2011-07-06 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Model 303 R 125 opremljen je četverotaktnim motorom i agresivnom vanjštinom, a zapravo je vrlo priručan i praktičan gradski skuter.
Kao vatra crven ili kao noć crn, fordov legendarni model shelby cobra već godinama opsjeda maštu kolekcionara i ljubitelja brutalne snage. Na njegovu sliku i priliku nastao je sportski dizajniran i u agresivnu kombinaciju crvene ili crne sa središnjim bijelim linijama bojan TGB-ov skuter 303 R.
Već poznati gradski mališan u ovoj verziji pokreće četverotaktni agregat obujma 125 ccm. Namijenjen je onima koji posjeduju vozačku dozvolu A kategorije i žele nešto kapacitetnije vozilo. Tako model 303 R izgleda vrlo agresivno i atraktivno. S podnicom ukrašenom aluminijskim sportskim pokrovom i kružnim instrumentima orubljenim kromiranim prstenima, kao i njegov slabiji model, ovaj 303 R mogao bi biti vrlo popularan među stunterima i trkačima.
Također, svidjet će se i onim smirenijim vozačima koji traže praktičnost i malu potrošnju. Za sve ponešto. Tako je vozačka pozicija zadovoljavajuće ergonomski oblikovana s dovoljno visokim upravljačem i nešto višom podnicom. Iako je podnica viša, prostora za noge ima dovoljno, kao i za koljena viših vozača. Sjedalo je udobno i meko, te je dobro profilirano sprijeda što omogućuje i nižim vozačima doticanje podloge pri kreni-stani vožnji i pri manipulaciji na mjestu.
U vožnji djelomično smeta samo nagnutost površine sjedala prema naprijed, koja stražnjicu vozača lagano „gura“ prema upravljaču. To izaziva dojam skučenosti u odnosu na upravljač, a zapravo nije tako. Retrovizori su dobro postavljeni i pregledni, a miran četverotaktaš ne uznemiruje ih gotovo nimalo.
Instrumente čine analogni brzinomjer, pokazivač razine goriva i nekoliko kontrolnih lampica. Iako je sportski nastrojen, nema brojača okretaja što donekle možemo oprostiti, no svakako instrumentima nedostaje digitalni sat – u gradskoj gužvi vrlo vrijedno pomagalo.
Cijeli skuter djeluje lagano i uistinu i je lagan, što će cijeniti prvenstveno vozačice. One će također cijeniti ugodnu suvozačku poziciju s kromiranim rukohvatima i dodatnim sportskim osloncima na preklapanje. U vožnji skuter krotko prati zadanu putanju i lako se vozi. Također, motor tiho i linearno odgovara na komandu gasa, odlično ubrzava i gura do gotovo 100 km/h. Pri tome ne troši gotovo ništa, ili točnije 2,4 litre na 100 km.
Nakon pogleda na agresivnu vanjštinu, vožnja otkriva smirenu, priručnu stranu ovog skutera. Kočnice rade dobro, a i prednji disk i stražnji bubanj na dodir su dovoljno transparentni. Smeta samo malo tvrđi osjećaj na polugicama, koji će smetati nježnim ženskim rukama. Ovjes je tvrđe podešen i nešto grublje upija veće neravnine, a primjetno je i „metalno“ ublažavanje prednje vilice koja vjerojatno zbog laganog prednjeg kraja na isti prenosi svoj rad. Ništa što bi utjecalo na sigurnost no kvari umjetnički dojam. Dojam popravljaju 13-colni kotači koji osim što dobro izgledaju, dijelom „ravnaju“ gradske neravnine.
Još malo o praktičnosti – skuter se lako postavlja na centralni nogar, a posjeduje i bočni. Zato pod sjedalo stane kaciga, ali samo jet model dok za integralnu mjesta nema iako je prtljažnik prostran. Također nema ni prednjih pretinaca nego samo kukica za vrećicu.
No zato ima opasnog izgleda na pretek, a to je ono što će privući poglede mnogih. Za 303 R 125 treba izdvojiti 12.990 kuna što je svojevrstan prosjek klase, barem što se njenog „istočnog“ segmenta tiče. Za taj novac dobiva se korektan skuter ugodnih voznih osobina, kvalitetne mehanike i oštre sportske pojave. Mnogi još uvijek žele upravo to, stoga će rado posegnuti za TGB-ovom opasnom igračkom.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |