlo popularnoj GT klasi obujma 250 ccm. No, TGB svojim dugoprugašem ne želi samo sudjelovati, nego i pobijediti.
Zato se razvoju tog modela pristupilo ozbiljno, a prototip je predstavljen i u avangardnoj inačici s prednjim ovjesom poput Bimotinih modela. Iako je na našem tržištu dostupna verzija s klasičnom prednjom vilicom, Xmotion svejedno plijeni dizajnom i modernim linijama. Primjetno je i to da su TGB-ovi dizajneri igrali na sigurno, promatrajući klasu u koju žele ući, a pokoju liniju oplate ocrtali su slično uspješnom Yamahinom modelu X-maxu.



Ergonomija vozačke pozicije zadovoljava i na duljim putovanjima, sa širokim i dobro postavljenim upravljačem s dvostrukim središnjim dijelom. Podnica je relativno uska, dvodijelna, s istaknutim središnjim grebenom koji skriva spremnik goriva. Iako uske podloge, podnica je dovoljno komforna. To se nažalost ne može reći za sjedalo, koje je vrlo prostrano, ali i vrlo tvrdo, pa na duljim vožnjama umara stražnjicu i leđa vozača.
Zaštita od vjetra zadovoljava do najviših brzina, što nas je malo i začudilo jer se uski vjetrobran čini nedovoljnim. No, naprotiv, torzo i glava vozača dobro su zaštićeni, a izloženija su samo koljena vozača, i to ne zbog uske prednjice, nego zbog njenog V-oblika prema naprijed u visini koljena, koji dijelom uspijeva zakovitlati zrak prema nogama vozača. To je posljedica dizajna koji mora omogućiti i prihvat nekonvencionalne vilice, a zbog toga su izostali i prednji kosi oslonci za noge koji bi dobro došli na duljem putu.
Suvozač se vozi udobno, komfora mu ne nedostaje, a na raspolaganju su mu preklopivi oslonci nogu i izdašni rukohvati. Pohvaliti treba i prtljažni prostor, posebno onaj ispod sjedala, u koji stanu dvije integralne kacige i još sitnica. Iako nismo mjerili, možemo sa sigurnošću tvrditi da, ako nije najveći, sigurno je među najvećim prtljažnicima u klasi. Prednji prtljažnik s mogućnošću zaključavanja također je prostran, no nešto nepravilnijeg oblika iznutra, pa zahtijeva strpljenje kada ga želite potpuno ispuniti stvarima.
Zato je ne previše praktično riješen otvor spremnika goriva. Iako je na dostupnom mjestu i može ga se otvoriti okretanjem ključa u kontaktnoj bravici, njegov otvor previše je horizontalan pa pištolj za punjenje teško ostaje na mjestu, a i prskanje goriva po podnici nije rijetko, i zato treba pripaziti. Instrumenti su moderni, sa svim potrebnim informacijama, jedino bi pokazivač brzine koji se sastoji od digitalnog brojčanog i simboličkog prikaznika mogao biti drukčije riješen. Zbog jakog sunca u nekim položajima skutera brzinu je teško očitati zbog brze promjene brojki na brojčanom prikazniku, a kružni se ni ne vidi.
Još bi se neke sitnice dale dotjerati. Budući da TGB puca na sam vrh klase, trebao bi predvoditi u nekim detaljima. Tako na desnoj ručki upravljača i dalje postoji prekidač za uključivanje prednjeg svjetla, što smatramo nepotrebnim jer je svjetlo obvezno barem u europskim državama. Iznad njega je prekidač za „sva četiri“, što je pohvalno, no tu bi trebao biti prekidač za gašenje motora. Tako se motor mora gasiti na kontraktnom ključu što je također, rekli bismo, demode.
No, u vožnji se sitnice brzo zaboravljaju, posebno zato što injektorom napajani motor gura linearno i uvjerljivo do najviše brzine od 147 km/h prema instrumentima i pritom troši 3,4 litre na 100 km/h u mješovitoj vožnji. To su odlični rezultati s obzirom na to da nema vibracija ni u kojem režimu, a ni pretjerane buke.
Voznost je također dobra, pomalo motociklistička, a osim što je vrlo stabilan po pravcu, skuter se lako dovodi u nagibe pa se iz nagiba u nagib lako prebacuje bez nepotrebnog ljuljuškanja. Tome svakako pridonosi tvrđe podešeni ovjes koji skuter drži krutim i pod kontrolom u svim uvjetima vožnje. Zato, uz tvrdo sjedalo, ne godi putnicima na dužem putu, a mi preporučujemo popuštanje prednapregnutosti opruga na stražnjim amortizerima. Kočnice su također na visini zadatka, a skuter zaustavljaju lako i pod punim opterećenjem. Iako ih pritom treba nešto oštrije stisnuti, kočne sile ne manjka, a po osjećaju tvrdoće na polugicama osjeti se da su kočnice opremljene čeličnim opletenim crijevima.
Na kraju cijena. Novi TGB-ov adut košta 28.990 kuna i negdje je na sredini cjenovnog raspona klase koji se, ovisno o proizvođaču, kreće od nekoliko tisuća iznad 20.000 kuna do nekoliko tisuća preko 30.000 kuna. S obzirom na tehničke karakteristike, cjelokupno dobar dojam i poneku sitnicu koju bi se dalo dotjerati, Xmotion ima perspektivu ako se svidi hrvatskim kupcima. Ako bude tako, on u toj napučenoj klasi neće samo sudjelovati, nego ima šansu i pobijediti.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R