2006-06-16 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Mad ass je spoj svakodnevne jurilice i high-tech igračke za dobru zabavu, na što potiču agilnost i upravljivost, a posebno precizan mjenjač i meka polugica spojke
Sachs je vrlo poznato ime, ali u njegovim proizvodima, zbog teškoća u kojima je bila ta sjajna njemačka marka u protekla dva desetljeća, mlađi čitatelji nisu mogli uživati. Sachs Gmbh, naime, najstariji je njemački proizvođač bicikala, mopeda i motocikala, izvorno nastao iz tvrtke Hercules, čiji se motocikli danas u krugovima ljubitelja oldtimera iznimno cijene.
Nakon depresivnih godina dogodio se preokret i Sachs se vraća na put slave. Uz razvoj novih modela mopeda, motocikala manjeg obujma i ATV-a, bilježi i ozbiljan napredak u razvoju mopeda na elektropogon. Ove godine tvrtka slavi 120 godina postojanja, a sigurnija budućnost dolazi i s velikim investicijama azijskih grupacija.
Rezultat je i mad ass 50, bombastični moped istovremeno vrlo sličan modernom mountainbikeu i ogoljelom sportskom motociklu. Taj moped spoj je svakodnevne jurilice koja može i ne mora biti korisno upotrijebljena te high-tech igračke za ludiranje. Jednostavan dizajn skriva mnoge ozbiljne elemente pa taj „guba-moped“ ima četverotaktni motor opremljen klasičnim kick-starterom, ali i minijaturnim elektropokretačem i katalizatorom.
Uz manualni mjenjač s četiri brzine, kao na modelu koji smo isprobali, izrađuje se i s automatskim mjenjačem, a kočnice su više nego kapacitetne. Pomalo šašav, ali zanimljiv dizajn ima i primjereno ime - mad ass. U prijevodu, uz nužno jezično dotjerivanje, to je ni manje ni više nego - luda guza. Očito su konstruktori birali ime pa se Sachsova „luda guza“ u vožnji upravo tako i ponaša.
Vrlo visoko sjedalo za vozača i suvozača tjera vas da, nagnuti naprijed, oslonite tijelo na širok i nizak upravljač. U tom položaju sprintera u niskom startu na uskom, ali čvrstom okviru možete kao biciklom vijugati kroz gužvu. Agilnost i lako upravljanje, a posebno precizan mjenjač i meka polugica spojke, tjeraju vas da se zaigrate, pa je u tim silnim manevrima korisno što mad ass ima širok upravljač koji olakšava upravljanje, a ujedno će vas spriječiti da se zaigrani zavučete u maminu kuhinju.
To je i bio cilj pri konstrukciji ovog pony expressa modernog doba koji, doduše, malo sliči i na neke nove Tomosove modele. U gradu zato očekujte poglede mnogih jer je mad ass doslovno sastavljen od upečatljivih detalja. Sprijeda se za osvjetljenje brinu dvije, jedna iznad druge postavljene leće, a straga LED-ice. Na osnovni okvir s integriranim spremnikom goriva montirani su laki nosači za svjetla, sjedalo i amortizer kao s bicikla, koji se s prednjom klasičnom vilicom brine o komforu. Jedna konstrukcija drži drugu, pa tako nosač sjedala nosi i završni top ispuha.
Iako prozračne rešetkaste konstrukcije, moped teži 85 kg, pa su kočnice očekivano dobre. Stražnja je kombinacija diska i mehanički pokretane čeljusti, kao na biciklu, a prednja je puno ozbiljnija. Disk promjera 260 mm više je nego dovoljan za sigurno zaustavljanje, a doziranje je izvrsno. Tko se voli ludirati, ne mora puno birati - luda guza je pravi izbor.
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |