Motorevija
PRETRAGA
2008-08-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Najnoviji skuter iz obitelji dink dosad je najjači new dink 200, novodizajnirani model osebujnog izgleda i solidnih osobina za gradsku i kraću međugradsku vožnju

Novo je uvijek dobro, govorili su naši stari. Pritom su ponajprije imali na umu nerijetku situaciju da novi motocikl ili skuter mogu samo gledati u izlogu, a voziti rabljeni u tko zna kakvom stanju. No, danas se ta stara mudrost može rjeđe čuti jer smo u prilici raspravljati o tome što je među novima dobro, a što bolje. Tako je razmišljao i Kymco kada je predstavio novi, dakle bolji - new dink 200 AFI.



Među iznimno velikom i šarolikom paletom proizvoda tog proizvođača neki modeli uvijek su bili prepoznatljiviji od drugih. Ponajprije zato što su bili više istočnjački oblikovani, što god to značilo. Naime, ti su modeli uvijek imali karakterističnu priču - jednima su bili ružni, a drugima odlični. Kod Kymca takav je oduvijek bio model grand dink, koji je svojom karakterističnom vanjštinom često odskakao od klase i „svijetlio“ u mraku. Tako su na njegovim temeljima, a vjerojatno želeći izraditi za europske oči prikladniji model, Kymcovi dizajneri oblikovali novi model new dink 50, a potom i veće inačice od kojih je posljednja ova o kojoj pišemo.
New dink 200 tako podsjeća na grand, ali ima i dovoljno svoje osobnosti da bi ga se uistinu moglo nazvati novim. Tako je prednjica skutera izmijenjena, s velikim otvorima za zrak, a najvažnija promjena je prebacivanje retrovizora s niske pozicije na oplati na upravljač. Cjelokupna figura izgubila je oble linije i postala više „uglastom“ što tom modelu znatno više pristaje. Prostrano sjedalo, naslon za vozača i stražnji kraj gotovo su jednaki kao na izvorniku.
Uz to, novi je dink stigao negdje između trenutačnog europskog dizajnerskog standarda i pomalo zastarjelih istočnjačkih detalja poput pokraj upravljača izvedenog otvora za spremnik goriva ili grubo, na rate, oblikovane stražnje strane prednjice. No, sve u svemu novi je dink neobičan, ali privlačan i sada od ostalih odskače toliko da bi bio primijećenim.
Kada ga promatrač odluči provozati, prvo što upada u oči je solidna završna obrada i poprilično mnogo zanimljivih detalja. Tako je vozačka pozicija komforna, a sjedalo dovoljno meko za dužu vožnju. Osim toga, upravljač je dignut visoko i možda nešto previše povučen prema nazad, no vozaču osigurava dobru kontrolu skutera. Podnica je također na pravom mjestu, ravna je i gradski nisko postavljena, a vozač može smjestiti noge i na prednje, kose oslonce na prednjici kako to i priliči modelima koji koketiraju s klasom GT.
Međutim, ta je pozicija nažalost samo dobro zamišljena, no zapravo ne previše korisna, jer je kut prednjih oslonaca preoštar i noge ne mogu dugo biti na njima. Ostalo oko vozača je korektno. Pritom svakako treba spomenuti analogno-digitalne instrumente, izrazito lijepe i korisne danju, ali i noću, kada su osvijetljeni plavičastim pozadinskim svjetlom. Za razliku od njih, vjetrobran nije toliko raskošan, nego prati sužavajuće linije prednje oplate i na višim brzinama ograničeno štiti vozača od vjetra.
To je, čini se, tako jer novi dink - osim što dizajnerski koketira s nekoliko klasa skutera - isto čini i sa svojom namjenom. Iako ima neke elemente GT skutera, dink je zapravo gradsko-međugradsko vozilo za svaki dan i tako je i oblikovan što potvrđuje i izbor agregata za njega. Također, Kymco je taj model namjerno smjestio u tzv. međuklasu 200 u kojoj zbog jeftinijih i višestruko iskoristivih skutera vlada poprilična gužva.
Za borbu ovdje dink ima dobre argumente. Zasnovan je na provjerenom motoru obujma 178 ccm opremljenom ubrizgavanjem koji razvija ne pretjerano velikih, no dovoljnih 15-ak KS, te robusnoj mehanici i solidnoj opremi. Zato u vožnji gradom novi dink nema većih nedostataka, a s mjesta grabi punim dahom i brzo postiže gradske putne brzine, ali i najvišu brzinu dobrano iznad 100 km/h.

   

Također, agregatu koji je nešto slabiji od konkurencije može se spočitavati samo poveća buka pri grubljem radu s ručicom gasa i kolebanje variomata na okretajima tik iznad praznog hoda. Tada nekakav osjećaj zastajkivanja prethodi pravilnom „razmotavanju“ variomata i kretanju prema naprijed.
Uz to, ovjes je za kymco iznimno mek i udoban, a skuter se lako vozi na svim brzinama. U gradskom vijuganju pomažu dobri retrovizori koji su napokon na pravom mjestu. Kočnice tjeraju osmijeh na lice svojim ugodnim doziranjem, čvrstim stiskom, a posebice gotovo motorističkim osjećajem na polugicama pri bilo kojem intenzitetu kočenja. To će, nema sumnji, cijeniti osobito vozačice koje će s manje angažmana moći postići odlične zaustavne puteve u gradu.
Prtljažni prostor dovoljan je za integralnu i u pokojem slučaju i jet-kacigu, što je dovoljno imajući na umu poveći motor ispod podnice. Suvozaču je namijenjeno prostrano sjedalo straga, oslonci nogu na rasklapanje te već poznati naslon za leđa. Premda je njegova funkcija više vizualna nego stvarno praktična, ovisno o stasu suvozača i suvozačice zna koristiti.
Novi dink i cjenovno je privlačan. Naime, u Hrvatskoj stoji nepunih 24.000 kuna što je korektna cijena u odnosu na konkurenciju izvan i unutar vlastite kuće. Štoviše, za taj iznos novi dink nudi poznatu Kymcovu pouzdanost, dosta prostora i komfora te pomalo specifičan izgled.
Dakle, kome se svidi kombinacija, za new dink uistinu može reći - novi je bolji.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R