2011-07-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Udobnost inače nije vrlina sportskih skutera, ali je jet fighter ipak vrlo ugodan - profitira od mekano pode±enog ovjesa, a da nije izgubio na performansama. Popis opreme je vrlo dug, a odličan dojam kvari samo visoko podignuta i skučena podnica
Kad u imenu skutera prva riječ počinje s „jet“, asocijacije su jasne - radi se o skuteru izrazito sportskih gena. No, na± „borbeni avion-lovac“ (jet fighter) s Tajvana nipo±to nije stereotip. Iako su mu linije o±tre i agresivne, i vozi se na 13-colnim kotačima, R 50 X je izuzetno udoban i ugodan skuter kojim se moµete voziti i preko najvećih gradskih neravnina, a da ne otpu±tate ručicu gasa. Dakle, u njegovu slučaju vrijedi ona da prvi dojam vara.
Iako je ovjes pode±en na komfor, sjedalo, ili preciznije materijal od kojeg je izrađeno, to zasigurno nije. Tvrda konstrukcija godi osjećaju u voµnji, pogotovo ±to se tiče sigurnosti, jer s podloge dobivate dobru povratnu informaciju, ali ujedno i zbunjuje s obzirom na mekano pode±eni ovjes.
Upravljač je otvoren i dignut visoko gore pa vozača ne opterećuje čak ni nakon dulje voµnje. No, opterećuje ga poloµaj nogu zato ±to je podnica, na kojoj ima jako malo mjesta za noge, dignuta visoko, a sjedalo je istodobno pozicionirano nisko. To iziskuje potpuno neprirodan poloµaj, ali - dodu±e - treba uzeti u obzir i na±u visinu od 183 cm, dok će većina klijentele koja µeli taj skuter biti niµa, ako pretpostavimo da će se najvi±e sviđati mlađoj populaciji. Kaµemo pretpostavimo jer, kao ±to smo rekli, jet fighter nije klasični tvrdi i neudobni sportski skuter, i zato će vjerojatno biti zanimljiv ±irokoj paleti kupaca.
Otvoreni dvotaktni agregat ubrzava solidno, ne±to sporije u početku, ali zato postiµe najvi±u brzinu od 73 km/h. Ukupan dojam o performansama pozitivan je, iako treba napomenuti da se jet fighter u ovoj izvedbi ne moµe registrirati kao moped, tj. bicikl s motorom.
Pogled na cijenu od 11.990 kuna mogao bi navesti na pomisao da je riječ o „jeftinom“ proizvodu s Dalekog istoka. Ni po tome TGB nije stereotip, jer je zavr±na obrada na vrlo visokoj razini. Plastike su kvalitetne, njihovi dosjedi ravnomjerni, boje atraktivne. Ni lista opreme nije kratka. Izdvojili bismo kromirane ručke i noµice za suputnika, aluminijsku podlogu na podnici koja sprečava klizanje nogu, analogno-digitalne instrumente, zvučno upozorenje da radi pokazivač smjera te bočni oslonac.
No, najvaµnije su zasigurno prednja i straµnja kočnica, a u oba se slučaja disk u kombinaciji s dvoklipnim čeljustima te čelično opletenim crijevima brine za pravodobno zaustavljanje. No, u angaµmanu su potpuna suprotnost. Prednja djeluje blago i mlako, počinje hvatati tek od druge polovice hoda ručice, dok straµnja reagira trenutačno i svaki agresivniji stisak poprati blokiranjem straµnjeg kotača.
Ostaje nam jo± prostor pod sjedalom. Logično je da će vozač sportskog skutera imati i sportsku, integralnu kacigu, pa se očekuje da stane u prostor njoj namijenjen. TGB ni u tome nije razočarao, ponudio je dubok i ±irok prostor u koji moµe većina integralnih kaciga.
Jet fighteru se ne moµe ozbiljnije prigovoriti, izuzmemo li skučenu i visoko podignutu podnicu, a komplimenata je zasluµio napretek. Kad bismo ga trebali najkraće opisati, vjerujemo da bi sintagma „udobni borac“ bila najprikladnija.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brľi, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |