2008-03-07 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Novi Keewayev model opremljen motorom obujma 125 ccm nudi pouzdanost i jednostavno odrµavanje, a novom krugu kupaca dopadljiv izgled
S novom sezonom novi trendovi - pravilo je koje ne vrijedi samo na svjetskim modnim pistama. Naprotiv, i u moto svijetu nove su kreacije uvijek dobrodo±le. Jedni vole avangardno, drugi smireno i učinkovito, a upravo to potonje prona±li smo u novom Keewayevom modelu f-act 125.
Kineski je proizvođač u novu sezonu krenuo s podosta pro±irenom kolekcijom, a jedan od svakako zanimljivijih modela je skuter f-act koji je na trµi±tu dosad bio prisutan u slabijoj inačici od 50 ccm. Budući da taj jeftiniji segment trµi±ta, osim najmlađih vozača, radoznalo promatraju i drugi potencijalni kupci - primjerice ne±to stariji koji u svojim vozačkim dozvolama do punoljetnosti imaju ograničenje obujma motora, te svi koji za svakodnevicu trebaju nezahtjevno i pouzdano prijevozno sredstvo - pojava novog f-acta 125 itekako ima smisla.
Novi model Keeway je zasnovao na gotovo nepromijenjenoj mehanici slabijeg modela u koji je ugrađen zrakom hlađeni četverotakta±, ±to u ne±to izmijenjenom obliku pokreće i neke druge dalekoistočne skutere. Uz to, veza između pouzdanog pogonskog stroja i mehanike pokrivena je dopadljivim oplatama zadovoljavajuće zavr±ne obrade. Osnovne linije skutera meke su i privlačne, a dijelom podsjećaju na Yamahin model aerox, ±to će mu kod potencijalnih kupaca svakako donijeti dodatne bodove. Dodu±e, smje±taj pojedinih vijaka na oplati mogao je biti i spretniji jer bi tada ukupan dojam o obradi bio znatno bolji.
Ergonomija vozačkog poloµaja poprilično je dobra, a iako ±iroka i metalnim dodacima uljep±ana podnica nije pretjerano niska, poloµaj koljena u odnosu na upravljač zadovoljava. Tek u punom okretu vi±i će vozači koljenima doći u neµeljeni dodir s ručicama upravljača. Povrh toga, sjedalo je tvrdo i prostrano, a u gradu i na ne±to duµim relacijama dovoljno udobno. Stoga suvozač mora biti zadovoljan s manje prostora - i za straµnjicu i za noge na malenim osloncima nogu - koji su zapravo nastavak podnice. Budući da je motorizacija tog skutera dostatno kapacitetna za voµnju udvoje, korpulentniji bi se suvozači mogli osjećati vi±kom.
Isto tako, za čistu je pohvalu da je skuter straga opremljen malenim nosačem koji sluµi kao priprema za kofer, a ujedno i suvozaču moµe posluµiti kao rukohvat. Premda je agregat neznatno veći od pedesetice, pod sjedalom ima poprilično mjesta. Duboki prtljaµnik moµe primiti i integralnu kacigu, no ne svaku. Pritom ga ne sprečava kapacitet, nego ±irina otvora u koji ne stanu sve ±koljke, pa će kacigu trebati izabrati i prema prtljaµniku.
Zato na instrumente i elektronsku opremu gotovo da nema prigovora. Dva analogna prikaznika, jednostavno i praktično, pokazuju brzinu i količinu goriva u spremniku, a dopunjeni su s nekoliko kontrolnih µaruljica i digitalnim satom. Ipak, budući da je posve demode, ne±to upada u oči, a riječ je o ručnom uključivanju oborenog svjetla za koje smo već naviknuli da se - zbog zakonskih propisa - kod većine drugih modela uključuje automatski. Naravno, bilo bi osjetno bolje da taj detalj zamijene alarm i daljinsko pokretanje na ključu bez kojeg se, ako niste previ±e razmaµeni, moµe.
U voµnji skuter zadovoljava, a nedvojbeno najvi±e komplimenata stiµe na račun motora koji radi glatko, ima ugodan zvuk te lako i sigurno gura skuter do najvi±ih 90 km/h. Za grad sasvim dovoljno, a imamo li pritom na umu i potro±nju od oko tri litre na 100 km, razloga za nezadovoljstvo uistinu nema. Jedini nedostatak motora je da se po hladnijem vremenu nevjerojatno dugo zagrijava na radnu temperaturu. Iako je opremljen automatskim čokom, to oteµava voµnju. Hladan motor nevoljko prihvaća gas, pa je u početku voµnje potrebno njeµnije dodavati gas, a poµeljno bi bilo - barem djelomice - prije voµnje zagrijati motor.
S druge strane, ovjes je standardno tvrd, no i usklađen, pa na neravnom kolniku i pri vi±im brzinama nema prevelikih lelujanja. Tek pri o±trijem kočenju prednjom kočnicom prednja vilica pokazuje da ipak potječe s manjeg modela i da joj usporavanje s visokih brzina nije pretjerano omiljeno.
I tako na red dolaze kočnice. Kombinacija diska sprijeda i bubnja straga u svim je reµimima voµnje dovoljno učinkovita, ali na ručicama ni jedna kočnica ne ostavlja posebno ugodan dojam. Primjerice, straµnja kočnica (bubanj) je u akciji - prije svega zbog konstrukcije - na ručici poprilično spuµvasta te zahtijeva jači stisak, a slično je i s prednjom. Iako dobro hvata i učinkovito zaustavlja, ne moµe se reći da se idealno dozira. Stoga su sredi±nji oslonac skutera i pristup spremniku iza sjedala, budući da itekako olak±avaju svakodnevni gradski µivot, osvojili same pohvale.
Sve u svemu, kao zaključak proizlazi da je f-act - unatoč ponekom nedostatku koji nekim korisnicima to ni nije - svakako privlačan model. S cijenom od 10.990 kuna f-act je vrlo po±tena ponuda koja ne skriva ni porijeklo ni doseg, a većini kupaca koji ciljaju na taj skuter nudi i vi±e nego dovoljno - jednostavnost i pouzdanost. Kako bi stari Latini rekli, de f-acto zanimljivo.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brľi, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |