2009-04-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
S vrhunski oblikovanim Megellijevim šminkerom – modelom sport 125 R – koji je stigao iz engleskog dizajnerskog studija SLD, bit ćete najveći frajer u gradu
Prvi dojam je najvažniji! Često o njemu ovisi sve ostalo - spoj s djevojkom iz snova, poslovni razgovor, prolaz na teškom ispitu i drugo. Kada bolje razmislimo, prvi je dojam odgovoran za sve. Tako je bilo i za upravljačem Megellijevog sportskog modela za mlade sport 125 R, koji smo bili u prilici testirati, a pritom su nas pratili pogledi prolaznika svih dobnih skupina. Prvi dojam radio je za nas, no ne zbog vozača skrivenog kacigom, već zbog izvrsno oblikovanog motocikla u crno-crvenoj kombinaciji boja. Drugim riječima, Megelli je radio upravo ono za što je stvoren – privlačio je poglede, a nas je oduševio položajem sjedenja te lakoćom upravljanja.
No, krenimo redom. Megelli je ustvari dizajnerski uradak zasnovan na jednostavnom zrakom hlađenom motoru koji potpisuje tajvanski gigant Sym. Vizija dizajnera u poznatom engleskom dizajnerskom studiju SLD koji se i inače bavi dizajniranjem motocikala za poznate brendove kao primjerice Triumph ili Ducati, bila je jasna. Napraviti motocikl kojem mladi nipošto neće moći odoljeti te ga postaviti u „njihovu“ klasu od 125 ccm, i to na bazi jednostavnije tehnike i iznimno povoljne cijene. Nadalje, svima koji žele poboljšati performanse – kako bi im radost bila potpuna – ponuditi cjenovno povoljan kit snage. Dečki iz SLD-a u tom su i uspjeli.
Uz to, izvrsna silueta bogata sportskim detaljima, oplata koja obavija crveni cjevasti čelični okvir i još bolje, cjevastu stražnju vilicu od aluminija, te detalji poput minijaturnih sportskih instrumenata, valovitih kočnih diskova te dvostrukih prednjih svjetala megelli čine nadaleko prepoznatljivim. Agresivan i dinamičan izgled većina promatrača lako zamijeni za znatno veći model neke renomirane japanske ili talijanske marke. Također, vizualni je dojam, posebice nadodamo li dobru završnu obradu, za čistu peticu. Dakle, za postati i ostati glavnim frajerom u školi i više nego dovoljno!
Za razliku od stilskih elemenata mehanika je osjetno manje raskošna, i to radi svrhe – minimaliziranja cijene. Kako su dinamičke osobine tih motocikala klase 125 i inače ograničene zakonom, tako nije imalo smisla pretjerivati s performansama koje bi ionako bile ograničene, a znatno skuplje. Stoga se megelli 125 r temelji na jednostavnom zrakom hlađenom jednocilindrašu koji proizvodi tajvanski Sym, poznat u svijetu po svojim skuterima. Motor u osnovnoj verziji razvija 11 KS i, iako nije sklon pretjeranoj vrtnji, u srednjim je okretajima – da bi se u gradskoj vožnji dobro iskoristio – dovoljno elastičan. Previše mu može biti samo ozbiljna uzbrdica ili vožnja u dvoje po jakom vjetru kada se ne mogu ostvariti maksimalne performanse. Inače, motor uz odličan zvuk iz auspuha pod sjedalom potjera motocikl čak do 132 km/h (prema instrumentima) uz prosječnu potrošnju od 3,5 litara na 100 km. Nešto teže prihvaća gas hladan i pod čokom pri hladnijem vremenu ga treba dulje grijati, no na radnoj temperaturi ga odlično prihvaća. Želi li se motor držati u okretajima najviše snage, što – budući da radi besprijekorno – nije nikakav problem, petobrzinski mjenjač treba često koristiti. Primjetan je samo nešto veći hod polugice mjenjača prema gore koji bi svaki vozač trebao prilagoditi vlastitom ukusu.
Okvir i ovjes pak potpuno zadovoljavaju mogućnosti motora. Dapače, cjevasti okvir uzorno je krut i čak ni pri maksimalnim opterećenjima ne dopušta nikakva uvijanja. Uz to, ovjes je podešen na udobnost i u gradu je – budući da sportski oblikovano sjedalo nije pretjerano debelo podstavljeno – pravi spas. Stoga prednja vilica pri oštrom kočenju katkad dođe na blok. Kočnice su uzorne i temeljene na moderno oblikovanim valovitim kočnim diskovima. I jedna i druga doziraju se korektno, a jedini prigovor ide polugici prednje kočnice koja se ne može podesiti po odmaku, što bi svakako pridonijelo boljem osjećaju pri kočenju vozačima različite veličine šake.
Kada se sve zbroji, ne čudi što maleni megelli dobro ide i na pravcu i u zavojima, gdje ugrađene gume nepoznatog imena pokazuju zavidan grip.
Na kraju na red stiže ergonomija. Iako izgleda kao rasni sportaš, megellijeva vozačka pozicija je umjerena, s ne pretjerano niskim upravljačem ni visokim osloncima nogu. No, zato je vožnja po gradu i kada traje dulje, što je važno svima koji će ga koristiti svakodnevno, sasvim podnošljiva. Međutim, suvozačevo bi mjesto, koje osim uskog sjedala ne nudi ni jedan drugi rukohvat ni oslonac, svakako moglo biti bolje. Budući da se nigdje drugdje ni ne može prihvatiti, očito su dizajneri pretpostavili da će suvozačica očarana vozačem te motociklom isti tren u vožnji pasti u zagrljaj.
Dakle, želite li isprobati ovo posljednje te biti najveći šminker u kvartu, svakako će vas razveseliti megellijeva cijena. Ona je, naime, izuzetno prihvatljivih 22.990 kuna.
Obujam: 124,1 cm3
Snaga: 11 k (8,2 KW) 8,500 rpm
Okretni moment: 9 Nm @ 7,500rpm
Prednja guma: 100/70-17
Stražnja guma: 130/70-17
Obujam spremnika: 8 l
Dužina: 110 kg
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |
Kako mogu da porucim stage II kit za megelli 125r iz hrvatske posto Petrol Lavori Rijeka nema email adresu na koju bi mogao da ih kontaktiram? Pozz