Test | Piaggio beverly tourer 300ie - Putnik idealan za grad
Uz neznatne promjene na području agregata, gradski skuter beverly nije samo zadržao bogato naslijeđe, već i uspio u teškom zadatku. Naime, sada je – bolji no prije
|
Promjena? Ubrzanje je odsad munjevito |
Link na službene stranice modela
Zamislite sliku bilo kojeg talijanskog grada. U jednima osjećate miris drevne civilizacije i tragove starog Rima, u drugima opažate snažan trag srednjovjekovne gradnje, a treći su pak otvoreni muzeji renesanse! No, primijetit ćete nešto što im je svima zajedničko, a riječ je o suvremenoj kulturi skutera! Svi, klinci i srednjoškolke, zatim poslovni ljudi u odijelima te žene u suknjama, pa čak i pokoja bakica – svi voze skutere! Dok se kod nas tek usporeno budi svijest o praktičnosti tih vozila za grad, u Italiji je ona već duboko integrirana u svakodnevni stil života.
|
Vožnja na beverlyju je ugodna i ne umara |
Upravo je to okruženje gdje se začeo i u kojem trijumfira jedan beverly. Zahvaljujući izraženom elegantnom dizajnu lako se prepoznaje već na prvi pogled, a poznat je u nizu inačica kroz nekoliko generacija. Uz to, dobrodošla novost u ovom slučaju je inačica beverly tourer 300, nasljednik nešto manjeg modela 250. U teoriji, povećani su promjer i hod jednocilindarskog motora quasar što rezultira većim okretnim momentom u nižim okretajima te smanjenom potrošnjom. U praksi, ta se promjena osjeti kod ubrzanja od starta koje odsad postaje gotovo munjevito.
No, zaboravimo na tren sve što znamo o prethodnoj inačici i proučimo beverly 300 objektivno i individualno. Talijanska elegancija će vam se ili svidjeti ili neće, ali beverly se na prvom mjestu uklapa u kriterije vozača koji ponajprije traže skuter pitomog izgleda, a pritom se mogu voziti uvijek i svugdje. Primjerice, na poslovni sastanak ili na izlet, s kravatom ili u trenirci – beverly se uklapa u ideju vozača koji traže skuter za sve. Isto tako, zanimljivo je da se zbog tog dobroćudnog izgleda – kada se provezete i sparkirate na pločniku – ni pješaci ne uzbuđuju. Uz to, i zvuk mu je neusporedivo dobroćudniji od motocikala koji „plaše djecu na igralištu“. Naime, radi tiho i uglađeno, a pri niskim brzinama odaje dojam da ga pokreće elektromotor. Sve u svemu, vanjski mu je nastup neobično pitom – kao da uopće nije riječ o skuteru od velikih 300 kubika.
Međutim, u voznim karakteristikama beverly tu veličinu nimalo ne skriva. Štoviše, motor je pun snage, a prijenos je podešen idealno za grad. Na primjer, stojite na semaforu i čekate da se upali zeleno svjetlo. Zasvijetlilo je žuto, vi okrećete ručicu gasa te munjevito ostavljate automobile za sobom. Ubrzanje od nule gotovo se može opisati kao da ga lansira mali katapult. Taj se munjeviti nastup nastavlja do 60 gdje još uvijek poteže izvrsno, skroz do 100 km/h, a tek tada taj quasar postaje lijen i nevoljko vas vuče do najviših 125 km/h – što je prva od karakteristika koje ga čine skrojenim baš prema mjeri gradske vožnje. Također, treba naglasiti da su discipline u kojima trijumfira vožnja „start-stop“ te juriš „od semafora do semafora“.
Osim toga, i dimenzijama se uklapa u idealnu sliku vozila kakvo nam treba u gradu. Rekli bismo da je neobično kratak i lagan za svoju veličinu, a prema sposobnosti manevriranja između kolona automobila ne zaostaje ni za znatno sitnijim skuterima od 50 ccm. Uistinu, iz oba je svijeta preuzeo najbolje – okretnost skuterčića i snagu maksi-skutera.
Nadalje, vožnja na beverlyju je udobna i ne umara. Veliki kotači u kombinaciji s udobno podešenim ovjesom izvrsno amortiziraju neravnine na cesti. Uz to, položaj je vrlo prirodan i opušten, a podnica dovoljno niska da i viši vozači sjede s prirodno svinutim koljenima. Pohvalu zaslužuje i osjećaj mirnoće motora, a vibracija gotovo da i nema. Pravokutni i klasično izvedeni retrovizori stoje savršeno stabilno i mirno u svim brzinama vožnje te još jednom stvarate iluziju vožnje na elektroskuteru. No, osim vozača, na udobnost se požaliti ne može ni suvozač. Naime, sjedalo je fizički uzdignuto što omogućuje dobru preglednost bez naginjanja, a držači za ruke su pouzdani. Isto kao i vozač, suvozač se neće umarati ni tijekom duljih vožnji.
|
Za putovanja nije loš, ali za grad je savršen |
Što se kočnica tiče, iznimno su snažne i savršeno se doziraju. No dobro, već je drugi put u ovom testu upotrebljena riječ „savršeno“, ali osjećaj kočenja je naprosto idealan. Kako vi zamislite, tako kočnice hvataju. Od najfinijih usporavanja pa do naglog stajanja, disk sprijeda i straga slušaju svaku vašu želju.
Poslije svih pohvala ostaje pitanje – što možemo zamjeriti ovom beverlyju? Možda jedino lažno predstavljanje pod imenom „tourer“. Ime „city“ svakako bi bilo znatno primjerenije. Uz to, kod tourera bismo voljeli vidjeti nešto veći prtljažni prostor, a sada smo se namučili tražeći kacigu koju možemo staviti ispod sjedala. U duljim vožnjama bez stajanja naodmet ne bi bila ni povremena promjena položaja sjedenja dok je ona ustvari ograničena na jedan položaj bez kosih oslonaca. Ni najviša brzina nije ostvarenje snova, stoga se na njenu višu vrijednost nitko ne bi bunio, kao ni na podesivo, ili barem neznatno više vjetrobransko staklo. Sve u svemu, za putovanja beverly tourer nije loš, ali za grad on je – savršen! Upravo zahvaljujući toj vrlini beverly je stekao vjerne obožavatelje i obožavateljice koji danas, uz model 300, za malo više novaca dobivaju još i više.
Zajednica | Komentari