2008-10-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Supermoto motocikl kineskog porijekla namijenjen mladim vozačima oduševio nas je svojom ozbiljnošću i kompletnom izvedbom s obzirom na pristupačnu cijenu
Iako je dosad na našim testovima prodefiliralo podosta motocikala manjeg obujma i kineskog porijekla, sve dok nismo isprobali njegov supermoto model nemaštovitog imena QM 200 GY-B, proizvođač Qingqi za nas je bio poprilična nepoznanica. No, što god ti znakovi značili, iza njih se krije iznimno privlačan motocikl namijenjen mladim vozačima koji ponajprije žele atraktivno svakodnevno prijevozno sredstvo, i to po prihvatljivoj cijeni.
Naime, tvornica Qingqi jedna je od najvećih kineskih tvornica motocikala i skutera koja je s proizvodnjom motocikala započela još 1964. godine. Sredinom 80-ih tvrtka se udružuje sa Suzukijem, a potom dio japanske tehnologije prelazi u kineske pogone što - kako bi što prije smanjili nelagodu prvog upoznavanja s za mnoge novim imenom - svakako treba spomenuti. Posebice stoga što Qingqijev mali supermoto izgleda moderno i kvalitetno.
Uz to, za taj tip motocikla vozačev je položaj korektan, s mekim sjedalom i dobro postavljenim širokim upravljačem koji će se samo višim vozačima doimati nešto nižim. Oslonci nogu na pravilnom su mjestu i ni u duljoj vožnji ne umaraju, a u oči upada i da su polugice mjenjača te stražnje kočnice malo udaljenije od njih. Unatoč tome, upravljanje je jednostavno i omogućuje da qingqi voze baš svi. Ipak, uvijek se nađe barem jedna zamjerka, a naš testni tim upućuje je tek retrovizorima koji su preusko postavljeni pa vozačevi laktovi zaklanjaju većinu pogleda straga.
S obzirom na usku siluetu motocikla suvozač ima dovoljno komfora pa putujete li obično do škole udvoje, neće biti problema. Također, u vožnji se motocikl ponaša iznimno uzorno, lak je za upravljanje te miran i čvrst do najviše brzine od 108 km (prema instrumentima). Zaštita od vjetra za vozačevu je glavu - uzmemo li u obzir veličinu prednje oplate oko svjetla - cijelo vrijeme izuzetno korektna.
U svakodnevnoj vožnji pak godi i mekše podešen ovjes, pa uz meko sjedalo, unatoč supermoto građi, i na kraćim međugradskim relacijama vozač može lako nizati kilometre. Osim toga, u zavojima je motocikl uzorno poslušan, a vičniji će vrlo lako na njemu započeti s osnovama prave supermoto vožnje. Stoga naodmet zasigurno ne bi bile i nešto kvalitetnije gume od ugrađenih. Međutim, zahvaljujući prednjoj vilici upside-down koja u agresivnijoj vožnji i kočenju duboko tone te uznemiruje prednji kraj taj je „mali supermoto velikih ambicija“ više svakodnevno prometalo, a manje rasni supermoto stroj.
No, obaranje rekorda i nije namjena tog modela. Stoga moramo pohvaliti motor - zrakom hlađeni jednocilindrik ne prevelikog obujma od 200 ccm. Iako koncepcijski nije pretjerano nov, performansama zadovoljava, a u nekim elementima oduševljava. Naime, i hladan i topao lako pali, a premda je opremljen rasplinjačem, u bilo kojem režimu rada gas prima trenutačno i glatko. U vožnji je pak snage dovoljno od malih okretaja, a u svim stupnjevima prijenosa primjetna je iznimno dobra elastičnost motora. Tako i pri nižim brzinama u petoj bez problema možete dodati gas i bez „zatrzavanja“ ubrzavati. Uz to, motor je na nižim okretajima i vrlo tih, pa je - sve dok ne odlučite kroz ispuh protjerati više sape - vožnja sasvim relaksirajuća. Zatim isti postaje glasniji s obećavajućim tutnjanjem iz stražnjeg topa, ali i s ponešto više vibracija na osloncima nogu. Uz samo razvijanje snage pohvale zaslužuju svakako i precizan petobrzinski mjenjač kratkog hoda te potrošnja goriva u mješovitoj vožnji od samo 2,9 litara na 100 km.
Za kočenje brinu valoviti disk sprijeda te bubanj straga. Iako s obzirom na performanse motocikla kočnice zadovoljavaju, stražnji bubanj reagira poprilično tupo. S druge strane prednja kočnica radi zadovoljavajuće, no pritom traži nešto intenzivniji stisak na polugicu.
Osim što nas je ugodno iznenadio svojim performansama, QM nas je razveselio izuzetno dobrom završnom obradom te opremom. Osim toga, instrumenti su sastavljeni od analognog brzinomjera i okretomjera među kojima se nalaze kontrolne lampice te pokazivač položaja mjenjača. Premda je za sunčana vremena njegovo pokazivanje teško vidjeti, to je osobito korisna informacija za vozače početnike. Povrh toga, stražnje svjetlo izrađeno je LED-tehnologijom, a vozač na raspolaganju ima i alat u bočnom plastičnom pretincu.
Za mlađe naraštaje koji prednost daju motociklima, a posebice supermotu, QM je pun pogodak za svakodnevicu te stjecanje iskustva. Stoga je logično da taj Qingqijev model ne krije velike ambicije među mlađim kupcima, a poštena cijena od 16.900 kuna svakako će pridonijeti njegovoj popularnosti.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |