Motorevija
PRETRAGA
2009-04-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

S vrhunski oblikovanim Megellijevim šminkerom – modelom sport 125 R – koji je stigao iz engleskog dizajnerskog studija SLD, bit ćete najveći frajer u gradu





Prvi dojam je najvažniji! Često o njemu ovisi sve ostalo - spoj s djevojkom iz snova, poslovni razgovor, prolaz na teškom ispitu i drugo. Kada bolje razmislimo, prvi je dojam odgovoran za sve. Tako je bilo i za upravljačem Megellijevog sportskog modela za mlade sport 125 R, koji smo bili u prilici testirati, a pritom su nas pratili pogledi prolaznika svih dobnih skupina. Prvi dojam radio je za nas, no ne zbog vozača skrivenog kacigom, već zbog izvrsno oblikovanog motocikla u crno-crvenoj kombinaciji boja. Drugim riječima, Megelli je radio upravo ono za što je stvoren – privlačio je poglede, a nas je oduševio položajem sjedenja te lakoćom upravljanja.

No, krenimo redom. Megelli je ustvari dizajnerski uradak zasnovan na jednostavnom zrakom hlađenom motoru koji potpisuje tajvanski gigant Sym. Vizija dizajnera u poznatom engleskom dizajnerskom studiju SLD koji se i inače bavi dizajniranjem motocikala za poznate brendove kao primjerice Triumph ili Ducati, bila je jasna. Napraviti motocikl kojem mladi nipošto neće moći odoljeti te ga postaviti u „njihovu“ klasu od 125 ccm, i to na bazi jednostavnije tehnike i iznimno povoljne cijene. Nadalje, svima koji žele poboljšati performanse – kako bi im radost bila potpuna – ponuditi cjenovno povoljan kit snage. Dečki iz SLD-a u tom su i uspjeli.



                              

Uz to, izvrsna silueta bogata sportskim detaljima, oplata koja obavija crveni cjevasti čelični okvir i još bolje, cjevastu stražnju vilicu od aluminija, te detalji poput minijaturnih sportskih instrumenata, valovitih kočnih diskova te dvostrukih prednjih svjetala megelli čine nadaleko prepoznatljivim. Agresivan i dinamičan izgled većina promatrača lako zamijeni za znatno veći model neke renomirane japanske ili talijanske marke. Također, vizualni je dojam, posebice nadodamo li dobru završnu obradu, za čistu peticu. Dakle, za postati i ostati glavnim frajerom u školi i više nego dovoljno!

Za razliku od stilskih elemenata mehanika je osjetno manje raskošna, i to radi svrhe – minimaliziranja cijene. Kako su dinamičke osobine tih motocikala klase 125 i inače ograničene zakonom, tako nije imalo smisla pretjerivati s performansama koje bi ionako bile ograničene, a znatno skuplje. Stoga se megelli 125 r temelji na jednostavnom zrakom hlađenom jednocilindrašu koji proizvodi tajvanski Sym, poznat u svijetu po svojim skuterima. Motor u osnovnoj verziji razvija 11 KS i, iako nije sklon pretjeranoj vrtnji, u srednjim je okretajima – da bi se u gradskoj vožnji dobro iskoristio – dovoljno elastičan. Previše mu može biti samo ozbiljna uzbrdica ili vožnja u dvoje po jakom vjetru kada se ne mogu ostvariti maksimalne performanse. Inače, motor uz odličan zvuk iz auspuha pod sjedalom potjera motocikl čak do 132 km/h (prema instrumentima) uz prosječnu potrošnju od 3,5 litara na 100 km. Nešto teže prihvaća gas hladan i pod čokom pri hladnijem vremenu ga treba dulje grijati, no na radnoj temperaturi ga odlično prihvaća. Želi li se motor držati u okretajima najviše snage, što – budući da radi besprijekorno – nije nikakav problem, petobrzinski mjenjač treba često koristiti. Primjetan je samo nešto veći hod polugice mjenjača prema gore koji bi svaki vozač trebao prilagoditi vlastitom ukusu.



Okvir i ovjes pak potpuno zadovoljavaju mogućnosti motora. Dapače, cjevasti okvir uzorno je krut i čak ni pri maksimalnim opterećenjima ne dopušta nikakva uvijanja. Uz to, ovjes je podešen na udobnost i u gradu je – budući da sportski oblikovano sjedalo nije pretjerano debelo podstavljeno – pravi spas. Stoga prednja vilica pri oštrom kočenju katkad dođe na blok. Kočnice su uzorne i temeljene na moderno oblikovanim valovitim kočnim diskovima. I jedna i druga doziraju se korektno, a jedini prigovor ide polugici prednje kočnice koja se ne može podesiti po odmaku, što bi svakako pridonijelo boljem osjećaju pri kočenju vozačima različite veličine šake. Kada se sve zbroji, ne čudi što maleni megelli dobro ide i na pravcu i u zavojima, gdje ugrađene gume nepoznatog imena pokazuju zavidan grip.
 
Na kraju na red stiže ergonomija. Iako izgleda kao rasni sportaš, megellijeva vozačka pozicija je umjerena, s ne pretjerano niskim upravljačem ni visokim osloncima nogu. No, zato je vožnja po gradu i kada traje dulje, što je važno svima koji će ga koristiti svakodnevno, sasvim podnošljiva. Međutim, suvozačevo bi mjesto, koje osim uskog sjedala ne nudi ni jedan drugi rukohvat ni oslonac, svakako moglo biti bolje. Budući da se nigdje drugdje ni ne može prihvatiti, očito su dizajneri pretpostavili da će suvozačica očarana vozačem te motociklom isti tren u vožnji pasti u zagrljaj.

Dakle, želite li isprobati ovo posljednje te biti najveći šminker u kvartu, svakako će vas razveseliti megellijeva cijena. Ona je, naime, izuzetno prihvatljivih 22.990 kuna.



Može i snažnije

Uz serijsku izvedbu motora u ponudi tvrtke Petrol Lavori Rijeka su i kitovi snage za ovaj model, i to – ovisno o broju komponenti te mogućnostima povećanja snage – u dvjema inačicama. Tako se kitom stage 1 koji uključuje drugi keramički cilindar, klip s klipnim prstenima, Mikunijev rasplinjač s prirubnicom, pojačanu spojku te set pripadajućih brtvi obujam motora može podići na 150 ccm, a snagu na 15,5 KS. Cijena kita je 1990 kuna. Za one kojima ta faza nije dovoljna, tu je i kit stage 2 koji uz navedene dijelove (cilindar i klip s prstenima većeg promjera) uključuje još i ojačanu radilicu, a time se postiže povećanje obujma na čak 180 ccm te snaga od 18,6 KS. Cijena kita stage 2 je 2699 kuna, a montaža nije uračunana u cijenu.





2012-09-06 22:18:23

Kako mogu da porucim stage II kit za megelli 125r iz hrvatske posto Petrol Lavori Rijeka nema email adresu na koju bi mogao da ih kontaktiram? Pozz

2011-05-06 17:21:49

Megelli sport 125 R

Megelli Sport 125 R

�daje

Obujam: 124,1 cm3

Snaga: 11 k (8,2 KW) 8,500 rpm

Okretni moment: 9 Nm @ 7,500rpm

Prednja guma: 100/70-17

Stražnja guma: 130/70-17

Obujam spremnika: 8 l

Dužina: 110 kg

Megelli
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R