2008-05-28 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Vanda Kljajo | |
Jedan od najmanjih skutera u ponudi kineskog proizvođača Keewaya, hurricane 50, može se pohvaliti malom masom, velikom okretnošću i praktičnošću, te kvalitetnom završnom opremom
Na prvi se pogled keeway hurricane 50 čini poput većine malih kineskih skutera kojih su naše prometnice prepune, a može ih se kupiti i u većim trgovačkim centrima. Drugim riječima, ima male kotače, najosnovnije elemente na instrumentnoj ploči te jednostavan dizajn. No, da bi se uočila razlika, treba ga dobro razgledati još jednom.
U oči će vam automatski upasti kvalitetnija završna obrada i izgled malog hurikena, nama poznatijeg kao uragan, za što se pobrinuo Keewayev centar za dizajn koji iznimno uspješno prati svjetske trendove. Tako prednjom maskom dominira pokrov praktičnog pretinca u koji stanu raznorazne sitnice u gradskoj vožnji, pod kojim je smješteno svjetlo. Međutim, njega morate ručno paliti, i to prekidačem na upravljaču, a ne bi bilo loše kada bi se ono, sigurnosti radi, palilo automatski.
Razliku od ostalih čini i dvotaktni motor koji se u trenu odaziva na odvrtanje ručice gasa, a najviša se brzina postiže vrlo brzo te ćete izuzetno lako odmaći autima na semaforu. No, zbog zakonskog ograničenja od 45 km/h, ti će vas auti nažalost ubrzo početi stizati, iako bi hurricane mogao „poletjeti“ i koji kilometar više. Uz to, potrošnja od 2,3 litre na 100 kilometara natjerat će vas da posjete benzinskoj crpki gotovo zaboravite.
Također, skuter je iznimno udoban za vožnju. Sjedalo je meko i profilirano te ni na duljim relacijama ne umara, a mekše podešen ovjes upija neravnine na cesti. Između prednjeg dijela i sjedala ima dovoljno prostora i za više vozače, a podnica je također poprilično prostrana. Veliki retrovizori u gradskoj vožnji omogućuju da vidite sve što se događa iza vas.
Praktična strana „uragana“ očituje se u mnoštvu pretinaca za spremanje svih stvari koje su vam svakodnevno potrebne. Primjerice, u prednjoj maski je već spomenuti pretinac koji se otvara ključem, a pod upravljačem se smjestio uzdužni otvoreni pretinac za sitnice. U prostor pod sjedalom zbog akumulatora neće stati kaciga, no dovoljno je velik da ondje spremite namirnice iz kupovine koju ste usput obavili. I kao da to nije dovoljno, uz hurricane dolazi i kofer koji može primiti do kilogram i pol težine. Masa skutera od samo 80 kilograma omogućit će svakome da ukroti Keewayev uragan te se lako snađe u prometu.
Zamjerke tom malom gradskom prometalu možemo naći jedino u kotačima i kočnicama. Zbog malih dimenzija kotača valja izbjegavati neravnine, rupe i tramvajske tračnice jer postoji poprilična opasnost od pada. Kočnice će vas zaustaviti pravovremeno, no možemo ih opisati samo kao solidne. Sprijeda je disk s mehaničkim sustavom protiv blokiranja, a stražnji kotač zaustavlja bubanj.
Na kraju stižemo do onog što keeway hurricane 50 ponajviše razlikuje od sličnih kineskih primjeraka. Naime, u standardnu opremu tog skutera ubrajaju se daljinsko paljenje, alarm, mehanički sustav ABS, te kofer u boji skutera. Sve u svemu, to kompletno prometalo za vožnju po gradu stoji prihvatljivih 7490 kuna. Izvrstan primjer za malo uloženog i mnogo dobivenog!
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |