2007-11-28 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Hrvoje Grgić | |
Moderniziran i stilski dotjeran, udoban i brz putni metropolitan iz Piaggiove kuće zove se X-evo i u ponudi je s trima agregatima - 125, 250 i 400 ccm. Najjači krase vrlo linearan razvoj snage te iznimna lakoća upravljanja
Kada žarko želite da vam se dogodi nešto lijepo, tada vam se na koncu to uistinu i dogodi. Nakon prvog maratonca u našoj redakciji - piaggia X8 250 - poželjeli smo skuter slične koncepcije i namjene, ali trunku jači. Naravno, „pucali“ smo na novi pogonski agregat obujma 400 ccm i evoluirani X8, koji se u Piaggiovim katalozima od ove godine može pronaći pod nazivom X-evo.
Moderniziran i stilski dotjeran, udoban i brz putni metropolitan osvanuo je tako u našoj redakciji kao maratonac kojim ćemo u sljedećih godinu dana prevaliti 20.000 km i o tome vas redovito izvještavati u svojim izvještajima.
No, za početak smo sabrali svoja prva iskustva i dojmove. Ispod elegantnih linija pokrivenih metalik crnom bojom skriva se mnoštvo promjena u odnosu na prethodnika - instrumenti, oslonac za suputnika, prednja svjetla, blatobran! Međutim, nama je najzanimljiviji pogonski agregat pa nas je razveselilo što nas je dopao toliko priželjkivani od 400 ccm, a osim s njim, X-evo je dostupan još i kao 125-ica te 250-ica s već okušanim Quasarovim motorom.
Zahvaljujući obujmu od 400 ccm i snazi od 34 KS primjetno su se povećala ubrzanja i najviša brzina. Od 20 pa sve do 150 km/h 400-tka ubrzava nevjerojatno linearno, a kazaljka brzinomjera se na kraju zaustavlja na brojci 165. Stoga ne čudi da se povećanjem performansi povećala i potrošnja, koja je nakon prva dva punjenja spremnika prosječno bila 4,1 litru na 100 km.
Usprkos suhoj masi od čak 197 kg, X-evom se upravlja vrlo slično kao s njegovim prethodnikom, a to znači lako i sigurno. Pritom je njegov ovjes točno na granici udobnog i sportskog, s vrlo dobrim povratnim informacijama i preciznom upravljivošću. Ipak, primjetno je da se taj skuter u odnosu na svog prethodnika ponaša malo više motociklistički, a jedan od razloga su i 14-colni naplaci koji se ugrađuju na 400-tku. Time je skuter dodatno dobio na sigurnosti u zavojima te na stabilnosti pri vožnji na pravcu.
Uski upravljač, koji je podignut nešto više nego je uobičajeno za tu klasu, ne smeta u punim zakretanjima nogama, a sjedalo je široko i udobno poput fotelje u dnevnoj sobi. Samo bi vozačima nižeg rasta moglo biti nezgodno jer je sjedalo na visini od 790 mm, a njegova širina dodatno otežava kontakt nogu s podlogom. Zaštita od vjetra je za pohvalu, osobito za ramena, a jedino vozačev vrat trpi poprilično neugodne udare vjetra. Naime, vrh vjetrobranskog stakla točno je u visini naših očiju pa strujanje zraka završava na vratu, što poslije dulje ture postaje nelagodno.
Već smo napomenuli da je Piaggiov novi GT stilski iznimno dotjeran. Tu prije svega mislimo na bogate i pregledne instrumente, koje i proizvođač naziva „automobilskima“. Analogni brojač okretaja i brzine dominiraju veličinom, nešto je manji pokazivač količine goriva u spremniku, a središnje je postavljen displej s prikazom dnevnog i ukupnog brojača puta. Isto tako, u oči upada šestoznamenkasti prikaz ukupno prijeđenog puta, što dovoljno govori o namjeni tog skutera - gutanje kilometara.
Budući da je verzija od 400 ccm teža i brža od ostalih, trebalo je unaprijediti i kočni sustav. Tako se na najjaču verziju sprijeda ugrađuju dvostruki diskovi promjera 240 mm čije je doziranje precizno, a učinak dovoljno snažan. Mogao bi biti i snažniji, no kočnice su - kao i sve na tom skuteru - podređene linearnosti radi prilagodbe željama njegovih kupaca.
Premda je stražnji kotač 14-colni, mjesta pod sjedalom ima u izobilju, iliti u brojkama - 56 litara. Do prostora se stiže kroz stražnji poklopac ili podizanjem sjedala, i to pritiskom na prekidač na upravljaču ili ključu.
X-evo 400 već je na hrvatskom tržištu, a ni njegova cijena nije nepoznanica - stoji 41.860 kuna. Pritom možete izabrati između triju ponuđenih boja - sive, crne i plave, i nadograditi ga mnoštvom dodatne opreme, primjerice većim vjetrobranskim staklom, alarmom ili koferom.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |