2008-07-22 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Iako se u vanjštini nije mnogo mijenjalo, ovogodišnji CBF 600 n tehnički je znatno ozbiljniji motocikl od svog prethodnika. Dobro je teško učiniti boljim! Je li Honda u tome uspjela?
Sve bi trebalo biti isto, no ipak je sve drukčije – rečenica je kojom bi se najkraće moglo opisati novu CBF-icu 600, i to u slučaju da je riječ o usporedbi naked i poluoklopljene verzije ili novog modela i prethodnika.
Jedni će tu činjenicu prihvatiti s oduševljenjem, drugi će negodovati! Rekli bismo - sve je stvar gledišta. Tako su mnogi početkom ove godine CBF 600 promatrali iz najčešćeg gledišta - cjenovnog!
Novi motor prenesen iz modela CBR 600 RR-a, odnosno horneta, zamjena rasplinjača modernijim sustavom ubrizgavanja goriva, poboljšan ovjes s mogućnošću podešavanja tvrdoće prednje vilice te aluminijski okvir nisu nudili samo tehnički dotjeraniji i napredniji motocikl, već su ujedno i podebljali završni račun za kupca. CBF 600 n je sa 59.990 kn preko noći od najjeftinijeg četverocilindarskog motocikla na hrvatskom tržištu (49.990 kn) prerastao u pustu želju potencijalno ozbiljnih kupaca motocikala srednje klase.
U međuvremenu cijena je promijenjena u iznimno prihvatljivih 52.990 kn, pa je broj ovogodišnjih kupaca CBF-a zaključno do 30. svibnja već dostigao brojku 51 ili ukupno sedmo mjesto u hrvatskoj prodaji. Dakle, cijena kao aspekt gledišta nedvojbeno je zadovoljena, no što je s „karakternim“ osobinama tog nakeda.
CBF je, dakako, ostao pouzdanim partnerom s prepoznatljivom dozom povjerenja. Drugim riječima, ništa se revolucionarno nije mijenjalo! U usporedbi s prijašnjim modelom primanje gasa ipak je osjetno nježnije i življe. Za rasplinjače karakteristično „štucanje“ pri nižim okretajima sada izostaje, a motor u nižim i srednjim okretajima jednostavno djeluje robusnijim i snažnijim.
Uz to, ubrizgavanje mu u rubrici smanjenja potrošnje goriva nije uspjelo, jer razlike između starog i novog modela jednostavno nisu mjerljive. Ono što je uspjelo učiniti razliku je kultiviranost rada motora i smanjenje vibracija, što je naročito osjetljivo tijekom konstantne vožnje u srednjim okretajima.
Što je s ovjesom? Već smo napomenuli da se od ove godine na prednjoj vilici može podesiti tvrdoća opruge, a tvrdoća opruge stražnjeg amortizera stlačiva je u sedam pozicija. U usporedbi s prethodnom generacijom usklađenost je za nijansu harmoničnija i nesumnjivo više usmjerena sportskom načinu vožnje, no ipak u dovoljnoj mjeri ostaje ona uobičajena CBF-ova svestranost. Radilo se pritom o upravljivosti, stabilnosti ili povratnoj informaciji – ovjes maestralno zadovoljava sve navedene kriterije. Uza sve to, raspolaže i određenom dozom rezerve za vožnju sa suputnikom, te golemu mogućnost dodatnog opterećivanja (čak 195 kg).
Povrh toga, prebacivanja iz zavoj u zavoj padaju izuzetno lako, što je i velika zasluga izvrsno pogođenih guma michelin pilot road te dimenzija 5-colnog stražnjeg kotača, odnosno gume širine 160/60 koja svakako život čini lakšim, osobito na modelu naked koji „živi“ od lakoće gradskog upravljanja i čestih mijenjanja pravaca.
Odlično pogođena ergonomija samo pridonosi tom fenomenu. Naime, ne može se baš mnogo motocikala podičiti takvim skladom, a da pritom koriste toliko jednostavnu koncepciju. Upravljač je svijen nešto uže i pomjeren prema naprijed, tako da će pogodovati i višim vozačima, sjedalo je podesivo u tri visine, a oslonci za noge spušteni su točno ispod vas i svijaju koljena u izuzetno blagom kutu.
Nedostatak prednje oplate jedni smatraju manom, a drugi vrlinom! Ponavljamo - ovisi o točki gledišta, no umjerena vožnja do 130 km/h nikome ne bi trebala previše zagorčavati život - barem ne kada su u pitanju udari vjetra.
Verzija N može se također podičiti, u usporedbi s poluoklopljenom, i ljepšim rješenjem instrumenata. Naime, izvedeni su klasično, okrugli su, a pokazivač goriva smješten je unutar okretomjera.
Ono što na jednom jako izbalansiranom i ujednačenom motociklu poput CBF-a iskače iz uobičajenih okvira su kočnice, no to znalce nipošto neće iznenaditi. Honda je oduvijek puno polagala na sigurnost, a da je sustav prednjih diskova promjera 296 mm i jednostavnih dvoklipnih čeljusti siguran - nesumnjivo jest! Snažnija zaustavljanja moguća su uz iznimno precizno doziranje čak i jednim prstom, a moment ispravljanja pri kočenju u zavoju sveden je na minimum.
Na koncu još preostaje da odgovorimo na pitanje - zašto samo 78 KS? Neki će reći da je u najmanju ruku neobično zašto se tako tehnički dotjeran motor ne može „otvoriti“ na razinu istog agregata iz primjerice - horneta. 78 KS je u Njemačkoj kategorija osiguranja do koje su premije osjetno povoljnije, a CBF 600 je motocikl idejno začet upravo za to tržište. Iako je motor izgledom jednak CBR-ovom i hornetovom, unutra se krije razlika u tipu bregastih osovina, odnosno njezinoj oštrini, te manjem promjeru leptirastih tijela u sustavu ubrizgavanja. Upravo tim promjenama dobiven je linearan razvoj okretnog momenta te kultiviranost agregata, a iznad 8000 o/min zbog istih se razloga počinje „gubiti dah“.
Međutim, ti razlozi novi CBF 600, ni u naked ni u poluoklopljenoj verziji, zasigurno neće spriječiti u pohodu prema vrhu ljestvice najprodavanijih motocikala u Hrvatskoj. Posebice ne nakon što - cijena ponovno štima.
Obujam: 600 cm3
Snaga: 76 k (56 KW) 10500 rpm
Okretni moment: 58 Nm @ 8000rpm
Prednja kočnica: 296 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70-ZR17
Stražnja guma: 160/60 ZR17
Obujam spremnika: 19 l
Dužina: 191 kg
Maksimalna brzina: 210 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |