2006-09-14 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Zamišljen kao poveznica između motociklističkog i skuteraškog svijeta, ovaj Gilerin model dobio je i sasvim logično ime - nexus. Aduti su mu prije svega sportski dizajn preuzet s većeg brata obujma 500 ccm i atraktivna cijena
U klasiku SF-a s početka 80-ih Blade Runner, replikant Roy Batty iz serije Nexus 6, vraća se na Zemlju i traga za odgovorom na ključno pitanje: gdje je granica ljudskosti i što nas čini čovjekom?
Gilera se također bavi ključnim pitanjem: gdje je granica između motocikla i skutera, gdje počinje jedna koncepcija, a završava druga? Njezina vizija „skutera s dušom motocikla“ zove se, a kako drukčije nego nexus, jer je poveznica između ta dva svijeta.
Godine 2003. komentari testnih vozača i novinara bili su gotovo istovjetni - nexus se vozi gotovo kao motocikl! Pritom su mislili na nexus 500, onog što ga pogoni motor master. Tri godine poslije gotovo da je isto. Gilera je iznenadila kao grom iz vedra neba i izbacila novitet u klasi 250. Nexus 250 je zapravo potpuno nova kategorija skutera, pogodna za svakodnevnu upotrebu, ali uz to nudi užitak i u vožnji izvan grada, naročito na zavojitim dionicama.
Budući da je nexus 250 izgledom identičan starijem i većem bratu koji stoji 52.366 kuna, gotovo nitko nije bio optimist kad se radilo o njegovoj cijeni. Međutim, svi su se prevarili, jer nexus 250 stoji samo 34.900 kuna, čime je u trenutku od potencijalnog tržišnog autsajdera postao glavni favorit. No, uz takvu cijenu, nešto od mogućnosti koje je nudila petstotica moralo je otpasti. Tako je promjer prednje vilice smanjen sa 41 na 35 mm, a revolucionarno rješenje stražnjeg ovjesa poznato pod imenom power drive (progresivni plinski amortizer s mogućnošću podešavanja tvrdoće u sedam stupnjeva) ustupilo je mjesto konvencionalnim dvostrukim amortizerima s četiri stupnja podešavanja opruga. Na 250-ici su izostavljeni i integralni sustav kočenja te dvostruki diskovi sprijeda. Prednji je kotač 14-colni (na 500-ici je 15-colni), dok je na stražnji 14-colni kotač montirana guma širine 140/60 (na 500-ici 160/60).
Pogonski je agregat u 250-ici, naravno, quasar 250, o kojemu smo toliko toga rekli da se više o njemu gotovo i nema što dodati. Snažan, tih, štedljiv, zahvalan za održavanje. Još čekamo i kraj našeg maraton testa s X8 pa da iz prve ruke nešto kažemo i o njegovoj pouzdanosti i kvaliteti.
Variomat je na nexusu podešen tako da s mjesta ubrzava nešto ublaženije, dok kasnije hvata puni zalet i ne posustaje sve do 140 km/h. Strujanje zraka pritom je vrlo osjetno u području glave, a vjetrobransko staklo bilo je podešeno na najvišu moguću poziciju. Prekrasne sportske linije ipak su negdje morale platiti danak, no to govorimo iz perspektive vozača visokog 185 cm, tako da će oni nešto niži možda imati ugodnija iskustva. No, ugodna im neće biti visina sjedala, koja je na ovom skuteru 810 mm od tla, a sjedalo je uz to i dosta široko, što dodatno širi noge i otežava kontakt s podlogom.
Položaj je na nexusu vrlo komforan za skuter sportskih ambicija. Upravljač, na kojem su i kontrolne lampice, ne smeta ni pri punim zakretanjima, a noge se gotovo potpuno uvlače u siluetu prednjeg štita i jako su dobro zaklonjene od vjetra. Ovjes djeluje upravo onako kako treba biti, tvrdo i sigurno, a nailaskom na neravnine nimalo se ne gubi na stabilnosti vozila. 174 kg teški nexus vrlo se dobro vozi kroz zavoje, iako ne onako motociklistički kao petstotica. Kočnice su odlične, bilo da se radi o prednjoj ili stražnjoj. Snažne su, s odličnom mogućnošću modulacije, pa pravovremeno i osjećajno zaustavljaju nexus u bilo kojem režimu.
Prostor pod sjedalom relativno je limitiran, ali sasvim dovoljan da u njega stanu integralna kaciga i nešto sitnica. Pod sjedalom je i odvojeni pretinac, u koji također mogu stati neki manji predmeti. Za pohvalu je dobar smještaj suputnikovih nogu, zahvaljujući rasklopivim osloncima koji su konstrukcijski i pozicijski jako dobro pogođeni.
Sve u svemu, prekrasne sportske linije i prihvatljiva cijena bit će glavne uzdanice manjeg nexusa u njegovom pohodu na tržište. Nažalost, koncepcija dva svijeta u jednom vozilu više je zakrenula prema skuteraškom univerzumu, ali će nekima upravo to biti razlog više za kupovinu. Nexus 250 je skuter nove kategorije koji pokušava spojiti dva svijeta, ali svima se, kao i ni u čemu drugom, nikad ne može ugoditi.
Obujam: 278 cm3
Snaga: 22,4 k (16,1 KW) 7250 rpm
Okretni moment: 23 Nm @ 6000rpm
Prednja kočnica: 260 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70-15
Stražnja guma: 140/60-14
Obujam spremnika: 15 l
Dužina: 188 kg
Maksimalna brzina: 141 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |