2008-07-23 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Outlook 125 prvi je Keewayev skuter velikih kotača i obujma većeg od 50 ccm. Oblikom podsjeća na poznate konkurente premium brendova poput Aprilije ili Honde, a po odličnoj cijeni nudi solidne vozne osobine i opremu
Od danas će borba na tržištu gradskih skutera biti još žešća, a izazivač je novodizajnirani, proeuropski nastrojeni, cijenom privlačan istočnjak - keeway outlook 125.
Nakon podosta modela koji su bili skromnijih dimenzija i mehanike, te većinom obujma 50 ccm i koji su naknadno dobivali verzije od 125 ccm, Keeway je predstavio, barem što se njegove ponude tiče, prvi ozbiljniji skuter većeg obujma i velikih kotača. Naziva outlook što bi u prijevodu značilo pogled, gledište, stajalište - Kinezi pokazuju u kojem smjeru promatraju europsko tržište. Stoga outlook sliči nekim europskim i japanskim modelima. Primjerice, na hondu SH i kymco people podsjeća malo, a na apriliju sportcity najviše.
S druge strane, vrlo je vidljivo da Keewayev talijanski dizajnerski studio zna da sportcity strašno vole i vozačice. Dakle, klijentela je na svakom koraku, a posebice kada skuter pokreće motor obujma 125 ccm koji se u europskim zemljama može voziti s B- kategorijom. Outlook nije imao potrebu da bude originalan nego izgledom prepoznatljiv, a ispod skriva jednostavnu mehaniku što rezultira nižom cijenom. Odlična kombinacija za sve.
Napokon je i ergonomija europska s podosta mjesta i za više vozače. Uz to, podnica je gradski niska i ravna, a upravljač s integriranim instrumentima dovoljno visok i dobro položen. Isto je i sa sjedalom, pa su osnovne kote vozačke pozicije izvrsne. To godi i u vožnji i u manevriranju kreni-stani. Smeta zato nešto tvrđe sjedalo koje bi sprijeda moglo biti i nešto uže kako bi vozačeve noge lakše dolazile do podloge. Suvozač sjedi komotno, s nogama na bočnim sklopivim osloncima, a straga mu je na raspolaganju rukohvat i priprema za kofer. On će vam svakako trebati, iako vozite skuter, jer je najveći nedostatak inače odlično osmišljenog modela upravo prtljažni prostor.
Pod sjedalo ne stane ni jedna vrsta kacige, a najviše mjesta troši obujmom ne baš preveliki spremnik goriva. Isto je i s prednjim pretincem za sitnice koji je iznimno plitak, pa se i rukavice u njega moraju nagurati što je posljedica gore navedene kombinacije izgleda i mehanike. Ispod određenih gabarita Kinezi su morali strpati robusniju mehaniku kojom raspolažu. Zato su svugdje morali ukrasti pomalo prostora i po tome je vidljivo da - što se skutera tiče - još uvijek nisu spretni kao europske kuće čijem stilu oblikovanja teže.
Iako je mehanika odnijela ponešto prostora, uzme li se u obzir da je solidna, lakše je to podnijeti. Ponajprije motor koji gotovo nečujno gura skuter do 100 km/h, dobro prima gas i linearno vuče te troši manje od tri litre goriva. Ne bude li mu se karakter s vremenom mijenjao na lošije, isti će biti najzaslužniji za dugovječnu outlookovu popularnost. Njegove performanse prate kočnice, barem donekle. Keeway je outlooku podario dva diska s dvoklipnim čeljustima koji mogu zaustaviti i veće i brže modele. No, osjećaj na polugicama i jedne i druge kočnice je tup i - da bi se aktivirala kočna sila - treba ih podosta stisnuti, što se zasigurno može lako i jeftino dotjerati promjenom kočnog ulja za vozače ili vozačice koji žele potpuno europski kočni ugođaj.
Voznost skutera na zavidnoj je razini, a veliki kotači i dobre gume odlično upijaju neravnine te čisto iščitavaju podlogu kojom vozite. Zato u gradu, ali i prigradskoj cesti nema lelujanja ili osjećaja mlakosti konstrukcije, a skuter putanje prati pravilno i iznimno mirno. Mir kvari ovjes, a posebice nešto tvrđa prednja vilica koja na većim neravninama grubo protrese upravljač. Straga amortizeri rade bolje i mogu se podesiti po tvrdoći pa je vozačeva stražnjica zaštićena.
Osim toga, oprema je na zavidnoj razini, ponajprije instrumenti s plavičastom podlogom te indikatorom temperature rashladne tekućine i količine goriva. Mjerač količine goriva nešto je neprecizniji u pokazivanju, a indikator temperature pojačan je dodatnom kontrolnom lampicom koja indicira rad ventilatora, a koja je u gradu često uključena. Skuter ima i bočni i središnji oslonac, a po Keewayevom običaju bočni je pomognut oprugom za vraćanje što nije bilo potrebno.
Na koncu ponovno umjetnički dojam. Unatoč sitnicama koje se mogu lako dotjerati, outlook je izvrstan skuter za svakoga, osobito kada mu je cijena 13.990 kuna, a jamstvo dvije godine. Bude li u eksploataciji jednako uvjerljiv kao na početnom testu, možemo mu odmah pripisati titulu bestselera u Hrvatskoj i Europi. Nema što, jer skrojen je zaista europski.
Obujam: 125 cm3
Snaga: 12,1 k (8,4 KW) 8250 rpm
Okretni moment: 12,5 Nm @ 6000rpm
Prednja kočnica: 24 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 100/80-16
Stražnja guma: 120/80-16
Obujam spremnika: 7,4 l
Dužina: 130 kg
Maksimalna brzina: 117 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |