2009-10-26 , Autor: Kristijan Tićak, Karsten Schwers i Jörg Lohse, Slike: Markus Jahn | |
Možda je sve pitanje imidža? Ili predrasuda? I u jednom i u drugom slučaju dobro ćete se namučiti da svojoj „ekipi“ tijekom popodnevnog nedjeljnog druženja objasnite zašto ste na svoj motor ugradili - sport-touring gume, a ne „homologirani slick“!
No, pretjerane predrasude ili nabijanje imidža motociklista na kraju najčešće pogađa - po novčaniku. Moderne sport-touring gume današnjice odlikuju se više sportskim nego putnim voznim karakteristikama, a pritom se i osjetno sporije troše. No, ta tema zaslužuje poseban prostor i nju smo predvidjeli za Motoreviju broj 10, u kojoj ćemo usporediti tri različite klase istog proizvođača guma.
Zanima nas sport-touring peterac - avon VP2 sport, dunlop roadsmart, metzeler roadtec Z6 interact, michelin pilot road 2 2CT i pirelli angel ST. U pravu ste, netko tu nedostaje. Prije svega Bridgestone, koji do početka našega testa nije uspio dostaviti aktualnu mješavinu BT-a 021. Još sredinom 2008. godine predstavljena je poboljšana verzija te gume s dubljim profilom prednje. Nju ćete prepoznati po oznaci VDD, koja se vidi pored oznake DOT. Stara verzija VDB zadovoljavala je po pitanju povratne informacije i gripa, ali se u usporedbi s konkurencijom ponašala nešto tromije pri promjeni pravca pa je osjetno gubila na dinamici vožnje udvoje.
Kako bi aktualna verzija prošla u izravnoj usporedbi s rivalima, do daljnjega ostaje - misterij. Continental je drugi na listi velikih proizvođača koji je izostao u ovoj usporedbi, jer aktualni road attack potkraj ljeta treba dobiti nasljednika.
No, dosta o onima kojih nema, fokusirajmo se na one koji su tu. Počinjemo od avona. Njegovo „porijeklo vrsta“ ne krije sportske gene, što je vidljivo i u nazivu gume. Na suhome vrlo dobar, no na mokrome - ispod prosjeka. Sport-touring guma u današnjoj konkurenciji mora biti „sveznalica“, što VP2 sport - nije.
Prava suprotnost avonu su michelin i dunlop. Pilot road 2 2CT i roadsmart odlične su gume, allrounderi u pravom smislu te riječi. Iako zajednički dijele prvo mjesto, razlike među njima su očigledne. Michelin je, kao i puno puta dosad, pokazao da je na mokroj podlozi neupitan, dok se dunlop nešto bolje snašao na suhome.
Što je s ovogodišnjim prinovama? Ni metzeler roadtec Z6 interact, a ni pirelli angel ST nisu uspjeli ozbiljnije ugroziti vodeći dvojac u poglavljima upravljivosti, preciznosti ili ponašanja u graničnom području. Od njih smo, jer su najsvježiji, očekivali puno više.
Cesta, suha podloga
Jednako je ipak različito
Kao testni motocikl odabran je tipični brzi tourer - suzuki bandit 1250. No, kasniji rezultati testa pokazali su da je odabir motocikla mogao biti više usmjeren prema - sportu. Naime, limite su u ovom slučaju uvijek postavljali oslonci za noge i glavni stajni oslonci, a ne mogućnosti nagiba guma.
Analizom datarecordinga može se doći do vrlo važnih
karakteristika guma
U segmentu preciznosti dunlop je nijansu bolji od avona, dok su michelin, metzeler i pirelli potpuno izjednačeni. Ipak, jednako je na kraju ipak različito, jer svaki pneumatik ima svoje specifične adute.
Zaključak: u konačnici je dunlop roadsmart najbolji izbor za sport-touring vozače koji preferiraju dinamičnu i oštriju vožnju, dok je avon VP2 sport prva alternativa. Michelinu roadu 2 2CT može se zamjeriti jedino osjećaj prebrzog padanja u nagib.
Mokra podloga
Kod najnovijih - ništa novo
Dok su na suhome rezultati prilično izjednačeni, na mokrome je sve jasno. Na 1,6 km dugoj ruti testnog poligona Mireval, koja je cijelo vrijeme bila „potopljena“ jednakom količinom vode, dominirao je michelin! Bilo da se radi o preciznosti, gripu u zavoju, gripu pri ubrzavanju ili pak o širini graničnog područja - pilot road 2 2CT daleko je najbolji izbor za kišu.
Različiti svjetovi. U Omegi su vidljive najveće razlike između pobjednika michelina i posljednjeg avona
U poglavlju kočenja michelinu se pridružuje dunlop. Između njihovih rezultata i ostatka ekipe velika je rupa, nakon koje slijede metzeler i pirelli, dok je „fenjeraš“ - avon. On velike slabosti iskazuje u kriterijima gripa, preciznosti i upravljivosti, dok pomalo iznenađuje da upravo dvije najnovije gume - angel ST i roadtec Z6 interact - ne donose ništa novo.
Kod metzelera, kao i na većini starijih modela, do izražaja opet dolazi tromost u promjeni pravca, dok pirelli (guma koja dolazi iz istog koncerna) ostvaruje gotovo identične rezultate.
Zaključak: po tko zna koji put michelin je najbolji na mokroj podlozi. Pilot road 2 2CT je čak sedam bodova bolji od drugoplasiranog roadsmarta. Podjednako kao pobjednik uvjerljiv je i gubitnik ove kategorije. Avon debelo zaostaje za pretposljednjim pirellijem.
UKUPNI POREDAK
Avon VP2 sport
Masa: sprijeda 4,5 kg, straga 6,1 kg
Zemlja porijekla: Engleska
Cijena: -
Ocjene
Cesta, suha podloga (123 boda, 2. mjesto)
Odlično drugo mjesto nimalo ne čudi, jer avon VP2 sport pozitivne karakteristike izvlači iz sportskih gena. Tako se na suzukiju banditu 1250 ponaša upravljivo i neutralno, a čak i u agresivnijoj vožnji osjećaj s podloge vrlo je direktan. Moment uspravljanja pri kočenju u zavoju zanemariv je. U prvim kilometrima, dok je guma bila nova, shimmy-efekt je bio snažnije izražen, a kasnije se smanjio na najmanju moguću mjeru.
Mokra podloga (61 bod, 5. mjesto)
Grip je u nagibima vrlo loš, a zbog toga pate preciznost upravljanja i upravljivost. Pri ubrzavanju stražnji kotač proklizava, a pri kočenju suzukiju banditu treba osjetno duži put zaustavljanja.
Zaključak
Vozačima orijentiranima na sportsku vožnju avon će biti jedan od favorita. Veselje će trajati sve dok ne padne kiša, jer tad vožnja prerasta u klizanje na ledu.
Ukupno: 184 boda, 5. mjesto
Dunlop roadsmart
Masa: sprijeda 4,5 kg, straga 6,9 kg
Zemlja porijekla: Francuska
Cijena: prednja809 kn, stražnja 1081 kn
Ocjene
Cesta, suha podloga (125 bodova, 1. mjesto)
Sam naziv gume je zapravo projekt. Roadsmart u svakodnevnoj upotrebi oduševljava odličnim gripom i dobrim povratnim informacijama. Kroz cijeli kut nagiba vozna svojstva su neutralna, a dodatne bodove dunlop osvaja i za dobru upravljivost. Moment uspravljanja pri kočenju u zavoju vrlo je malen, a u vožnji udvoje roadsmart potpuno zadržava svoje kvalitete.
Mokra podloga (79 bodova, 2. mjesto)
Na mokroj podlozi roadsmart nastupa vrlo impresivno. Odlikuju ga odličan grip pri ubrzavanju, kao i u nagibu, te vrlo kratki zaustavni putovi. Zahvaljujući širokom i dobroćudnom graničnom području roadsmart je prava preporuka vozačima koji često putuju po kiši.
Zaključak
Podjednako senzacionalan na suhome i mokrome, roadsmart se nameće kao prvi izbor u testnoj petorci. Pravi allrounder za sve prilike.
Ukupno 204 boda, 1. mjesto
Metzeler roadtec Z6 interact
Masa: sprijeda 4,3 kg, straga 6,7 kg
Zemlja porijekla: Njemačka
Cijena:
prednja 953 kn, stražnja 1265
Ocjene
Cesta, suha podloga (118 bodova, 3. mjesto)
Metzelerova nova verzija Z6 pod nazivom interact osvaja dobrim gripom u nagibu, a tijekom cijelog kuta naginjanja ostaje neutralna i mirna. No, neke prijašnje metzelerove „bolesti“ i dalje su prisutne - poput, recimo, teškog početnog spuštanja u nagib. Zbog toga interact zaostaje u brzoj promjeni pravca i lakoći upravljanja - avon, dunlop i michelin tu se pokazuju boljim izborom. Moment uspravljanja pri kočenju zanemariv je, ali se ipak osjeća. U vožnji udvoje ostaje na razini solo vožnje.
Mokra podloga (73 boda, 3. mjesto)
Interact na mokroj podlozi prolazi neprimjetno - u svemu dobar, ni u čemu senzacionalan. Granično područje lako se prepoznaje, a ulazak u nagib trom je i težak.
Zaključak
Ni u najnovijoj izvedbi interact metzeler ne uspijeva nadmašiti konkurenciju. Vozna svojstva kreću se oko zlatne sredine, no i dalje je potrebna prilična količina početnog impulsa da bi se motocikl spustio u nagib.
Ukupno 191 bod, 3. mjesto
Michelin pilot road 2 2CT
Masa: sprijeda 4,6 kg, straga 6,4 kg
Zemlja porijekla: Španjolska
Cijena: prednja 902, stražnja 1200
Ocjene
Cesta, suha podloga (118 bodova, 3. mjesto)
Michelin se u ovom testu pokazuje kao guma s dva lica. S jedne strane pilot road 2CT vrlo je upravljiv, „gladan“ svakog nagiba. S druge strane, ponekad u nagib pada prebrzo, pa kod vozača izazove nesigurnost. Na to vozači sport-tourera obraćaju naročitu pozornost. Vro dobar grip te pozitivna svojstva u vožnji udvoje mogu se navesti kao daljnje vrline te izvrsne gume.
Mokra podloga (86 bodova, 1. mjesto)
Michelin je na mokrome neuhvatljiv. Otvaranje gasa može se izvesti jednako kao i na suhoj podlozi, dok su grip u nagibu te zaustavljanje najbolji od svih testiranih guma. U ovome trenutku ne postoji bolja sport-touring guma od pilota roada 2 2CT.
Zaključak
Zbog raznolikosti i kompletnosti voznih svojstava michelin je i dalje prvi izbor za sport-touring. Njegov nastup na mokroj podlozi impresivan je i izvan mjerila konkurencije.
Ukupno 204 boda, 1. mjesto
Pirelli angel ST
Masa: sprijeda 4,2 kg, straga 6,1 kg
Zemlja porijekla: Njemačka
Cijena: prednja 1000 kn, stražnja 1362 kn
Ocjene
Cesta, suha podloga (118 bodova, 3. mjesto)
Pregršt povratnih informacija, široko granično područje i velike rezerve gripa više su nego dovoljni za većinu sport-touring motocikala. Upravljivost i neutralnost ipak su nijansu slabije od konkurencije, dok je u preciznosti upravljanja vrlo blizu metzeleru Z6. Pri kočenju u nagibu osjeti se moment uspravljanja, a u vožnji udvoje nimalo ne gubi na voznim svojstvima.
Mokra podloga (72 boda, 4. mjesto)
Na mokroj podlozi pirelli je dopadljiv ponajprije zbog dobre povratne informacije te prihvatljivih zaustavnih putova. Zbog uskog graničnog područja angel ST u konačnom zbroju na mokrom završava tek na 4. mjestu. Sličnost s metzelerom interactom, zbog istoga koncerna, očigledna je.
Zaključak
Dobar allround pneumatik koji karakteriziraju odlična povratna informacija i preciznost upravljanja. Na mokrome, unatoč velikoj sličnosti s metzelerom, ipak zaostaje jedan bod.
Ukupno 190 bodova, 4. mjesto
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |