Motorevija
PRETRAGA
2006-06-16 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Mad ass je spoj svakodnevne jurilice i high-tech igračke za dobru zabavu, na što potiču agilnost i upravljivost, a posebno precizan mjenjač i meka polugica spojke



Sachs je vrlo poznato ime, ali u njegovim proizvodima, zbog teškoća u kojima je bila ta sjajna njemačka marka u protekla dva desetljeća, mlađi čitatelji nisu mogli uživati. Sachs Gmbh, naime, najstariji je njemački proizvođač bicikala, mopeda i motocikala, izvorno nastao iz tvrtke Hercules, čiji se motocikli danas u krugovima ljubitelja oldtimera iznimno cijene.
Nakon depresivnih godina dogodio se preokret i Sachs se vraća na put slave. Uz razvoj novih modela mopeda, motocikala manjeg obujma i ATV-a, bilježi i ozbiljan napredak u razvoju mopeda na elektropogon. Ove godine tvrtka slavi 120 godina postojanja, a sigurnija budućnost dolazi i s velikim investicijama azijskih grupacija.



Rezultat je i mad ass 50, bombastični moped istovremeno vrlo sličan modernom mountainbikeu i ogoljelom sportskom motociklu. Taj moped spoj je svakodnevne jurilice koja može i ne mora biti korisno upotrijebljena te high-tech igračke za ludiranje. Jednostavan dizajn skriva mnoge ozbiljne elemente pa taj „guba-moped“ ima četverotaktni motor opremljen klasičnim kick-starterom, ali i minijaturnim elektropokretačem i katalizatorom.
Uz manualni mjenjač s četiri brzine, kao na modelu koji smo isprobali, izrađuje se i s automatskim mjenjačem, a kočnice su više nego kapacitetne. Pomalo šašav, ali zanimljiv dizajn ima i primjereno ime - mad ass. U prijevodu, uz nužno jezično dotjerivanje, to je ni manje ni više nego - luda guza. Očito su konstruktori birali ime pa se Sachsova „luda guza“ u vožnji upravo tako i ponaša.
Vrlo visoko sjedalo za vozača i suvozača tjera vas da, nagnuti naprijed, oslonite tijelo na širok i nizak upravljač. U tom položaju sprintera u niskom startu na uskom, ali čvrstom okviru možete kao biciklom vijugati kroz gužvu. Agilnost i lako upravljanje, a posebno precizan mjenjač i meka polugica spojke, tjeraju vas da se zaigrate, pa je u tim silnim manevrima korisno što mad ass ima širok upravljač koji olakšava upravljanje, a ujedno će vas spriječiti da se zaigrani zavučete u maminu kuhinju.
To je i bio cilj pri konstrukciji ovog pony expressa modernog doba koji, doduše, malo sliči i na neke nove Tomosove modele. U gradu zato očekujte poglede mnogih jer je mad ass doslovno sastavljen od upečatljivih detalja. Sprijeda se za osvjetljenje brinu dvije, jedna iznad druge postavljene leće, a straga LED-ice. Na osnovni okvir s integriranim spremnikom goriva montirani su laki nosači za svjetla, sjedalo i amortizer kao s bicikla, koji se s prednjom klasičnom vilicom brine o komforu. Jedna konstrukcija drži drugu, pa tako nosač sjedala nosi i završni top ispuha.



Iako prozračne rešetkaste konstrukcije, moped teži 85 kg, pa su kočnice očekivano dobre. Stražnja je kombinacija diska i mehanički pokretane čeljusti, kao na biciklu, a prednja je puno ozbiljnija. Disk promjera 260 mm više je nego dovoljan za sigurno zaustavljanje, a doziranje je izvrsno. Tko se voli ludirati, ne mora puno birati - luda guza je pravi izbor.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki Ninja 250 R Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda CBF 600 S Aprilia shiver 750 Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R