2008-06-29 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Vanda Kljajo | |
Novitet iz Derbija, ramblu 250i, lako je zamijeniti za Aprilijin model sportcity, ali pogled izbliza otkriva detalje po kojima se španjolac razlikuje od talijana. Ipak, sve kvalitete sportcityja sačuvane su i u bratu blizancu
Je li vam se ikada učinilo da ste u jednoj osobi vidjeli nekoga drugog, no kada ste prišli bliže, shvatili ste da ste pogriješili? Ista bi vam se stvar mogla dogoditi kada na cesti susretnete skuter i pomislite da ste ugledali Aprilijin sportcity. Dakle, pogledajte ponovno jer vjerojatno se radi o Derbijevoj rambli. Naime, od blizanca iz talijanskog Noalea tog rasnog španjolca razlikuje samo izgled prednje maske i crveni natpis „rambla“, a tomu je tako jer se talijanska motociklistička grupacija Piaggio - radi proboja na vrh španjolskog tržišta - udružila sa španjolskim Derbijem. Taj su skuter namijenili ponajprije mladim urbanim osobama kojim je dizajn važan jednako kao i vozne karakteristike.
Budući da dolazi iz Barcelone, logičan je bio izbor imena. Naime, La Rambla je najduža ulica glavnog središta španjolske pokrajine Katalonije. Uvijek je puna ljudi i u njoj se neprestano nešto događa. Drugim riječima, to okružje je kao stvoreno za ramblu koja voli gradsku vrevu i u kojoj se, zahvaljujući velikoj okretnosti, izvrsno snalazi. Iako s tekućinama ima oko 155 kg, s upravljanjem ni nježniji spol neće imati problema, baš kao ni s dizanjem na središnji oslonac. Budući da je sjedalo visoko samo 775 mm, čak će i niže osobe moći izuzetno lako dotaknuti tlo. Zahvaljujući svojoj uskoj silueti, rambla će vas sigurno voditi kroz nepregledne kolone automobila u popodnevnim satima. Probleme bi pritom mogli stvarati samo retrovizori, odnosno ne bi bilo naodmet da su nešto većih dimenzija i postavljeni malo više. Podatke o brzini, kilometraži, razini goriva u spremniku i točnom vremenu daju iznimno pregledni instrumenti koji su kombinacija digitalnih i analognih elemenata.
Iako nije opremljena velikim vjetrobranskim staklom za izlete izvan grada, ramblom 250i lako ćete svladavati međugradske relacije, a prednja oplata pružit će vam dobru zaštitu od vjetra. Budući da su otvori koji odvode topao zrak iz hladnjaka smješteni sa svake strane gornjeg dijela prednje oplate te i za hladnijih dana pružaju toplinu, zima također neće biti nikakav problem. Ugodnu vožnju moglo bi pokvariti jedino tvrđe sjedalo koje nakon dulje vožnje umara stražnjicu. No, pod njim ima dovoljno prostora za smještaj jet-kacige srednje veličine, a sitnije stvari, poput mobitela, novčanika i rukavica, možete odložiti u pretinac sprijeda.
Osim toga, podnica je dovoljno prostrana, no postavljena je pomalo ukoso pa stopala mogu skliznuti naprijed. Između sjedala i prednjeg dijela noge će bez problema moći smjestiti i viši vozači. Suvozač će se također udobno osjećati na rambli. Naime, oslonci za noge i držač za ruke na pravom su mjestu.
Odaziv na gas je trenutačan, a razvijanje brzine linearno. Međutim, zaletite li se prebrzo, a vozilo ispred vas naglo zakoči, dva diska sprijeda i jedan straga na mjestu će vas zaustaviti. Što se tiče kočnica, mogu se izvrsno dozirati te ulijevaju veliku sigurnost u vožnji. 15-colni kotači i meko podešen ovjes upijaju sva ulegnuća i pružaju osjećaj da je cesta ravna. Rad ramblina srca, četverotaktnog agregata koji zadovoljava normu Euro 3, iznimno je tih, no tijekom stajanja na mjestu javljaju se osjetnije vibracije.
Kao što je španjolski pjesnik Federico Garcia Lorca za Ramblu rekao da je to jedina ulica na svijetu koja ne bi trebala imati kraj, tako smo i mi poželjeli da ramblin test vječno potraje. Štoviše, ne sumnjamo da će budući vlasnici tog skutera biti zadovoljni kombinacijom odličnih voznih karakteristika koje će doći do izražaja izvan grada, kao i male širine i okretnosti koja će olakšati vožnju u gradskoj gužvi.
Obujam: 1078 cm3
Snaga: 154 k (113 KW) 10700 rpm
Okretni moment: 117 Nm @ 8100rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 210 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 190/55 ZR 17
Obujam spremnika: 19 l
Dužina: 185 kg
Maksimalna brzina: 258 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |