Motorevija
PRETRAGA
2006-10-13 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Piaggio ovaj model proizvodi u dvije verzije, a mi smo testirali življu, s dvotaktnim motorom Hi-PER2. Zbog agresivnijeg izgleda liberty 50 S kategoriziran je kao prvi sportski skuter s velikim kotačima



Piaggio liberty 50 čest je na našim cestama. Elegantan i okretan, plijeni poglede. No, možda ste primijetili i nešto drukčiju verziju, na kojoj upečatljivo narančasto slovo S označava sport. Čak da i ne znate što to slovo znači, pogled na liberty 50 S reći će vam sve: graciozni liberty dobio je „trkaću“ notu i postao prvi sportski skuter s velikim kotačima.

Za razliku od ovalnog svjetla na upravljaču, S ima svjetlo u obliku slova V, integrirano u prednji dio skutera. Pokazivači smjera također su premješteni i sad su na upravljaču, a zašiljene linije prednje oplate skuteru daju robusnost. Kromirani dijelovi standardne izvedbe (prigušivač, retrovizor, vilica), kao i naplaci, sad su crni, a sportskom izgledu doprinose i tattoo-grafike.
Usprkos agresivnom izgledu, liberty 50 S vrlo je udoban. Mekano sjedalo u sivo-crnoj boji i s narančastim prošivima pruža maksimalan komfor, a položaj sjedenja nimalo ne umara. Kad sjednete i krenete, osjećate potpunu kontrolu, preglednost i upravljivost. Sve dok ne treba kočiti. Iako poluge pritisnete gotovo do kraja, maksimalan učinak kočenja izostaje - sigurni smo da div poput Piaggia to može odraditi i bolje. Treba pritom imati na umu da je naš skuter bio limitiran na 50 km/h, a u suprotnom bi zaustavljanje bilo i problematičnije.



Zbog spomenutog zakonskog ograničenja izbjegavali smo ceste izvan grada, gdje ovaj skuter ne može parirati putnoj brzini ostalih vozila. U minuse bismo mu mogli upisati i malo mjesta za noge te nešto bučniji agregat. Ali, zato je pluseva mnogo više. Veliki kotači osiguravaju mu lak i siguran prelazak preko tramvajskih tračnica, rupa i neravnina na cesti. Mala potrošnja omogućuje mu puno prijeđenih kilometara s jednim spremnikom, a mala masa veliku upravljivost.

Ploča s instrumentima vrlo je pregledna, a uz uobičajene, kao što su brzinomjer (u kilometrima i miljama, također izgleda sportski), brojač kilometara, pokazivač razine goriva i lampice, tu je i sat. Okrugli retrovizor je uz lijevu ručicu na upravljaču i pruža dobru preglednost. Ispod sjedala je dovoljno prostora za jet-kacigu, a u prednjoj oplati možete držati sitnije stvari. Odmah iznad pretinca je kukica za vrećicu, ali poveća količina u njoj smetat će vam za noge.


 
Sve u svemu, liberty 50 S je osvježenje u svijetu skutera s velikim kotačima, a pogotovo u klasi do 50 ccm. Pritom je od standardne verzije skuplji zanemarive 103 kune! Oznaku S, pak, možete shvatiti kao sport, stabilnost, sigurnost ili, naposljetku, kao sloboda, i to agresivnija. Jedino vam još preostaje odabrati između triju atraktivnih boja - crne, crvene i sive.





KTM 690 Duke
KTM 690 Duke

KTM 690 Duke

�daje

Obujam: 654 cm3

Snaga: 65 k (48 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 67 Nm @ 5500rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 160/60 ZR 17

Obujam spremnika: 13,5 l

Dužina: 148,5 kg

Maksimalna brzina: 200 km/h

KTM
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R