2009-08-30 , Autor: Danijel Puljek, Slike: GEC | |
Kymco je svoj poznati maksi skuter predstavio u pojačanoj sportskoj inačici opremljenoj jačim motorom i ubrizgavanjem
Već dobro poznati Kymcov maksi skuter Xciting predstavljen je u novoj sportskoj
inačici R koja izgleda izvrsno te pokazuje kako dosad nisu bili iskorišteni svi
dizajnerski potencijali tog modela. Uz to, novi R je – i po pitanju izgleda i
po pitanju mehanike – pravi pomak. Dok je vanjski izgled dotjeran dobro odmjerenim
sportskim detaljima, kao primjerice valovitim kočnim diskovima, u crveno
bojenim kočnim čeljustima te prepoznatljivim R-oznakama na izvrsno izabranoj
bijeloj boji, promjena ima i ispod oplata.
Naime, kako mu i ime kaže, tako novi model pokreće novi agregat većeg obujma
od dosad „standardnog“ motora od 250 ccm. Iako je povećanje obujma „stalo“
ustvari na 270 ccm, nekoliko dodatnih ccm i još važnije – umjesto rasplinjača
ubrizgavanje goriva – donijeli su osjetnu promjenu karaktera. Tako je R iznimno
snažan u svim režimima rada i u paru s uvijek dobrim Kymcovim variomatom
izvrsno ide i u gradskom režimu kreni-stani i na otvorenoj cesti. Također, potrošnja
se zadržala unutar granica klase i na 100 km kreće se prosječno oko četiri
litre, a najveći je pomak vidljiv u međuubrzanjima. Dok je motor opremljen
rasplinjačem tu pokazivao manjak želje za primanjem gasa, novi motor kreće kao
ispucan te do najviše brzine iznad 130 km/h ne posustaje. Osim toga, na
zavojitoj magistralnoj cesti više raspoložive snage u srednjim okretajima
popravilo je dinamičke osobine skutera pa – što se motora tiče – Kymcu se mogu
uputiti samo pohvale.
No, s druge strane, kod okvira i ovjesa stvari su ostale bliže izvorniku.
Tako je ovjes – kao i vozačko sjedalo – još uvijek podosta tvrd. To uvjetuje
dobro ponašanje skutera po pravcu i u bržim zavojima, no pri prelasku neravnina
vozačeva stražnjica i leđa su izloženiji udarima. Kočnice zadovoljavaju te
izuzetno korektno zaustavljaju skuter, no nedostaje im transparentnosti na
polugicama te je nešto teže odrediti točku najboljeg hvatanja. Stoga valja
pohvaliti mogućnost podešavanja poluga po odmaku kao i cjelokupnu završnu
obradu skutera.
Iako se Kymco već i ranije isticao brigom za detalje i iznimno kvalitetnim
detaljima te opremom, na modelu R sve je podignuto na još višu razinu. Tako su
uz sveprisutni sportski štih dotjerani instrumenti pa odsad imaju bijelu
podlogu i istaknut logo R. Premda izgledaju osobito privlačno, brojke na LCD-displejima
su presitne, a pri jakom suncu teže se čitaju i simboli signalnih lampica. Po
pitanju ergonomije, Xciting je oduvijek nudio mnogo, a i sada je tako. Tako vozač
sjedi na prostranom sjedalu kojem može zamjeriti tek tvrdoću, noge drži na
prostranoj podnici s dva položaja, a gotovo idealnu krstareću poziciju pomalo
kvari, prema našem mišljenju, previše otvoren upravljač. S druge strane, suvozač
se nema ni na što žaliti, osim možda na – kako bi dohvatio oslonce nogu –
poprilično širok hvat nogama preko oplata skutera, no to više ovisi o stasu
suvozača nego o Xcitingu.
Osim toga, prtljažni je prostor također kvalitetno izrađen, a sastoji se
od prtljažnika na prednjem dijelu sjedala, bočnog prtljažnika koji se može
zaključati na desnom boku prednjice te standardnog prtljažnika pod sjedalom.
Potonji se ne može pohvaliti najvećim obujmom u klasi, ali se svakako može
ponositi opremom. Naime, u njega stane jedna integralna kaciga i ponešto
sitnica, ali za dvije jet-kacige za koje je Kymco namijenio dvije kopče ispod
prednje strane sjedala – nema mjesta. Zato u prtljažniku – budući da je
podstavljen – možete fiksirati i napuniti mobitel te odložiti laptop bez
bojazni od oštećenja. Dodatnu dozu luksuza daje i hidraulični podizač sjedala
koji ga drži u otvorenom položaju, no ne bi bilo naodmet da se sjedalo može
podići nešto više.
Obujam: 270,6 cm3
Snaga: 23 k (17,5 KW) 8000 rpm
Okretni moment: 41,4 Nm @ 5500rpm
Prednja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 - 15
Stražnja guma: 150/70 - 14
Obujam spremnika: 12,8 l
Dužina: 185 kg
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |