2009-04-25 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Vanda Kljajo | |
Mali, ali agresivan hyosung odlučno ruši sve predrasude. Pokazao se kvalitetnim urbanim motociklom, ali i sposobnim terencem
Njegova je cijena 20.700 kuna! Iako inače cijenu spominjemo tek potkraj testa, ovaj smo put – da postavimo stvari u perspektivu – učinili to na početku. Naime, Hyosung je u Koreji poznat po proizvodnji iznimno kvalitetnih bankomata, strojeva kojima dolazimo kada trebamo novac u rukama. S modelom XRX, koji smo odmilja prozvali Kserkso, vjerojatno nećete dobiti novac u ruke, ali zasigurno ćete ga dobro sačuvati. Osim niske startne cijene odlikuje se i minimalnom potrošnjom koja je za vrijeme testa – premda je nerijetko bio izložen višim brzinama i vožnjama udvoje – redovito bila ispod tri litre.
Naravno, nisku mu cijenu nitko nikad nije ni pokušavao osporiti. Često se, međutim, dovodi u pitanje što se za tu cijenu dobiva. Tako ćete po internetskim forumima pronaći dvije vrste kritika – negativne od skeptika te pozitivne od vlasnika koji ga naprosto obožavaju. S druge strane, mi smo mu pristupili bez ikakvih predrasuda – i stalno nas je iznova iznenađivao!
Već na prvi pogled primjetan je atraktivan i agresivan izgled koji nas uvjerava da je riječ o terenskom vozilu. Vizualno je sve na njemu uistinu dojmljivo, a crno-narančasta kombinacija boja stvara iluziju nekog KTM-ovog krosera.
Taj mali enduro ističe se preglednim i minimalističkim LCD-om koji se sastoji od brzinomjera i brojača kilometara uz koje je postavljeno svega nekoliko signalnih lampica – i to je sve. Nema suvišnih informacija, ali ipak smo mu – premda taj nedostatak u toj klasi nije rijedak – zamjerili izostanak pokazivača količine goriva.
Osim toga, otkrivamo praktičan i priručan čok koji se tijekom vožnje može ugasiti te stavljamo ključ u bravicu. Naime, kod jeftinijih motocikala i skutera smo se naviknuli na jeftino izveden mehanizam zaključavanja upravljača, ali ovdje nas iznenađuje izuzetno fina i čvrsta izrada „manje važnih“ detalja.
Također, tu se već dalo naslutiti da nas glavna iznenađenja tek čekaju na cesti. Sjedalo je dovoljno široko i za ugodne dulje vožnje te dovoljno dugo za udoban smještaj suvozača. Zahvaljujući visokom položaju sjedenja vozač se na cesti osjeća nadmoćno, ali nižima će među njima – koji se na semaforima neće osloniti na cijela stopala – taj sjedeći položaj stvoriti probleme. Uz to, visoki položaj uz široki upravljač i velik odmak od tla još jednom nas intrigira da pomislimo da taj „mališan“ u sebi krije dušu krosera, a ne samo gradskog motocikla za mlade.
Isto tako, brojne su nam loše ceste omogućile da upoznamo i zavolimo njegov udoban ovjes. Široka prednja vilica upside-down velikog hoda, a i stražnji monoamortizer u gradskoj su se vožnji pokazali besprijekornima te – neovisno o podlozi te vozačevoj i suvozačevoj masi – pružili udobnost. Penjanje i silasci s rubnika pak nisu nikakav izazov, a u urbanoj sredini teško da se može naći dostojna prepreka.
Dok je iznimno efikasan u situacijama koje zahtijevaju manevriranje, u vožnji po otvorenoj cesti ipak ima tendenciju odstupanja od pravca što je nedvojbeno cijena mekanog ovjesa i općenito visokog profila. Valja reći da je prednja kočnica – u odnosu na supermoto inačicu XRX-a – relativno malog promjera. Ipak, solidno hvata, čak i u iznenadnim situacijama kada se prednja vilica potpuno stisne. Straga koči bubanj i tu se taj enduro također razlikuje od verzije supermoto, no i on se pokazao dovoljnim. Što se mjenjača pak tiče, pouzdan je i precizan te poprilično kratkog hoda, a omogućuje brzo mijenjanje brzina. No, jedina je zamjerka da se katkad dogodi da preskoči neutral.
S druge strane, motor – budući da nas je on možda i ponajviše iznenadio – spominjemo tek sada. Naime, riječ je o agregatu koji u teoriji stvara snagu od skromnih 13 KS, a nije mu potrebna čak ni zakonska blokada za kategoriju A1. No, u praksi smo za četverotaktnu mašinu osjetili zavidnu količinu snage koje ni kod strmih uspona ni u vožnji sa suvozačem nije manjkalo.
Također, ubrzanje je dovoljno da ostavite promet iza sebe, a najviša je brzina prema pokazivaču, uz malu asistenciju vozača koji se radi smanjenja otpora zraka nagne prema naprijed, na testu bila impresivnih 115 km/h, a sa suvozačem tek neznatno niža. Povrh svega, motor je elastičan i već od nižih režima okretaja dosljedno pruža snagu. U praksi to znači sljedeće – na 60 km/h možete prebaciti u petu brzinu i sve do najviših 115 km/h na raspolaganju vam je solidan okretni moment, a na otvorenoj cesti ni jedna druga brzina nije potrebna. Pri višim se brzinama na upravljaču osjete vibracije motora, ali pravokutni te pregledni retrovizori ipak ostaju savršeno stabilnima, i to toliko da se kroz njih mogu pročitati tablice automobila iza vas!
Zbog svih spomenutih iznenađenja, kao i dubokog profila guma naprosto nismo mogli odoljeti, a da ne odemo na šumske staze. Tako kada sjedenje postane neudobno, čvrsti oslonci za noge dovoljno su veliki i čvrsti da se potpuno osloni na njih. Tada smo uvidjeli da ni makadam nije njegova granica. Naime, taj je motocikl solidan enduro, s ovjesom koji podnosi i prave izazove te motorom koji ima snage i za ozbiljne strmine. Stoga će svima koji se rekreativno upute van ceste nesumnjivo pružiti nebrojene sate terenske zabave, a zatim će još uvijek ostati dovoljno atraktivnim za vožnju gradom.
Dakle, prisjetimo li se cijene s početka, XRX 125 D očigledno je premalo cijenjen. Naime, uz kvalitetu i precizno izvedene detalje nema dvojbe da je Hyosung pretjerano korejski skroman. Što se užitka u vožnji te omjera uloženo-dobiveno tiče, Kserkso je pravi car!
Obujam: 124,5 cm3
Snaga: 12,8 k (9,53 KW) 8500 rpm
Okretni moment: 11,05 Nm @ 8000rpm
Prednja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Obujam spremnika: 7,1 l
Dužina: 120 kg
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |