2008-07-24 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Modelom satelis 500 Peugeot iznosi svoju definiciju otmjenog, sportski ambicioznog variomat-tourera! No, francuska dinamika, stil i luksuz ovaj put imaju i izuzetno poštenu cijenu
Profinjeno, otmjeno, elegantno, zanosno - peugeot satelis 500 čak i na bočnom osloncu rijetke ostavlja ravnodušnima. Njegova ekstravagantna i korpulentna pojava, pokraj svih zavodljivih vrlina ipak će vas ponajprije natjerati da priupitate - koliko sav taj decentni luksuz treba platiti?
U slučaju te GT 500-tke - svakako ne previše! Izdvojiti 43.599 kuna za putni maksi skuter opremljen provjerenim Piaggiovim pogonskim agregatom master s dvjema svjećicama, ubrizgavanjem goriva, izvrsnim integralnim sustavom kočenja s tri diska i čelično opletenim crijevima, raskošnim instrumentima te pozamašnim prostorom pod sjedalom uistinu je poštena ponuda.
Osim toga, satelis 500 - iako je predviđen kao GT-skuter putnih vrlina - nudi i veliku dozu sportske osobnosti što je primjetno prije svega u voznosti, te reakcijama kočnica. S druge strane, vozači skloniji dinamičnijoj vožnji iznimno brzo uvidjet će da je zahvaljujući 14-colnim naplacima padanje u zavoj neutralno i lako, a prolazak kroz zavoj stabilan i miran - kao da uopće nije riječ o divu koji na vagi pokazuje nemalih 222 kg! Kočnice pak reagiraju na najmanji dodir i doziraju se - savršeno! Stražnja je u svome radu nešto mekša, a prednja koči gotovo u manirima sportskih motocikala.
Što se tiče motora, sušta je suprotnost dinamici i voznosti. Kultura i mirnoća rada na zavidnoj je razini, primanje gasa meko, a ubrzanja linearna. Satelis 500 ne ubrzava brutalno poput nekog brzog vlaka i ne može se podičiti ekstremnom najvišom brzinom (160 km/h prema instrumentima), no zato je put kazaljke pokazivača brzine zahvaljujući izvrsno podešenom variomatu nevjerojatno ujednačen.
Potrošnja u vožnji na magistralnoj cesti može se spustiti čak ispod četiri litre na 100 prijeđenih kilometara, a na autocesti će master često „popiti“ više od pet litara! Takvo nešto ne bi trebalo čuditi, s obzirom na već spomenutu masu vozila i zavidnu razinu komfora koja ide uz tu klasu.
Kad smo već kod komfora - sjedalo je udobno i dobro podstavljeno, ruke su ispružene, a smještaj nogu opušten. Kao jedini veći ergonomski neodostatak mogli bismo istaknuti tek vjetrobransko staklo, odnosno njegovu visinu. S udarcima vjetra točno u predjelu očiju problema će imati viši vozači, tako da njima savjetujemo ugradnju povišenog vjetrobrana.
U prostor pod sjedalom pristupa se sa stražnje strane, a sjedalo se diže poput petih vrata na automobilima. Povrh toga, prostor je prostran i u njega stane jedna integralna i jet-kaciga, te uobičajene sitnice kao primjerice pojas ili rukavice.
No, to nije sve. Osim svih upečatljivih detalja, zavidne razine završne obrade te dobro osmišljene koncepcije, Peugeot je na satelisu ipak uspio zabiti i neke „autogolove“. Naime, nedopustivo je na skuter s takvom dozom sporta i profinjenosti staviti klasične gume touring michelin gold standard koje mu osjetno ograničavaju vozne karakteristike.
Drugi nedostatak išao bi na račun instrumenata, odnosno pokazivač goriva u spremniku, čiji se „kvadratići“ dižu i padaju kako im je volja. Dakle, prvi će pasti poslije 60 km vožnje, drugi poslije 70 km, a kada vam preostanu tri razine tijekom vožnje u zavoju i grubljih zaustavljanja, pokazivač će katkad zatreperiti kao da ste na rezervi!
Osim tih nedostataka satelis 500 izvrstan je GT-skuter koji u sebi spaja dinamiku, stil i luksuz! Svoju će konkurenciju, zahvaljujući poštenoj cijeni, natjerati da se dobro zamisli i počeška po glavi.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |