2008-01-18 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Odličan GT-skuter u najpopularnijoj klasi obujma 250 ccm doživio je promjene koje su ga učinile još boljim u svakodnevici i na duljim putovanjima. Evoluirani model - temeljen na vrlinama modela X-8 - moderniji je, luksuzniji i prilagođeniji vozaču.
Deja vu - iliti osjećaj „već viđenog“ - na svojoj smo koži gotovo svi iskusili, a premda nije do kraja razjašnjen, često je dokaz da imamo paralelno pamćenje koje gotovo da i ne poznajemo. Kada nam je na test stigao novi Piaggiov skuter X-evo 250, glavom nam je protutnjila misao - deja vu! Nije li se to već dogodilo lani, nije li nas tada obuzeo isti osjećaj kad smo vozili naš maratonac X-8?
No, ubrzo smo se vratili u javu i uvidjeli da je Piaggiov deja vu ipak ponešto drukčiji negoli u našim sjećanjima, ponajprije u svemu poznat i u svemu pomalo bolji. Budući da je prethodni model X-8 tijekom godina postao sinonimom za GT-klasu skutera, Piaggio želi da svaki kupac novog modela X-evo osjeti upravo ono što smo mi osjećali. Po jednima dosadan izgled, a po drugima savršen spoj praktičnosti, aerodinamike i komfora od X-osmice napravio je svojevrstan brand koji su mnogi izabrali zbog tog fantastičnog spoja skutera za svaki dan i putne lađe kojom se može vrlo daleko otploviti, i dalje od prvotnih očekivanja.
Štoviše, u verziji opremljenoj motorom obujma 250 ccm kombinacija je još bolja, a da bi se postiglo savršenstvo, trebalo je poraditi na ponekoj sitnici koja je ukazivala na, primjerice, jeftinu izradu ili lošu završnu obradu. No, sada to pripada prošlosti jer je novi model - koji iza X nosi dodatak evo od evoluzione - uistinu evoluirao u još bolji skuter.
Iako je mehanika novog modela ostala gotovo identična starome, čelični okvir pretrpio je lagane izmjene koje su ga ukrutile, olakšale i smanjile vibracije na njegovom prednjem kraju. Isto tako, X-evo je profitirao i od modela MP3, od kojeg je „ukrao“ luksuznije instrumente i opremu. Sve zajedno spojeno je u X-evu na pravi način, tako da do izražaja dođu već poznate karakteristike modela X-8, ali i novine što su mu bile prijeko potrebne da pronađe put do „srca“ kupaca koji u tom segmentu prije svega biraju razumom.
Da bi se poboljšala zaštita vozača od vjetra, vanjština - koja je i dosad zadovoljavala - blago je redizajnirana, a pokazivači smjera sprijeda su se premjestili pa sada više nisu integrirani sa svjetlom, nego su smješteni u posebnim kromiranim kućištima. Isto tako, prednji je blatobran - u odnosu na prijašnji položaj kada je bio vezan za vilicu - odnedavno spojen za prednju oplatu, što će mu zbog manjih vibracija zasigurno produljiti vijek trajanja. Nama se prvo rješenje više sviđalo, no ruku na srce dugovječnost i zaštita od prljavštine uvelike su važniji od ljepote.
Napokon je i dašak luksuza na skuteru pronašao svoje mjesto. Naime, retrovizori su u boji, a instrumenti su izmijenjeni i sada su istovjetni onima na modelu MP3. Drugim riječima, vozač između dva analogna pokazivača brzine i okretaja odsad na raspolaganju ima multifunkcionalni displej s mnoštvom informacija poput - recimo - razine goriva, temperature rashladne tekućine i informacija putnog kompjutora.
Osim izgleda valja svakako pohvaliti i informaciju o prelasku na rezervu kada putni kompjutor - da bi vozač točno znao ostvareni doseg - uz signalizaciju počinje odbrojavati prijeđene kilometre. S druge strane, ergonomija vozačeve pozicije nije se mijenjala, tako da X-evov vozač još može nesmetano uživati u izvrsnoj zaštiti od vjetra za noge, dobrom položaju upravljača u rukama te mekanom sjedalu i prostranoj podnici s dvama položajima za smještaj stopala.
Zahvaljujući iznimno preglednim retrovizorima većina vozača i vozačica naći će idealan položaj za dužu vožnju, a u gradskoj vožnji kreni-stani niže će im sjedalo omogućiti dobar oslonac za noge. Povrh toga, vozač na put može u dobrom društvu jer suvozač sada ima jako koristan i na duljem putu spasonosni naslon za leđa. Međutim, premda se suvozač više toliko ne umara i smanjen mu je pritisak na leđa, mora biti spreman da će pri većim neravninama tvrdi stražnji kraj sjedala prenositi udarce do njegove stražnjice.
Pod sjedalom - gdje mjesta ima za dvije integralne kacige ili ponešto „sitnica“ dužine do 80 cm - još je prava raskoš od 56 litara obujma koju konkurencija, nema dvojbi, teško može dostići. Zahvaljujući kombinaciji 14-colnog prednjeg i 12-colnog stražnjeg kotača, te stražnjoj gumi širine 130 skuter se u vožnji ponaša izvanredno, u nagib pada lako, a potpuno je miran do najviše brzine od 128 km/h (140 km/h prema instrumentima).
Za angažiraniju vožnju ovjes je zadovoljavajuće tvrd, ali i dovoljno dobro podešen da mekanim sjedalom ublaži grube neravnine na kolniku. Kočnice su tipične Piaggiove, ponešto tvrde na pritisak, djeluju s neznatnim zakašnjenjem, ali uvijek na vrijeme zaustavljaju skuter. Vrlo je vjerojatno da je Piaggio njihovo djelovanje prilagodio širokom spektru kupaca, te je stoga bilo neizbježno da svojim djelovanjem nikoga ne iznenade.
Na koncu ostaje motor - stari znanac koji nas uvijek iznova razveseli učinio je to još jednom. Doduše, u X-evu se - u odnosu na model X-8 - bori s nekoliko kilograma mase manje, a snagom od 22 KS u svim režimima vožnje pruža dovoljno potiska. Ubrzanja s mjesta jednolična su i smirena, a u gradu dostatno brza da se jednostavnim „bježanjem“ prema naprijed izbjegnu automobili između semafora. Također, izmjerili smo mu prosječnu potrošnju od 3,2 litre na 100 km što sa 12-litrenim spremnikom pruža pravu putnu autonomiju.
Sve u svemu, poslije kao od šale prevaljenih 20.000 km na X-osmici bilo nam je nadasve zanimljivo isprobati najnoviji model koji blago osvježen nudi još više komfora i užitka. Za 34.990 kuna X-evo 250 može i u vašu garažu, što je - s obzirom na ponuđeno - poštena cijena, a i u skladu je s ostalima u klasi. Ako ste vi jedan od kupaca kojem su iskoristivost, zaštita od vjetra i izdašni prtljažnik ispred svega, „evoluirani deja vu“ mogao bi biti vaš izbor.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |