2009-06-14 , Autor: Thomas Schmieder, Danijel Puljek, Slike: Motorevija | |
Na prezentaciji u Rimu bili smo u prilici isprobati novi Moto Guzzijev model V7 caffe classic, izrađen kao podsjetnik na slavni model V7 sport iz 1972. godine
Ponedjeljak je ujutro, a mir prekida poziv iz Moto Guzzija. Pozivaju nas na prezentaciju novog modela V7 caffe classic i drugih obnovljenih modela zasnovanih na poznatoj Guzzijevoj mašini obujma 750 ccm – nevade i posebne inačice grisa 8V.
Naravno da ćemo doći. Rim, vječni grad gdje nas očekuju također vječni, zrakom hlađeni V-twinovi s po dva ventila po cilindru koji su jedni od najdugovječnijih u Guzzijevoj ponudi. S glomaznim cilindrima postavljenima okomito na smjer vožnje tako da ih oplahuje struja vjetra te neizostavnim „povlačenjem“ u stranu zbog momenta radilice pri dodavanju gasa na mjestu, ti motori prvi upadaju u oči, čak i uz silne rimske spomenike unaokolo.
Model V7 caffe classic ustvari i nije nešto novo u ponudi, no za zaljubljenike tog brenda važnija je priča koju taj motocikl donosi te neizostavni dio povijesti na koji podsjeća. Naime, caffe classic je uz nekoliko preinaka izveden iz modela V7 classic koji je kao novitet predstavljen za 2008. godinu. Skladno i klasično oblikovan, s nepogrešivim retro stilom i poznatom mehanikom te s ponešto „scrambler“ detalja, V7 classic je zapravo izrađen po uzoru na model istovjetnog imena iz 1967. godine.
Isto tako, tom filozofijom i iz gotovo istih dijelova, bez ikakvih razvojnih dosega, izrađen je model V7 caffe classic – kao hommage slavnom modelu V7 sport koji se proizvodio od 1972. do 1974. godine. Iako je model V7 sport za to vrijeme bio iznimno napredan model koji je iz obujma od 750 ccm istiskivao tada visokih 62 KS, imao ciklistiku koju je japanska konkurencija tek trebala dosegnuti, te je već tada probio magičnu brojku od 200 km/h, njegova je reinkarnacija sasvim drukčija.
Tridesetak godina kasnije, motor istog obujma s dva ventila po cilindru opremljen ubrizgavanjem i katalizatorom ispoljava „tek“ 48 KS, a cjelokupna ciklistika caffe classica nije osjetno modernija od one iz vremena originala. Danas su se vremena promijenila, i nema ni potrebe da takav model sruši svjetski brzinski rekord, već da se svidi vozačima koji traže robusno svakodnevno vozilo koje osim izgleda krasi i ponešto karizme. Pridruže li se njima stariji, koji se sjećaju originala iz svoje mladosti i odluče romantično zaviriti u prošlost, to je već dovoljno zainteresiranih koji će V7 caffe poželjeti u svojoj garaži.
Za njih, i one koji Moto Guzzijeve čari prvi put otkrivaju, V7 caffe nudi ugodan zvuk motora koji linearno razvija snagu te se u srednjim okretajima ponajbolje osjeća. Mjenjač je također ugodan, no pri prebacivanju u višu brzinu nešto dužeg hoda. Nažalost, još uvijek je opremljen samo s pet stupnjeva prijenosa, iako se u određenim režimima izuzetno čisto osjete prednosti koje bi donio stupanj više te ponešto drukčiji proračun. Osim toga, ponašanje kardana pri ubrzanju i nagle promjene brzina naniže su standardni i bez velikih trzaja te je vožnja u većini slučajeva ugodna.
Za suvozača na caffe classicu nema mjesta jer je pravi caffe racer tradicionalno jednosjed Visoko podignuti prigušivači, osim dinamike i sportskog štiha, omogućuju i pogled na ne prelijepo kućište kardana
Vozača zato smeta sjedalo koje ga potiskuje prema uskom spremniku goriva na kojem koljena ne nalaze oslonca. Pridodamo li tome za caffe racere tipičan M-upravljač, vozački položaj ne možemo ocijeniti ležernim, ali ni pretjerano sportskim. Budući da je to ipak stroj za samostalno spoznavanje vlastitih granica, za suvozača nema mjesta. Što se voznosti tiče, one su postavljene transparentno, pa se caffe classic vozi lako i bez pretjeranog osjećaja za masu motocikla. Talijani su relativno kratak međuosovinski razmak za taj tip motocikla popravili otvorenijim kutom glave okvira, a upravljivosti dodatno pridonose uske gume od kojih je prednja u dimenziji 18 cola.
Za kočnice pak brine Brembova kombinacija disk-bubanj koja svoj posao solidno odrađuje, isto kao i komforna Marzocchijeva prednja vilica te stražnji Sachsovi amortizeri podesivi po tvrdoći opruge. Valja spomenuti i da je testirani motocikl bio opremljen Metzelerovim gumama lasertec, a osobno smatramo da bi tom modelu bolje pristajao Bridgestoneov model BT 45. Predstavljeni V7 caffe classic Moto Guzzi je marketinški mudro priklonio i Ducatijevom modelu sportclassic za sve koji žele jeftiniju inačicu podjednako vrijedne prošlosti. Izbor pravih Guzzijevih ljubitelja ionako se zna.
Obujam: 744 cm3
Snaga: 48 k (36 KW) 6800 rpm
Okretni moment: 55 Nm @ 3600rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 110/90–18
Stražnja guma: 130/80-17
Obujam spremnika: 17 l
Dužina: 182 kg
Maksimalna brzina: 174 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |