2006-06-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Moćan zvuk, korpulentna pojava, obilje obujma, momenta i snage, fascinantan spoj klasičnog i futurističkog dizajna - ovaj power cruiser, suzuki intruder M 1800 R, stvoren je za istinske zaljubljenike željne strasti
Večer je polako natkrivala grad. Ulične lampe jedna za drugom počele su se paliti, gradsko blještavilo i sjaj iz minute u minutu noćnu kulisu obogaćivali su raskošnim, raznolikim i živahnim bojama, koje su se sve više stapale s kromiranom površinom na našem motociklu. Na semaforu ispred nas gorjelo je crveno. Stajemo. Pogled nam je fokusiran na futuristički dizajnirani digitalni pokazivač koji se svojim crticama diže i pada na brojku što je na traci okretaja označena s jedan. Moćna duofonija koja dolazi iz kromiranih okruglih ispušnih cijevi prenosi svu silu našeg stroja na okolinu, iako je velikim dijelom prigušena zbog udovoljavanja zakonskim normama o buci. Iz automobila u susjednoj traci vozač nas gleda s ushićenjem i respektom, polako spušta staklo na vratima. U trenutku kad više nije mogao skriti oduševljenje viđenim, progovara:
- Dajte mi recite što je ovo? Ovakav motocikl još nisam vidio! Izgleda prekrasno.
Da, slažemo se, zaista izgleda prekrasno.
Takve i slične reakcije tu je večer naš testni suzuki intruder M 1800 R izazivao pri gotovo svakom zaustavljanju u gradu. Gdje god je stao, okupljao je više ljudi nego papa! Možda i zbog zgodne suputnice koju smo vozili na stražnjem sjedalu, a možda i zbog korpulentne pojave te atraktivne mješavine futurističkog i klasičnog dizajna. Istina će biti - vjerojatno zbog svega pomalo.
No, pitanje što je mučilo sve koji su ga gledali bilo je vrlo jednostavno - zašto? Zašto graditi motocikl koji ima obujam 1800 ccm, okretni moment od 160 Nm, stražnji kotač širine 8,5 cola i gumu dimenzija 240/40-18, i sve to u skulpturi cruisera! Zašto? Zato što je pravljen za istinske zaljubljenike željne strasti, a što su drugo strasti nego vrline, samo u pojačanom obliku.
Power cruiseri su motocikli koji proživljavaju svoj zenit slave. Davno su prošla vremena kad je yamaha V-max bila usamljena u tom svijetu, izbor je sad stvarno velik - triumph rocket III, kawasaki VN 2000, yamaha MT-01 itd. Suzuki jednostavno nije mogao ostati po strani, i dobro je da nije, jer je napravio vrlo atraktivan motocikl za jako dobru cijenu od 100.200 kuna, koja ga čini svojevrsnim best-buyem u klasi.
Obli stražnji kraj ukrašen mnoštvom LED-dioda, široki spremnik goriva obujma 19 litara, golemi hladnjak rashladne tekućine dobro skriven plastičnim oplatama, kromom ukrašena prednja lampa impozantnih dimenzija, vilica upside-down s promjerima cijevi 46 mm - sve na M 1800 R djeluje brutalno, veliko i lijepo.
Takav izgled morao je popratiti i odgovarajući pogonski agregat. Kaže se da je teško držati se mjere u nečemu što ti prija - tako su vjerojatno mislili i inženjeri iz Hamamatsua pa su izgradili motor koji se može podičiti najvećim promjerom cilindara među serijskim mašinama. Cijelih 112 mm je promjer klipova - tu konkurenti postiđeno gledaju u pod. Tako velik promjer kombiniran je s kratkim hodom od 90,5 mm, što je u konačnici motoru donijelo ono što mu je uz golemi okretni moment od 160 Nm još trebalo - 125 KS na visokih 6200 o/min!
To će poklonike power cruisera sigurno oduševiti. Obilje okretnog momenta koji vrhunac doživljava na niskih 3200 o/min omogućit će krstarenje otvorenim cestama, a da rijetko izlazite iz pete brzine, dok ćete svu silinu ubrzanja u nižim brzinama moći demonstrirati na gotovo svakoj manjoj ravnici tjerajući motor s lakoćom u visoke okretaje. Dakle, moderna tehnologija gradnje agregata, poput lancem pokretanih dviju bregastih osovina u glavi koje otvaraju po dva ispušna i usisna ventila te elektronskog ubrizgavanja goriva, dala mu je potpuno nove dimenzije.
A nije moderan samo agregat! Izgleda da se napokon promijenilo i mišljenje da vozači cruisera ne trebaju dobre kočnice. Dok ste prije samo nekoliko godina kinetičku energiju na ovakvim motociklima mogli drastično smanjiti jedino uz pomoć bacanja sidra ili otvaranjem padobrana iza sebe, M 1800 R danas na vilici upside-down ima radijalno montirane četveroklipne čeljusti koje uspješno usporavaju tog 215 km/h brzog golijata. Pritom ne treba strahovati da će vam prednji kotač blokirati u slučaju svakog pipanja debele poluge prednje kočnice, jer je njen učinak jako umjeren. Stražnja kočnica s velikim diskom promjera 275 mm još je bolja.
Smeta samo visoko podignuta poluga koja vas tjera na komplicirano i sporo podizanje stopala desne noge da biste dobrano nagazili na nju, no s vremenom se na to priviknete. A s vremenom se vrlo uspješno priviknete i na nešto više od 300 kg putujuće mase. Za motocikl ovih dimenzija i težine M 1800 R vozi se izuzetno lako, zahvaljujući vrlo nisko pozicioniranom težištu. Čim svu tu masu stavite u pokret od nekih 20 km/h, upravljati je vrlo lako. Prednjim krajem manipulirate odlično zahvaljujući širokom upravljaču koji je na krajevima svijen prema vama i odlično leži u rukama, noge su opušteno smještene prema naprijed, sjedalo je široko i nisko. Osjećaj vožnje i vladanja ovim motociklom baca vam svijet pod noge. E sad, problem je što je taj svijet malo preblizu vaših nogu, točnije preblizu oslonaca za noge. Već nakon nekoliko zavoja i nekoliko kružnih tokova u gradu, oslonci su strugali po asfaltu. No, nema veze, ovaj intruder nije ni pravljen za brze i ekstremne nagibe, nego prije za sporije duge zavoje u kojima leži vrlo sigurno i mirno.
Ovjes je podešen tvrdo, naročito stražnji kraj. Prednja vilica ne može se regulirati, dok na stražnjem monoamortizeru možete podesiti tvrdoću opruge. Ipak, veće gradske neravnine u nešto bržoj vožnji osjetno smetaju ovom motociklu, pa je bolje brzinu smanjiti u razumne okvire i polako prelaziti preko njih, jer uvelike utječu na vozne karakteristike.
Večer je tonula sve dublje, promet je bio sve rjeđi - prilika da se poigramo ručicom gasa. Prva, druga, treća - uz glasan zvuk koji dolazi iz kutije mjenjača - kočenje! Fascinira kojom silom ovaj V2 tiska od 2000 o/min pa sve do više od 6000 o/min. Vrlo je linearan, s tim da je početni hod ručice gasa pregrubo podešen, pa i na najmanje dodire motor reagira naglo. Sva moć, silina i snaga obujma dolaze do izražaja kad se zaigrate ručicom gasa. No, nismo pretjerivali, da ne izgubimo svoju divnu suputnicu, koja nije skrivala oduševljenje vožnjom na velikom intruderu.
- Definitivno sam oduševljena ovim motociklom. Slobodno mogu reći i da sam se zaljubila u njega.
Eto vidite, sad se opet vraćamo na ono jednostavno pitanje s početka teksta - zašto? Jednostavno zato što su zaljubljenost i razum sestre koje se nikad osobito ne slažu. Izobilje obujma, okretnog momenta i snage koji u ovoj koncepciji po svim pravilima zdravog razuma nisu potrebni, ali ipak očaravaju svakoga i tjeraju ga da se zaljubi u njih.
Grad je polako tonuo u san, vožnja se bližila kraju, umor nas je polako počeo svladavati. Putem prema kući razmišljamo o tome gdje će za koju godinu biti granice power cruisera. Koliko će tad obujma, snage, okretnog momenta, veličine itd. biti dovoljno da bi zadovoljilo naše strasti? Vjerojatno ta granica ne postoji, jer davno se reklo da onaj tko nastoji zadovoljiti svoje strasti, gasi plamen slamkom! Apsolutno točno, i zato s nestrpljenjem čekamo sljedeće projekte u toj klasi.
Obujam: 1783 cm3
Snaga: 125 k (92 KW) 6200 rpm
Okretni moment: 160 Nm @ 3200rpm
Prednja kočnica: 310mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 275 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 130/70 R 18
Stražnja guma: 240/40 R 18
Obujam spremnika: 19,5 l
Dužina: 345 kg
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |