Korejski Hyosung sitnim je
korekcijama doradio svoj najpoznatiji model aquilu 650 te ga na našem tržištu već
u drugoj sezoni učinio još boljim
Za sezonu 2009. aquila je kao i ostali Hyosungovi modeli – koji su se na prošlom
modelu pokazali nepraktičnima ili tehnički nedorečenima – prošla blago dotjerivanje
Iako smo o Hyosungovom modelu aquila prošle godine pisali kao o novitetu na našem tržištu (link na test), zahvaljujući radišnim korejskim konstruktorima, o njemu imamo što reći i ove godine. Naime, za sezonu 2009. aquila je kao i ostali Hyosungovi modeli – koji su se na prošlom modelu pokazali nepraktičnima ili tehnički nedorečenima – prošla blago dotjerivanje.
Premda su izvana promjene gotovo nevidljive, osim nove sheme bojenja, odnosno nove naljepnice u boji na spremniku goriva, u vožnji se iznimno brzo mogu prepoznati. Uz to, iako smo i prošlogodišnji model ocijenili vrlo solidnim motociklom s obzirom na cijenu, uputili smo mu i nekoliko zamjerki, koje su očito primijetili i drugi testni vozači. Tako je primjerice stari model, poslije pokretanja na hladno pri naglom popuštanju gasa katkad imao tendenciju gašenja motora, a uzrok toj pojavi bilo je grubo reguliranje automatskog čoka na ubrizgavanju.
Međutim, sada je aquila opremljena Mikunijevim ubrizgavanjem najnovije generacije, a i Korejci su na oplatama motocikla ponosno istaknuli oznaku EFI. Osim boljeg rada na hladno, novo je ubrizgavanje donijelo mekši rad motora, nešto nježnije reakcije pod opterećenjem te – u odnosu na prijašnjih 80 KS – najvišu snagu od okruglih 60 kW iliti 81,6 KS. Uz rad motora dotjerano je i doziranje prednje kočnice izmjenom kočnih čeljusti te vrste kočnih pločica, a osjećaj na polugici postao je transparentniji. Drugim riječima, u odnosu na prošli model te su dvije dorade glavna promjena, no ne treba zanemariti i nekoliko sitnih, kozmetičkih dorada na motociklu.
Uz rad motora dotjerano je i doziranje prednje kočnice
Naime, sitne, ali važne dorade polaze od ispušnog topa kojem je sada središnji dio oplate – kako bi se pri radu motora smanjila rezonancija – gumiranim dosjedima odvojen od poklopaca. Uz to, kako ne bi dolazilo do dodira pri vibriranju motora u radu ili do uglavljivanja stranih tijela u otvor između lijevog poklopca motora i prednje remenice te štitnika pogonskog remena, isti je proširen. Tkaninom otpornom na temperaturu zaštićena je ekspanzivna posuda sustava hlađenja koja se u gradskoj vožnji kreni-stani pokazala osjetljivom na visoku temperaturu motora. Isto tako, ispred vozača sada su i novi instrumenti koji se prema vanjskom obliku ne razlikuju od starih, ali drukčiji su zato prema izvedbi displeja koji je sada klasičan LCD s odličnom bijelom pozadinom noću, te položaju kontrolnih gumba. Naime, oni su se smjestili iznad displeja i lakše ih je u vožnji podešavati lijevom rukom nego prije kada su bili s desne strane.
Valja napomenuti da je ostatak motocikla ostao istovjetan i dobar kao i prije, pa aquila još uvijek oduševljava ugodnom vozačkom pozicijom easy-ride, niskom potrošnjom koja se kreće oko pet litara na 100 km, čvrstoćom gradnje te razinom završne obrade. Iako je ovdje riječ o dotjerivanju sitnica koje prije možemo nazvati make-upom nego ozbiljnom doradom, činjenica da Korejci nisu čekali ni trena, već da su svoj najvažniji model odmah dotjerali za sljedeću sezonu, za svaku je pohvalu.
Za pružanje boljeg korisničkog iskustva i ispravan prikaz sadržaja ova stranica koristi kolačiće. Kolačići su anonimizirani te u svakom trenutku možete kontrolirati i konfigurirati postavke kolačića u vašem Internet pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati u Pravilima o kolačićima.