2007-07-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
SH 300i je stilski dotjeran skuter koji je Honda namijenila ponajprije µenama, čemu je prilagođena i ergonomija. No, vanjski je ±arm upotpunjen i kvalitetnom mehanikom, ponajprije motorom i kočnicama
Sve u µivotu treba probati, posebno nove stvari - stari je moto pod kojim smo isprobali SH 300i, Hondin maksi skuter s velikim kotačima, predstavljen kao novitet u 2007. godini. Zbog obujma pomalo egzotičan model na na±em trµi±tu, SH nas je privukao i zato ±to na maraton testu imamo njegovu manju inačicu od 150 ccm kojom smo vrlo zadovoljni, ali i činjenicom da je upravo taj manji prethodnik već godinama najprodavaniji skuter u Italiji.
Iako je, uz hornet 600, upravo on stvoren za osvajanje europskog trµi±ta, SH 300i pomalo odskače od vrlo popularne klase 250 i te±ko ga je staviti u okvire konkurencije. Tako je na trµi±tu pomalo zaseban svijet, klasa za sebe.
Honda je tom projektu pristupila vrlo temeljito, ±to se vidi na prvi pogled. Skuter je vrlo dopadljivo oblikovan, a oble linije i gotovo nevidljivi prijelazi na ostale elemente, poput svjetla i pokazivača smjera, odlično su izvedeni. Zavr±na je obrada na visokoj razini, a vidi se utjecaj talijanskih majstora dizajna kao i na manjem modelu. Budući da je namijenjen klijenteli koju gotovo potpuno čine µene, i ergonomija je - uz izgled - tome maksimalno prilagođena. Vozačevo je sjedalo postavljeno na visinu od 785 mm, a uz ravnu i nisko poloµenu podnicu, koja nije pretjerano ±iroka, poloµaj omogućuje sigurno kretanje i stajanje u gradskoj voµnji. Time je olak±ana i manipulacija skuterom pri parkiranju.
Udobnosti u voµnji i lakoći kretanja u mjestu pridonosi i visoko postavljen upravljač koji ne smeta koljenima vozača. Osim toga, nije ni pretjerano ±irok pa, uz namjerno usku i izduµenu siluetu, olak±ava provlačenje kroz gradsku guµvu. Sjedalo bi moglo biti i mek±e, posebno za suvozača, koji se vozi s nogama postavljenima na preklopne nosače na kraju podnice. Zbog tog poloµaja i tvrđe podloge sjedala udarne rupe vi±e osjeća. Mi smo isprobali model s dodatnim koferom montiranim na straµnji prtljaµnik koji je i naslon za suvozača, pa je voµnja s njime ugodnija.
Unatoč tome, u gradskoj voµnji udvoje skuter je zadovoljavajuće udoban, čemu pridonose i 16-colni kotači, koji su i bili osnova za njegovo projektiranje. Pod sjedalo se moµe smjestiti jedna jet-kaciga, ispod njega je i spremnik goriva, a s lijeve unutarnje strane prednjice je mali spremnik za sitnice. Instrumenti su moderno oblikovani, a analogni pokazivači brzine, količine goriva i temperature rashladne tekućine upotpunjeni su multifunkcijskim displejem i signalnim lampicama te dopadljivo ukomponirani u oplatu upravljača, kao i prekidači na ručicama i vrlo upotrebljivi retrovizori.
Vanjski luksuz i ±arm upotpunjeni su kvalitetnom mehanikom, ponajprije motorom i kočnicama. Za SH 300i Honda je razvila novi agregat s četiri ventila po cilindru i modernim sustavom ubrizgavanja goriva PGM-FI poznatim s njenih motocikala i skutera. Snagom od 27 KS i 26 Nm okretnog momenta motor lako pokreće 161,8 kg teµak skuter i vozača na njemu. Čak i kad su na vozilu dva putnika, motor okretanje ručice gasa prima u trenu i bez kolebanja ubrzava u bilo kojoj situaciji, a iznimno je brz i u kretanju s mjesta.
Agregat radi izuzetno tiho, tro±i oko četiri litre na 100 km u normalnoj voµnji, a skuter moµe ubrzati preko 130 km/h, ±to je vi±e nego dovoljno za prevaljivanje i duµih međugradskih relacija. Pri vr±nim brzinama tvrđe pode±eni ovjes ne dopu±ta lelujanje skutera poznato kod konstrukcija s visokim kotačima, nedostaje vjetrobran, a veće udarne rupe osjetiti će samo suvozač. Zato tvrđi ovjes omogućuje odličnu voznost i performanse ravne onima na motociklu pri prolasku kroz sve vrste zavoja. U o±trijoj voµnji do izraµaja dolaze i integralni sustav kočenja koji omogućuje bolju raspodjelu sile kočenja među kotačima i smanjuje zaustavni put. Sustav ABS moµe se naručiti, a njegovom ugradnjom ionako siguran skuter postaje jo± sigurniji.
Sve u svemu, Honda je trµi±tu ponudila vrlo ozbiljan paket, stilski i mehanički dotjerano vozilo koje u odnosu na konkurenciju ima samo jedan nedostatak - relativno visoku cijenu. Kaµemo relativno jer 39.990 kuna odskače od prosjeka klase u kojoj je potencijalna konkurencija, ali i neke performanse također odskaču, pa će ono ±to SH 300i nudi mnogi biti spremni platiti.
Obujam: 749 cm3
Snaga: 125 k (93 KW) 12000 rpm
Okretni moment: 80,4 Nm @ 9500 rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Straľnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70-ZR17
Straľnja guma: 180/55-ZR17
Obujam spremnika: 19 l
Duľina: 196 kg
Maksimalna brzina: 230 km/h
Piaggio MP3 310: Brľi, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |